København i uge 7

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
ajnaM
Indlæg: 10037
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27483

Re: København i uge 7

Indlægaf ajnaM » 5. jan 2024, 15:04

Af ting, jeg GERNE ville lave i kbh i uge 7 med børn:

Wulff og Konstali til brunch. Kombineret med en gåtur ved vandet - alle dem i kbh ligger ved vandet/havnen. Husk at bestille bord.

Havnerundfart eller havnebus. Ved nærmere eftertanke ville jeg nok tage havnerundfarten. Det er ikke dyrt. Der er ikke vildt mange mennesker i uge 7. Husk varmt tøj og regnjakker :D

Tur i Dyrehaven og på Bellevue. Der er helt tomt i uge 7. :love:

Biffen! Cinemateket plejer at have gode børnefilm i ferierne. De har også en udmærket brunch-buffet (husk dog at bestille bord).

Generelt er kodeordet: Husk at bestille bord, og vil du have god plads, skal du holde dig fra det indendørs.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12998

Re: København i uge 7

Indlægaf godtnavn » 5. jan 2024, 15:47

Wulff og konstali kan også slås sammen med experimentariet da der ligger en lige ved siden af. Mine børn har også elsket det de to gange de har været der, og nu får jeg også lyst til at tage derhen og spise brunch :lol:
1
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 415
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: København i uge 7

Indlægaf Flisseline » 5. jan 2024, 17:29

Hvor er I bare gode :clap: :kys:
0
ajnaM
Indlæg: 10037
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27483

Re: København i uge 7

Indlægaf ajnaM » 5. jan 2024, 20:27

Empire på Nørrebro er også god til børnefilm. Og bageriet/morgenmadsrestauranten Mirabelle ligger lige ved siden af - og er læææækkert! :love:

Der ligger også en dyre-legeplads lige ved siden af (byoasen), hvor man kan klappe geder og holde kaniner helt gratis. Og man kan gå langs søerne ind til byen derfra - eller gå i Fælledparken.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10037
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27483

Re: København i uge 7

Indlægaf ajnaM » 5. jan 2024, 20:28

(Kan man høre på mig, at jeg elsker brunch i ferierne? :lol: min absolut foretrukne spis-ude-form med børn. :D)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: København i uge 7

Indlægaf 1234 » 5. jan 2024, 20:41

ajnaM skrev:(Kan man høre på mig, at jeg elsker brunch i ferierne? :lol: min absolut foretrukne spis-ude-form med børn. :D)

Hvorfor egentlig? Jeg synes ikke rigtig brunch fungerer med vores børn. Jeg synes frokost er det bedste :)
0
ajnaM
Indlæg: 10037
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27483

Re: København i uge 7

Indlægaf ajnaM » 5. jan 2024, 22:53

1234 skrev:
ajnaM skrev:(Kan man høre på mig, at jeg elsker brunch i ferierne? :lol: min absolut foretrukne spis-ude-form med børn. :D)

Hvorfor egentlig? Jeg synes ikke rigtig brunch fungerer med vores børn. Jeg synes frokost er det bedste :)


Tror det er fordi, mine børn altid kan finde noget, de godt kan lide på en god morgenmadsrestaurant ;) De har formået at sidde stille og spise god brunch i timevis fra en relativt ung alder. Nu er de store og kan sagtens spise ude generelt - men brunch er altid et hit.

Eller også er det bare den der chill brunch-stemning? Det med at spise sen og lækker morgenmad appellerer til mit indre b-menneske.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 328
Kontakt:

Re: København i uge 7

Indlægaf EmoJanice » 6. jan 2024, 08:47

Hvis man er til Cheese-cake, er der også Bertels saloner, men toiletforholdene er begrænsede og der er ofte optaget ved alle borde
0
Fræksak
Indlæg: 2494
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4233

Re: København i uge 7

Indlægaf Fræksak » 6. jan 2024, 11:32

Flisseline skrev:
Acflem skrev:Der er mange mennesker, men ikke sådan fuldstændig proppet. Synes godt det kan gøres og stadig være sjovt med den alder dine børn har.

Nationalmuseet har en børneafdeling, og ellers er zoologisk have også helt fint, det meste er også udendørs.

I kunne også tage på eksperimentariet, det er en god alder de begge har til det!! Så længe man ikke regner med at have det hele for sig selv så går det nok. Jeg har ofte været der i skoleferier med mit arbejde og det har altså været helt fint.

Og så kan i tage rundt med havnebussen, tage på Reffen street food, måske op på CopenHill. Nettos kanalrundfart koster kun 50kr. Kastellet er også sjovt at se.


Mange tak for konkrete forslag!!

