Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5535

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Pølsemix » 23. mar 2024, 19:44

Vejle :træt2: :nej:
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2728

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Venus222 » 23. mar 2024, 22:45

USA.Ikke på vilkår om jeg vil støtte det vanvid der foregår der over pt.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Dawwty » 24. mar 2024, 00:24

Ukraine og Israel, men også Rusland, Iran, Nordkorea og Kina. Jeg vil hellere ikke i en række lande i Afrika eller Mellemøsten, grundet sikkerheden er dårlig.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Dawwty » 24. mar 2024, 00:34

Jasmin skrev:
Charly skrev:
Jasmin skrev:Sjovt at mange nævner Nordkorea. Det er et meget smukt og specielt land. Det er ikke farligt at rejse til Nordkorea. Det er nok et af de sikreste lande at rejse i – forudsat at man følger reglerne og dem er der mange af. Men bare rolig – man har altid en dansk rejseguide og en til to officielle guides med sig altid. Faktisk må man ikke bevæge sig rundt alene.

Det var en super fed oplevelse at være der. Man blev altid informeret om hvad der var tilladt, før man tog ud på turene. Desuden var de to nordkoreanske guides virkelig imødekommende. Var man i tvivl om noget, så var det bare at spørge dem. Det er en oplevelse og ja, der er en del regler. Men det er ikke sådan, at man ryger i fængsel hvis man træder ved siden af – afhængig af hvad man har gjort naturligvis. Ofte får man en venlig, men meget bestemt henstilling.

Man bliver udsat for meget propaganda, men det har også sin charme. Jeg kunne godt finde på at rejse tilbage en dag.

Jeg kunne på en måde godt tænke mig at opleve Nordkorea - selvom det bliver den polerede udgave, som nordkoreanerne ønsker at vise frem. Problemet er bare, at styret er uforudsigeligt, og at selvom man følger alle regler, kan man ende med at blive en brik i et politisk spil og pludselig blive arresteret for et eller andet obskurt - og det er i hvert fald en oplevelse, jeg ikke skal bede om.
Det er altså en misforståelse at man pludselig kan blive arresteret for et eller andet obskurt (Ihvertfald ikke som dansker). Du bliver behandlet som gæst, og Nordkorea er meget opsat på at efterlade et så positivt indtryk af landet på de besøgende som muligt. De politiske og samfundsmæssige forhold i Nordkorea er naturligvis ugennemskuelige, men følg reglerne som fastlagt af dine guider, og der er ikke nogen problemer og selv politiet oplevede vi som meget venlige og vejledende. Alle de store rejseselskaber, der opererer i Nordkorea, har længe etablerede forbindelser med de statsejede nordkoreanske turistbureauer og udenlandske ambassader i Pyongyang. Den danske rejseleder spiller også en dobbeltrolle som guide og vejleder, og sikrer, at besøgende opfører sig korrekt, mens de giver information og regeringens linje på alle de steder, du besøger. De lokale guider er langt fra strengt statsudnævnte kontrollanter; i stedet er de nordkoreansk turismes unge, venlige og for det meste kvindelige ansigt. At danne et godt forhold og forståelse med dem, gør hele turen meget mere gavnlig for alle.

Det kan ikke benægtes, at Nordkorea er et meget anderledes sted end de fleste andre lande. Nordkorea graduerer turister efter hvor de kommer fra. De nordiske lande anses som troværdige lande at modtage gæster fra, hvor mange andre er mere mistænkelig ifølge styret. Amerikanerne er bandlyst og kan ikke rejse ind. Vores danske guide fortalte os, at grupper, der er svære at håndtere, ofte går glip af at besøge visse steder, da de så ikke kan stole på dem. Du vil sandsynligvis ikke opleve det rigtige Nordkorea - hvad end det er - men du vil blive overrasket over, hvor meget du har lov til at være vidne til. Med ydmyghed kommer man rigtigt langt i Nordkorea og man skal ville landet.

En uge med statslig propaganda lyder som spild af god ferie. Der er så mange gode måder at bruge sin tid på, kan ikke se det tillokkende i en ferie med det.
5
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf BlueBunny » 24. mar 2024, 08:09

Indien, Pakistan, Thailand, Afrika, Sydamerika, Mellemøsten, Rusland
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13032
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56028
Kontakt:

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Ado » 24. mar 2024, 08:48

Et all-inclusive hotel. Sådan en turistproppet rede ville stresse mig mere end en dag i IKEA på børnepengeudbetalingsdag. Aldrig i livet om jeg ville holde ferie på den måde.

Billede

Billede
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21959

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Purple Haze » 24. mar 2024, 08:50

Synes efterhånden det vil være nemmere at sige hvor jeg gerne ville holde ferie.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Aragorn » 24. mar 2024, 09:22

Jeg tænker heller ikke jeg ville tage de steder hen hvor lokalbefolkningen hader på turister.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Aragorn » 24. mar 2024, 09:27

Norge er ret fantastisk, for det første fordi Skaberen havde en rigtigt god dag da han lavede Norge, og for det andet fordi det er så stort at når man tager bilen og kører ud i landet, så kan man regne med at man kan finde et sted hvor der ikke er andre mennesker. Og det er ret fedt.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21390

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf catnip » 24. mar 2024, 10:15

Aragorn skrev:Norge er ret fantastisk, for det første fordi Skaberen havde en rigtigt god dag da han lavede Norge, og for det andet fordi det er så stort at når man tager bilen og kører ud i landet, så kan man regne med at man kan finde et sted hvor der ikke er andre mennesker. Og det er ret fedt.


Hep. Lofoten er et af de smukkeste steder jeg har været.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21390

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf catnip » 24. mar 2024, 10:16

Ado skrev:Et all-inclusive hotel. Sådan en turistproppet rede ville stresse mig mere end en dag i IKEA på børnepengeudbetalingsdag. Aldrig i livet om jeg ville holde ferie på den måde.

Billede

Billede


OMG ja! Af virkelige mange årsager.
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6041

Re: Hvor kunne du ikke drømme om at rejse hen på ferie?

Indlægaf Ondemand » 25. mar 2024, 06:47

Området omkring Bangla på Phuket, Thailand .. alt det værste charterindustrien har at byde på - og lidt til.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Rejser"