New York i August.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 17. mar 2016, 06:32

Gemalen og jeg er ved at planlægge bryllupsrejse, og vi vil umiddelbart gerne til New York.

Vi har fundet billetter til en rimelig pris - ca. 2000 pr. mand t/r med en mellemlanding i Reykjavik begge veje. Der er god tid på vejen derover - på hjemvejen er der 1 t. 20 minutter. Er det fornuftigt, eller er det for sårbart ift. forsinkelser? Jeg har aldrig været udenfor Europa, så jeg har absolut ingen idé om hvad der er realistisk, og hvordan vi er stillet, hvis vi bliver forsinket mellem NY og Reykjavik og ikke når flyet hjem til KBH

Derudover skal vi have fundet indkvartering. Jeg regner med at vi skal være ude det meste af dagen alle dage, så det behøver ikke være noget fancy, men rent og rart. Vi bor normalt via airbnb når vi rejser, men det ser ret dyrt ud, hvis vi vil bo centralt? Min kommende mand har været i New York før og mener vi skal bo på Manhattan, så anbefalinger til indkvartering dér (eller andetsteds nogenlunde centralt) modtages gerne.

Og så det sjove; hvad skal vi se, hvor skal vi spise, og så fremdeles?

På forhånd tak
0
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: New York i August.

Indlægaf SofieP » 17. mar 2016, 08:52

Jeg har kun input til flyrejsen :) Keflavik er en meget lille lufthavn og stort set kun betjent af Icelandair, så jeg ville ikke være betænksom over 1t20min der.

Jeg kan se på deres hjemmeside at der nu er kommet en del flere flyselskaber til, men jeg vil stadig vurdere at tiden er tilstrækkelig. Hvis i desuden bestiller rejsen samlet, er i ganske godt stillet. I kan selvfølgelig risikere at komme senere hjem, men det er flyselskabet, der er ansvarlige for at sørge for ny billet, indkvartering, mad, mm. Ud fra prisen kunne jeg forestille mig at der er tale om Icelandair hele vejen - i så fald ville jeg ikke være så bekymret :)
3
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: New York i August.

Indlægaf Charly » 17. mar 2016, 09:34

Vi fløj hjem fra Washington DC i sommer med Iceland air og mellemlandede på Island. Vi havde ca. halvanden time og det var fint. Vi skulle jo ikke tjekke bagage ind.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: New York i August.

Indlægaf girl_beat » 17. mar 2016, 09:53

Jeg vil give din (kommende) mand ret i, at det er bedst at bo på Manhattan. Det ER svinedyrt, men til gengæld er man midt i det pulserende byliv og kan gå rundt til de fleste attraktioner :) Sidste gang boede vi på Doubletree by Hilton i Financial District og var meget tilfredse. Det ligger helt nede på sydspidsen og er ret nyt, så bestemt pænt og rent. Nogle dage gik vi hele dagen, og andre købte vi et 24-timers metrokort, så vi kunne komme lidt længere omkring og hvile fødderne lidt.

De billigere hoteller omkring den store Macy's og Empire State Building ville jeg holde mig fra; de har ry for bed bugs og andre klamme ting, man ufrivilligt kan få med hjem :tie:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: New York i August.

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2016, 09:56

hotel i NYC er rigtig pebret. Men prøv at tjekke FDM travel! - jeg har tidligere fundet noget der, altså ordentligt hotel med eget bad og toilet, til omkring 1000 kr/nat.

1 t. 20 min burde være rigeligt ved mellemalanding i Island, lufthavnen er som nævnt ikke specielt stor, og en stor del af deres forretningsgrundlag er mellemlandinger til videre rejse til skandinavien.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: New York i August.

Indlægaf didas » 17. mar 2016, 13:57

Vi var 3 personer af sted til NY i august 2014 mener jeg det var og vi gav kr. 9.000 for 10 dage i 2-værelses lejlighed via Airbnb midt på Manhattan. East 70th street.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: New York i August.

Indlægaf No_Link » 17. mar 2016, 15:45

Der er edderrådme varmt i NY i juli/aug! :gisp:
2
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 17. mar 2016, 17:01

Tak for jeres svar! Så er der jo ikke noget at bekymre sig om ift. flyrejsen.

Når du, @SofieP skriver at flyselskabet dækker hvis vi bestiller rejsen samlet, vil det så sige at hvis vi bestiller billetter via momondo og flyver med icelandair hele vejen, så dækker de hvis vi bliver forsinkede?

Jeg er godt nok lidt i chok over hvor dyre overnatninger er :genert: jeg startede med at checke airbnb, og selv der var vi oppe i 8000 kr. for 14 nætter, og så var det ikke engang på Manhattan. Scheisse altså.

@Didas: hvis du kan huske udlejer/se ham/hende i din historik, kan jeg så måske lokke dig til at sende et link til mig i en pb? :kys:

@No_link: som I no go?
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: New York i August.

Indlægaf didas » 17. mar 2016, 17:08

StripesAddict skrev:Tak for jeres svar! Så er der jo ikke noget at bekymre sig om ift. flyrejsen.

Når du, @SofieP skriver at flyselskabet dækker hvis vi bestiller rejsen samlet, vil det så sige at hvis vi bestiller billetter via momondo og flyver med icelandair hele vejen, så dækker de hvis vi bliver forsinkede?

Jeg er godt nok lidt i chok over hvor dyre overnatninger er :genert: jeg startede med at checke airbnb, og selv der var vi oppe i 8000 kr. for 14 nætter, og så var det ikke engang på Manhattan. Scheisse altså.

