New York i August.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2016, 13:03

Annione skrev:
StripesAddict skrev:
.. hvor vildt går det i øvrigt for sig? Jeg har ret kort lunte med den slags. Jeg var i Primark på Alexanderplatz for et par år siden, og da jeg var blevet skubbet til for 147. gang, og generelt blevet flyttet rundt på af den ENORME mængde mennesker, der jo er sådan et sted, var jeg nødt til at forlade butikken ret hastigt inden jeg kom til at slå nogen ihjel. Det er bare ikke særlig behageligt, når man både er lav og let :tie:


Inden kl. 10 synes jeg ikke der er crowded. Efter kl. 10 er der for mange mennesker.
Vær der når de åbner og når I ikke det hele, så tag derned 2 gange.
I vågner alligevel kl. 5 om morgenen de første par dage :-D Så det er med at udnytte det.


Du drikker tydeligvis ikke nok sjove cocktails når du ankommer til byen! :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: New York i August.

Indlægaf Annione » 29. apr 2016, 17:25

Wizzze skrev:
Du drikker tydeligvis ikke nok sjove cocktails når du ankommer til byen! :-D


Det er korrekt, der drikker jeg ikke, jeg går i forvejen kold kl. 19 om aftenen, og det er uden alkohol.
Cocktails plejer vi at vente med til de sidste par dage.

...men vi får altid champagne på flyet mod NYC :lun:
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: New York i August.

Indlægaf Muddi » 1. maj 2016, 06:54

Hvad gør man egentlig som den eneste med jetlag? :genert: Jeg skal til New York den 1. juli, over til min fars kusine og hendes to piger. Vi har snakket om at tage en overnatning i NYC, den første dag jeg er der, og være der dagen efter, inden vi kører ud til hende (hun bor på Long Island). Der vil jeg jo være den eneste med jetlag, og frygter lidt at vågnede mega tidligt, og skal kede mig vildt, indtil de andre får øjne. :genert:
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 1. maj 2016, 08:31

Muddi skrev:Hvad gør man egentlig som den eneste med jetlag? :genert: Jeg skal til New York den 1. juli, over til min fars kusine og hendes to piger. Vi har snakket om at tage en overnatning i NYC, den første dag jeg er der, og være der dagen efter, inden vi kører ud til hende (hun bor på Long Island). Der vil jeg jo være den eneste med jetlag, og frygter lidt at vågnede mega tidligt, og skal kede mig vildt, indtil de andre får øjne. :genert:


Nu har jeg aldrig været i lige præcis den situation, men jeg vågner altid længe før min kæreste, og kan sagtens få tiden til at gå - f.eks. ved at læse nyheder, høre morgenradio, spille computer osv. Du kan også tage et par gode bøger med, tænker jeg?
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: New York i August.

Indlægaf Muddi » 1. maj 2016, 09:33

Samano skrev:
StripesAddict skrev:
Muddi skrev:Hvad gør man egentlig som den eneste med jetlag? :genert: Jeg skal til New York den 1. juli, over til min fars kusine og hendes to piger. Vi har snakket om at tage en overnatning i NYC, den første dag jeg er der, og være der dagen efter, inden vi kører ud til hende (hun bor på Long Island). Der vil jeg jo være den eneste med jetlag, og frygter lidt at vågnede mega tidligt, og skal kede mig vildt, indtil de andre får øjne. :genert:


Nu har jeg aldrig været i lige præcis den situation, men jeg vågner altid længe før min kæreste, og kan sagtens få tiden til at gå - f.eks. ved at læse nyheder, høre morgenradio, spille computer osv. Du kan også tage et par gode bøger med, tænker jeg?


Det er da bare lidt kedeligt at bruge sin New York tid på.
Jeg ville også gå en morgentur i byen hvis det var mig.


Jeg tænker også at jeg ikke ville have tålmodighed til sådan nogle hjemmeaktiviteter, men bare være helt vild efter at komme ud og opleve byen. Er bare lidt bange for at fare vild, men kan jo bare lade være med at gå for langt væk :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: New York i August.

Indlægaf Wizzze » 1. maj 2016, 10:36

Muddi skrev:
Samano skrev:
StripesAddict skrev:
Muddi skrev:Hvad gør man egentlig som den eneste med jetlag? :genert: Jeg skal til New York den 1. juli, over til min fars kusine og hendes to piger. Vi har snakket om at tage en overnatning i NYC, den første dag jeg er der, og være der dagen efter, inden vi kører ud til hende (hun bor på Long Island). Der vil jeg jo være den eneste med jetlag, og frygter lidt at vågnede mega tidligt, og skal kede mig vildt, indtil de andre får øjne. :genert:


Nu har jeg aldrig været i lige præcis den situation, men jeg vågner altid længe før min kæreste, og kan sagtens få tiden til at gå - f.eks. ved at læse nyheder, høre morgenradio, spille computer osv. Du kan også tage et par gode bøger med, tænker jeg?


