New York

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3921

New York

Indlægaf Anlewi » 30. jan 2024, 14:06

Jeg har aldrig været i New York og aldrig rigtig tænkt at det var The shit, men min mand har drømt om det alle de år vi har kendt hinanden. Han bliver 50 i slutningen af året og derfor er jeg begyndt at overveje om hans gave måske skulle være en rejse, men men men

Hvor skal vi bo?
Er 5 dage man-fredag nok?
Er det noget ved i midten af december?
Hvad med jetlag osv?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5242

Re: New York

Indlægaf girl_beat » 30. jan 2024, 14:37

Anlewi skrev:Jeg har aldrig været i New York og aldrig rigtig tænkt at det var The shit, men min mand har drømt om det alle de år vi har kendt hinanden. Han bliver 50 i slutningen af året og derfor er jeg begyndt at overveje om hans gave måske skulle være en rejse, men men men


Den ultrakorte version :-D
Hvor skal vi bo? Manhattan - det er fedest at være midt i det hele, selvom det er et dyrt valg
Er 5 dage man-fredag nok? Ja
Er det noget ved i midten af december? Forbered jer på at det kan være KOLDT! Sep-okt. vil være bedre, hvis det skal være sidst på året
Hvad med jetlag osv? Det er ikke nødvendigvis slemt, men god idé at prioritere behagelige flytider. Fx ud morgen med ankomst midt på dagen
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: New York

Indlægaf sigge » 30. jan 2024, 14:45

Enig med girl_beat.

Jeg vil anbefale at undgå at være der tæt på jul, medmindre I er virkeligt glade for mange mennesker. Jeg var selv i New York for at fejre nytår for år tilbage, og der var så vanvittigt mange mennesker overalt i byen. Altså vi måtte stå i kø bare for at komme til at se juletræet ved Rockefeller Center. Ja, og ved alle attraktioner var der lange køer. Meget længere end de to gange, jeg har været der i hhv. februar og september.

Og så er jeg enig i, at det nok er mere behageligt temperaturmæssigt lidt tidligere på efteråret.

Jeg har boet indenfor få blokke af Times Square de gange, jeg har været der, og det passede fint for os ift. de ting, vi gerne ville. Og det er nemt at komme rundt med subway, hvis man skal helt ned sydpå til Battery Park eller nord for Central Park.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3921

Re: New York

Indlægaf Anlewi » 30. jan 2024, 16:05

girl_beat skrev:
Anlewi skrev:Jeg har aldrig været i New York og aldrig rigtig tænkt at det var The shit, men min mand har drømt om det alle de år vi har kendt hinanden. Han bliver 50 i slutningen af året og derfor er jeg begyndt at overveje om hans gave måske skulle være en rejse, men men men


Den ultrakorte version :-D
Hvor skal vi bo? Manhattan - det er fedest at være midt i det hele, selvom det er et dyrt valg
Er 5 dage man-fredag nok? Ja
Er det noget ved i midten af december? Forbered jer på at det kan være KOLDT! Sep-okt. vil være bedre, hvis det skal være sidst på året
Hvad med jetlag osv? Det er ikke nødvendigvis slemt, men god idé at prioritere behagelige flytider. Fx ud morgen med ankomst midt på dagen


Tak for dine svar. Manden har fødselsdag i slutningen af november, så skal det være er december et must
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3921

Re: New York

Indlægaf Anlewi » 30. jan 2024, 16:05

sigge skrev:Enig med girl_beat.

Jeg vil anbefale at undgå at være der tæt på jul, medmindre I er virkeligt glade for mange mennesker. Jeg var selv i New York for at fejre nytår for år tilbage, og der var så vanvittigt mange mennesker overalt i byen. Altså vi måtte stå i kø bare for at komme til at se juletræet ved Rockefeller Center. Ja, og ved alle attraktioner var der lange køer. Meget længere end de to gange, jeg har været der i hhv. februar og september.

Og så er jeg enig i, at det nok er mere behageligt temperaturmæssigt lidt tidligere på efteråret.

Jeg har boet indenfor få blokke af Times Square de gange, jeg har været der, og det passede fint for os ift. de ting, vi gerne ville. Og det er nemt at komme rundt med subway, hvis man skal helt ned sydpå til Battery Park eller nord for Central Park.

December er en nødvendighed
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: New York

Indlægaf sigge » 30. jan 2024, 17:49

Anlewi skrev:
sigge skrev:Enig med girl_beat.

Jeg vil anbefale at undgå at være der tæt på jul, medmindre I er virkeligt glade for mange mennesker. Jeg var selv i New York for at fejre nytår for år tilbage, og der var så vanvittigt mange mennesker overalt i byen. Altså vi måtte stå i kø bare for at komme til at se juletræet ved Rockefeller Center. Ja, og ved alle attraktioner var der lange køer. Meget længere end de to gange, jeg har været der i hhv. februar og september.

Og så er jeg enig i, at det nok er mere behageligt temperaturmæssigt lidt tidligere på efteråret.

Jeg har boet indenfor få blokke af Times Square de gange, jeg har været der, og det passede fint for os ift. de ting, vi gerne ville. Og det er nemt at komme rundt med subway, hvis man skal helt ned sydpå til Battery Park eller nord for Central Park.

December er en nødvendighed


Så ville jeg gå efter så tidligt i december som muligt, så I undgår juleturisterne.

Og vejret kan jo variere helt vildt, så det alene ville heller ikke holde mig væk. Rigtig påklædning og alt det. :)
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"