Leje af bil Californien.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Frikadellen-80
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. apr 2016, 16:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Leje af bil Californien.

Indlægaf Frikadellen-80 » 23. maj 2016, 13:08

Vi er ved at planlægge rundtur i Californien, og eftersom jeg skal køre, mener jeg jo at det er mig som bør bestemme, hvilken bil vi skal leje.. :D
Selvfølgelig er drømmen jo en Mustang, MEN (sådan et er der jo næsten altid) så er vi to voksne og 2 børn på 8 og 10 år. Og jeg kan ikke helt gennemskue og om det er børnemishandling at jage ungerne bagi sådan en bil.. Når man kigger på bil udlejningen skriver de jo at det er til 4 pers, men er det 4 voksne eller.

Nogle kloge inputs? :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2016, 13:19

Frikadellen-80 skrev:Vi er ved at planlægge rundtur i Californien, og eftersom jeg skal køre, mener jeg jo at det er mig som bør bestemme, hvilken bil vi skal leje.. :D
Selvfølgelig er drømmen jo en Mustang, MEN (sådan et er der jo næsten altid) så er vi to voksne og 2 børn på 8 og 10 år. Og jeg kan ikke helt gennemskue og om det er børnemishandling at jage ungerne bagi sådan en bil.. Når man kigger på bil udlejningen skriver de jo at det er til 4 pers, men er det 4 voksne eller.

Nogle kloge inputs? :gruble:


Har I planer om at have bagage med også? For så er det ikke bilen for jer :D
Altså 4 personer kan godt være der, og hvis man ikke har for store kufferter så kan der godt presses lidt i bagagerummet, men møj plads er der ikke.
0
Do as I say! :whip:
Frikadellen-80
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. apr 2016, 16:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf Frikadellen-80 » 23. maj 2016, 13:26

Har I planer om at have bagage med også? For så er det ikke bilen for jer :D
Altså 4 personer kan godt være der, og hvis man ikke har for store kufferter så kan der godt presses lidt i bagagerummet, men møj plads er der ikke.[/quote]


Årh havde lige "glemt" den med bagagen... :lol: Må i gang med lige at se hvad de så kan tilbyde.. En stor ond SUV tænker jeg også ville klæde mig.. :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2016, 14:04

Kan anbefale Ford Explorer eller Jeeps Cherokee modeller, god kørehøjde, fint udsyn, godt udstyr, meget stabil også i sving og på bjergveje, overraskende god benzin økonomi og bedst masser af plads :klap:
Omvendt kan vi ikke anbefale Dodge, kæft den var kedelig :træt:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9867
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9590

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf Spjaerten » 23. maj 2016, 15:40

Jeg er enig med Wizz

En Jeep Chereokee var et godt valg min veninde og jeg traf på vores LA/Vegas/San Diego roadtrip
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf milisa » 23. maj 2016, 16:53

Vi havde en Ford Expedition til 2 voksne og en 2 mdr baby, bagage, barnevogn og autostol. Jeg tror ikke, jeg overdriver, hvis vi uden problemer kunne have haft 2 autostole, 2 barnevogne, 2 rejsesenge, bleer til 1 år og stadig have plads tilovers.... Men det var NICE, at der ikke skulle tænkes i tetrisbaner, men blot kunne kyles ind.
2
Tally-ho
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf vibbsen » 23. maj 2016, 17:13

Sidst vi var i USA havde vi en Nissan Pathfinder....Det er denondelynemig en fed slæde....Og det var mega fedt bare at kunne losse sit habbengut ind uden at skulle tænke særlig meget over det...

Hvis jeg engang bliver latterlig rig, så skal jeg have en Pathfinder. Fordi jeg kan....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2016, 17:38

milisa skrev:Vi havde en Ford Expedition til 2 voksne og en 2 mdr baby, bagage, barnevogn og autostol. Jeg tror ikke, jeg overdriver, hvis vi uden problemer kunne have haft 2 autostole, 2 barnevogne, 2 rejsesenge, bleer til 1 år og stadig have plads tilovers.... Men det var NICE, at der ikke skulle tænkes i tetrisbaner, men blot kunne kyles ind.


Expedition ligesom Chevy Tahoe og Suburban er jo ikke biler, det er slagskibe på hjul :lol:
Vi havde en da vi kørte ned langs Mississippi floden til New Orleans, det var jo nærmest som at have en RV når man kun er 2 :-D
Men jeg skal hilse og sige, det ikke er det smarteste køretøj at komme rundt med, når der er karneval i NO og halvdelen af byen er spærret af, og man skal sno sig gennem the french Quarter :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf milisa » 23. maj 2016, 17:54

Wizzze skrev:Expedition ligesom Chevy Tahoe og Suburban er jo ikke biler, det er slagskibe på hjul :lol:
Vi havde en da vi kørte ned langs Mississippi floden til New Orleans, det var jo nærmest som at have en RV når man kun er 2 :-D
Men jeg skal hilse og sige, det ikke er det smarteste køretøj at komme rundt med, når der er karneval i NO og halvdelen af byen er spærret af, og man skal sno sig gennem the french Quarter :tie:


Synes heller ikke San Fransisco var en drøm i den bil...... Men god var den nu - om man sad sgu godt!
0
Tally-ho
Frikadellen-80
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. apr 2016, 16:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Leje af bil Californien.

Indlægaf Frikadellen-80 » 24. maj 2016, 12:09

Da jeg var yngre og var au-pair i Californien, havde jeg jo glædet mig til at få en stor fed bil MED automatgear.. Jeg var ikke glad for at køre. Vel ankommet, vist rundt i huset blev jeg præsenteret for min bil.... En Golf 3 med ALMINDELIGT gear.. :gruble:
Troede jeg skulle dø første gang jeg kørte i S.F, dog overlevede jeg og da jeg vendte hjem over var der ikke en eneste bakke jeg ikke kunne tage i min golf... var i usa jeg lærte at køre bil...

MEN nu hvor der er frit valg, så skal drømmen da opfyldes... :D
0

Tilbage til "Rejser"