Det er da bare lidt kedeligt at bruge sin New York tid på.
Jeg ville også gå en morgentur i byen hvis det var mig.


Jeg tænker også at jeg ikke ville have tålmodighed til sådan nogle hjemmeaktiviteter, men bare være helt vild efter at komme ud og opleve byen. Er bare lidt bange for at fare vild, men kan jo bare lade være med at gå for langt væk :genert:


Det er super nemt, avenues går nord syd, streets går øst vest.
5th Ave. er den centrale skille linje, der skiller streets i West og East, Tag f.eks. 42nd street, som er en ret vigtig gade at kende, da både bus terminalen, Grand Central station, NY Public Library, Chrystler Building og FN kan findes langs denne gade. Alle W 42nd street adresser er til venstre for 5th Ave. mens alle E 42nd street adresser ligger til højre for 5th Ave.

Jo lavere et gadenummer jo tættere på sydspidsen af Manhattan er du, jo højere et gadenummer jo nordligere på Manhattan er du, over 105/110th street, så er du Harlem, som nogen mener ikke længere er Manhattan, men det er en anden historie.

I Williamsburg er det lidt det samme, Ave går nord syd, mens streets går øst vest. Og så alligevel ikke helt, for i Williamsburg deler man ikke East West, men North South i forhold til Grand Street, og så er gadenumrene ikke fortløbende, men dublerede, så der er 2stk 1st street, 2stk 2nd street osv. nemlig North 1st street og South 1st street, som så ligger henholdsvis nord og syd for Grand street.

Det er ikke så kompliceret som det lyder når du står i det, bare rolig.
1
Do as I say! :whip:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 1. maj 2016, 14:29

Ej, jeg havde fået bildt mig selv ind at det var i en forstad. Lyt til de andre og mind mig om at jeg ikke skal skrive herinde når jeg har feber :D
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 1. maj 2016, 14:30

Annione skrev:
StripesAddict skrev:
.. hvor vildt går det i øvrigt for sig? Jeg har ret kort lunte med den slags. Jeg var i Primark på Alexanderplatz for et par år siden, og da jeg var blevet skubbet til for 147. gang, og generelt blevet flyttet rundt på af den ENORME mængde mennesker, der jo er sådan et sted, var jeg nødt til at forlade butikken ret hastigt inden jeg kom til at slå nogen ihjel. Det er bare ikke særlig behageligt, når man både er lav og let :tie:


Inden kl. 10 synes jeg ikke der er crowded. Efter kl. 10 er der for mange mennesker.
Vær der når de åbner og når I ikke det hele, så tag derned 2 gange.
I vågner alligevel kl. 5 om morgenen de første par dage :-D Så det er med at udnytte det.

Fedt, det må vi prøve så!
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 1. maj 2016, 14:32

Wizzze skrev:
StripesAddict skrev:^tak, det lyder fedt!

Jeg synes et eller andet sted også, at det er synd at skulle bruge en hel dag på at tage ud af byen og gå i outlet, og det er heller ikke en shoppeferie som sådan. Hvis vi alligevel vover os ud i det, kan I så anbefale noget i den retning?


http://www.premiumoutlets.com/outlet/woodbury-common
Der kører en bus hver morgen fra Busterminalen på 8th Ave/42nd street

Bussen kører desværre ad Jersey ruten, frem for den noget flottere tur op langs Hudson floden, men man får stadig set en del af upstate New York og ser hvor vild, voldsom og anderledes naturen i USA kan være i forhold til lille flade DK.


Tak for tippet - det må vi lige kigge nærmere på
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: New York i August.

Indlægaf Alphilia » 1. maj 2016, 16:26

I tillæg til det med Woodbury Commons kan det tilføjes at det tager ca 1½ time med bussen. Der er ikke andet end butikker at komme efter, så man skal være indstillet på shopping fra morgen til aften.
For mig kunne Century 21 fint opfylde samme behov :)

Hvis vejret er godt kan det anbefales at sejle fra Williamsburg til Manhattan; http://www.eastriverferry.com/6thst-nwilliamsburg/
Samme sted er hver lørdag et større mad marked med en masse streetfood og sjove ting

Er du/I til historiske museer kan New York Tenement museum varmt anbefales: www.tenement.org
2

Tilbage til "Rejser"