Paris Tips

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Paris Tips

Indlægaf Spjaerten » 3. maj 2016, 11:59

Hej

Jeg skal sørme på tur igen ;)

Nå men kom med tips til god mad (bistro niveau).

Andre spændende ting at ta sig til udover de klassiske Eiffeltårn, Sacre Ceur osv.

Har Luxembourghaven og d'orsay museum på må se listen.
1
Tryk på * :slem:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Paris Tips

Indlægaf Akehurst2 » 3. maj 2016, 12:08

Næste gang jeg skal til Paris vil jeg ind og se det nyrenoverede Rodin-museum. Det skulle være blevet virkelig flot.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Paris Tips

Indlægaf Danseprinsesse » 3. maj 2016, 16:49

Hvis du kommer til Montmatre, vil jeg anbefale dig at spise her:
LE RELAIS GASCON
6, rue des Abbesses. 750018 Paris

Lille, hyggelig bistrot, der laver nogle lækre salater.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Paris Tips

Indlægaf paint » 6. maj 2016, 16:16

i din kategori "andre spændende ting", ville jeg foreslå en gåtur i Marais-kvarteret, hvis du ikke allerede har været der. Det er Paris' ultimative boheme-kvarter, med masser af små hyggelige gader og stræder og finurlige restauranter, café'er og butikker. Der er en masse tøjbutikker, i mere eller mindre alternativ stil.
Tag Metroen til stationen 'Hotel de Ville' og drag ind i kvarteret derfra. Man skal vælge de små gader og ikke de store Boulevarder, som Rue de Rivoli. Forøvrigt, får man nogle af Europas bedste Falafler, på et lille sted som hedder “l’As du Falafe i Rue des Rosiers. Når man nu er i kvarteret alligevel, kan man smutte en tur hen til Place des Vosges, som i virkeligheden, trods navnet, er en flot park - lige midt i Marais-kvarteret.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Paris Tips

Indlægaf Buller » 6. maj 2016, 18:13

tag dig tid til at besøge et af de VIRKELIG gode patisserier, det er simpelthen så flot og dejligt det de laver.

kan anbefale http://www.carlmarletti.com/patisseries ... elles?l=fr

Men man kan ikke spise der, man kan dog tage det med til en nærliggende cafe og så købe kaffen der.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Paris Tips

Indlægaf Myresluger » 6. maj 2016, 18:20

Orangeriet er mit favorit museum i Paris. Sainte Chapelle er en rigtig fin kirke med nogle rigtig fine glasmosaikker - den er jeg også ret vild med.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Paris Tips

Indlægaf IrmaPigen » 7. maj 2016, 06:33

paint skrev:i din kategori "andre spændende ting", ville jeg foreslå en gåtur i Marais-kvarteret, hvis du ikke allerede har været der. Det er Paris' ultimative boheme-kvarter, med masser af små hyggelige gader og stræder og finurlige restauranter, café'er og butikker. Der er en masse tøjbutikker, i mere eller mindre alternativ stil.
Tag Metroen til stationen 'Hotel de Ville' og drag ind i kvarteret derfra. Man skal vælge de små gader og ikke de store Boulevarder, som Rue de Rivoli. Forøvrigt, får man nogle af Europas bedste Falafler, på et lille sted som hedder “l’As du Falafe i Rue des Rosiers. Når man nu er i kvarteret alligevel, kan man smutte en tur hen til Place des Vosges, som i virkeligheden, trods navnet, er en flot park - lige midt i Marais-kvarteret.


Rue de Rosiers er også centrum af det jødiske kvarter så det er et besøg værd.

Jeg vil anbefale Picasso Museet, som også ligger i Marais (køb og print billetter hjemmefra, da der er lang kø). Jeg bor altid i Marais, og jeg elsker det. Vil også anbefale Places des Voges.

Jardin de Luxembourg kan jeg varmt støtte op om du besøger. Den er bedårende og hyggelig. Jeg kan anbefale en bistro tæt ved (navnet ligger dog hjemme i min rejsebog)

Er du til lidt drama, så besøg katakomberne.

Skal du på Louvre (samme tip med billetter gør sig gældende her) så gå derfra ned gennem Tuilerierne og ned til Concorde pladsen og drej derfra til højre og gå ned og spis kager og drik kaffe/te på Ladurée. Området omkring Canal Saint Martin er hyggeligt i godt vejr.

Monets have skulle være værd at se (har dog ikke selv nået at besøge den). Og Paris skulle også have en smuk moske, der er seværdig. Galarie Lafayette er også seværdig, og tag turen helt op på taget og kig ud over byen.

BTW, så har BBC lavet tre programmer, der hedder Lysets By med Sandrine Voillet. De kan være gode at se, hvis man skal til Paris første gang.

Og så er Versailles jo bare noget man må se.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Paris Tips

Indlægaf Buller » 7. maj 2016, 10:21

Myresluger skrev:Orangeriet er mit favorit museum i Paris. Sainte Chapelle er en rigtig fin kirke med nogle rigtig fine glasmosaikker - den er jeg også ret vild med.


Åh ja, det kapel er virkelig smukt. Man kan booke billetter til klassiske koncerter i det, det er en smuk venue. https://www.classictic.com/en/

Vi så så en ekstremt prætentiøs violinist der men det tog jo ikke noget fra stedet skønhed.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Paris Tips

Indlægaf paint » 7. maj 2016, 11:40

Er man i det romantiske hjørne (eller har lyst til at komme det) og har lyst til at spendere 5-600 kr (per person) på et middags-cruise på Seinen, kan det anbefales. Man får set byen fra en helt anden side end normalt. Det er naturligvis bedst at sejle ud, når det er blevet mørkt - så man ser Paris by night (med lys og det hele). Turen varer 1½ time. Prisen er incl. bådtur, a la carte middag og et par glas vin.
Man har før skullet bestille billetter på franske websites, men der er åbenbart kommet en dansk side - efter jeg har været der sidste gang. De har i øvrigt også billetter til alle mulige andre forlystelser og seværdigheder. Men man skal nok lige tjekke priserne og sammenligne med priserne på de franske websites.
http://www.parisbilletter.dk/middag-og- ... cwodjMAKZw

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Paris Tips

Indlægaf Spjaerten » 12. maj 2016, 07:41

takker har plukket lidt ud og så må vi se, vejret blir ikke fantastisk

og springer den romantiske idé over, skal afsted med min mor ;)
0
Tryk på * :slem:
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Paris Tips

Indlægaf Sjo » 18. maj 2016, 13:59

Jeg synes, at en tur i La Grande Êpicerie er sjovt, og bestemt også en tur gennem delikatessen i Galleries Lafayette.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!

Tilbage til "Rejser"