@Didas: hvis du kan huske udlejer/se ham/hende i din historik, kan jeg så måske lokke dig til at sende et link til mig i en pb? :kys:

@No_link: som I no go?


Det var desværre ikke mig der stod for bookingen så jeg har Ingen oplysninger på udlejeren :-/

Mht. varmen så syntes jeg overhovedet ikke det var noget problem. Jeg var også blevet advaret om at det ville være helt ulideligt. Vi var af sted i midten af August. Det var omkring de 26-28 grader og meget behageligt. Jeg lider mere ved en alm sommerdag i Danmark
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: New York i August.

Indlægaf StripesAddict » 17. mar 2016, 17:09

didas skrev:
StripesAddict skrev:Tak for jeres svar! Så er der jo ikke noget at bekymre sig om ift. flyrejsen.

Når du, @SofieP skriver at flyselskabet dækker hvis vi bestiller rejsen samlet, vil det så sige at hvis vi bestiller billetter via momondo og flyver med icelandair hele vejen, så dækker de hvis vi bliver forsinkede?

Jeg er godt nok lidt i chok over hvor dyre overnatninger er :genert: jeg startede med at checke airbnb, og selv der var vi oppe i 8000 kr. for 14 nætter, og så var det ikke engang på Manhattan. Scheisse altså.

@Didas: hvis du kan huske udlejer/se ham/hende i din historik, kan jeg så måske lokke dig til at sende et link til mig i en pb? :kys:

@No_link: som I no go?


Det var desværre ikke mig der stod for bookingen så jeg har Ingen oplysninger på udlejeren :-/

Mht. varmen så syntes jeg overhovedet ikke det var noget problem. Jeg var også blevet advaret om at det ville være helt ulideligt. Vi var af sted i midten af August. Det var omkring de 26-28 grader og meget behageligt. Jeg lider mere ved en alm sommerdag i Danmark


No worries, var bare nødt til at spørge :kys:

det lyder heller ikke galt, synes jeg. vi var i Venedig i August, og det var tonser varmt, og meget heldigt vi kun var der den ene dag, men så var det heller ikke værre.
0
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: New York i August.

Indlægaf Kirstenkp » 17. mar 2016, 17:17

Det med varmen er jo ligesom i DK. Nogle gange et det varmere end andre.
Vi var i new York under en hedebølge og det vil jeg gøre meget for at undgå igen. Der er ikke en vind der rører sig på Manhattan, og typisk er der kun et vindue ud i en meget tæt gård/ skakt, så man kan heller ikke lufte ud. det kan på ingen måder sammenlignes med Sydeuropa eller Asien.

Hvis I alligevel vil afsted om sommeren så sørg for at booke med aircon......
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: New York i August.

Indlægaf Alphilia » 17. mar 2016, 17:18

Det er dejligt at bo på Manhattan - jeg boede på "the Pod" som har meget små værelser, men var okay og super centralt.Det er selvfølgelig rigtig fedt, at når man går ud, så er man midt i det hele.
Vi opdagede en del gode restauranter i området omkring 3rd/35 east, fx den her: http://www.hendriksnyc.com/

Til gengæld, sidst jeg var afsted boede vi i Williamsburg og vi var så glade for det, at vi faktisk skal bo præcis samme sted igen (airb'n'n) igen lige om lidt. Jeg har virkelig tabt mit hjerte til det område.
Vi havde udsigt til Skyline, lækker (tag)terasse og det var faktisk rigtig skønt at komme lidt væk fra downtown efter en hel dags traven rundt. Vi tog enten metro (10 min) eller båd (ala havnebussen) til "den anden side".
Derudover var der super gode spisesteder og ikke helt så turistet som på Manhattan.
Fx http://fiveleavesny.com/ el de bedste pizzaer (i Brooklyn) http://www.robertaspizza.com/
Det måtte med, selvom I gerne vil bo på Manhattan ;)

What to see....
I august ville jeg klart leje cykler i Central Park og forinden gå i Wholefoods og blande en stor portion salat/mad til at tage med.
Intrepid - et gammelt hangarskib der er omdannet til museum for bl.a gamle krigsflyvere og helikoptere. Det er ligeså nørdet som det lyder :blush:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: New York i August.

Indlægaf Spjaerten » 17. mar 2016, 17:59

Didas husker forkert. Der var over 30 gr. Nogle dage.

Jeg ser lige om jeg kan skaffe udlejeren af vores airbnb
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: New York i August.

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2016, 18:09

Spjaerten skrev:Didas husker forkert. Der var over 30 gr. Nogle dage.



Du ved da ikke hvordan der var da Didas var der ?? :gruble: :P

Jeg har været der i juli, og ja det var varmt, men ikke uudholdeligt varmt. Vi klarede fint at komme rundt og se det vi ville, uden at gå til :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: New York i August.

Indlægaf Spjaerten » 17. mar 2016, 18:11

DD_81 skrev:
Spjaerten skrev:Didas husker forkert. Der var over 30 gr. Nogle dage.



Du ved da ikke hvordan der var da Didas var der ?? :gruble: :P

Jeg har været der i juli, og ja det var varmt, men ikke uudholdeligt varmt. Vi klarede fint at komme rundt og se det vi ville, uden at gå til :)


Vi var der sammen :lol:


PS kan ikke finde vores udlejer
4
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Rejser"