Vi har følgende på programmet:

Planetariet
Eksperimentariet
La Glace
Naturhistorisk museum
Arbejdermuseet
Amalienborg

Har du (også) kloge ting at sige om det?


Arbejdermuseet har mine unger altid været begejstrede for! Der er meget at se på og noget man kan relatere til. Husk at gå ned i gården og se det gammeldags toilet :)
1
Lys
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: København i uge 7

Indlægaf Lys » 6. jan 2024, 14:06

Fræksak skrev:
Flisseline skrev:
Acflem skrev:Der er mange mennesker, men ikke sådan fuldstændig proppet. Synes godt det kan gøres og stadig være sjovt med den alder dine børn har.

Nationalmuseet har en børneafdeling, og ellers er zoologisk have også helt fint, det meste er også udendørs.

I kunne også tage på eksperimentariet, det er en god alder de begge har til det!! Så længe man ikke regner med at have det hele for sig selv så går det nok. Jeg har ofte været der i skoleferier med mit arbejde og det har altså været helt fint.

Og så kan i tage rundt med havnebussen, tage på Reffen street food, måske op på CopenHill. Nettos kanalrundfart koster kun 50kr. Kastellet er også sjovt at se.


Mange tak for konkrete forslag!!

Vi har følgende på programmet:

Planetariet
Eksperimentariet
La Glace
Naturhistorisk museum
Arbejdermuseet
Amalienborg

Har du (også) kloge ting at sige om det?


Arbejdermuseet har mine unger altid været begejstrede for! Der er meget at se på og noget man kan relatere til. Husk at gå ned i gården og se det gammeldags toilet :)


Fra hvilken alder har det været godt? Giver det mening med en 4-årig?
0
Fræksak
Indlæg: 2494
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4233

Re: København i uge 7

Indlægaf Fræksak » 6. jan 2024, 15:53

Lys skrev:
Fræksak skrev:
Flisseline skrev:
Acflem skrev:Der er mange mennesker, men ikke sådan fuldstændig proppet. Synes godt det kan gøres og stadig være sjovt med den alder dine børn har.

Nationalmuseet har en børneafdeling, og ellers er zoologisk have også helt fint, det meste er også udendørs.

I kunne også tage på eksperimentariet, det er en god alder de begge har til det!! Så længe man ikke regner med at have det hele for sig selv så går det nok. Jeg har ofte været der i skoleferier med mit arbejde og det har altså været helt fint.

Og så kan i tage rundt med havnebussen, tage på Reffen street food, måske op på CopenHill. Nettos kanalrundfart koster kun 50kr. Kastellet er også sjovt at se.


Mange tak for konkrete forslag!!

Vi har følgende på programmet:

Planetariet
Eksperimentariet
La Glace
Naturhistorisk museum
Arbejdermuseet
Amalienborg

Har du (også) kloge ting at sige om det?


Arbejdermuseet har mine unger altid været begejstrede for! Der er meget at se på og noget man kan relatere til. Husk at gå ned i gården og se det gammeldags toilet :)


Fra hvilken alder har det været godt? Giver det mening med en 4-årig?


Ja, det vil jeg nok mene. Nu har jeg ikke været der en del år efterhånden, men mine var begejstrede i den alder også. Der er også en del, man må røre ved/lege med, og der er mange sjove ting fra gamle dage at se. Og så har mine unger altid været HELT på røven over "manden" på lokum i gården, som råber til ungerne, at han vil være i fred. Altså, så der sker også lidt rundt omkring.

https://www.arbejdermuseet.dk/det-sker/ ... dermuseum/ her er lidt flere detaljer at se.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: København i uge 7

Indlægaf 1234 » 6. jan 2024, 16:30

Nationalmuseet legeafdeling er også ret fed.
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6853

Re: København i uge 7

Indlægaf Fledermäuslein » 7. jan 2024, 17:40

Lys skrev:
Fræksak skrev:
Flisseline skrev:
Acflem skrev:Der er mange mennesker, men ikke sådan fuldstændig proppet. Synes godt det kan gøres og stadig være sjovt med den alder dine børn har.

Nationalmuseet har en børneafdeling, og ellers er zoologisk have også helt fint, det meste er også udendørs.

I kunne også tage på eksperimentariet, det er en god alder de begge har til det!! Så længe man ikke regner med at have det hele for sig selv så går det nok. Jeg har ofte været der i skoleferier med mit arbejde og det har altså været helt fint.

Og så kan i tage rundt med havnebussen, tage på Reffen street food, måske op på CopenHill. Nettos kanalrundfart koster kun 50kr. Kastellet er også sjovt at se.


Mange tak for konkrete forslag!!

Vi har følgende på programmet:

Planetariet
Eksperimentariet
La Glace
Naturhistorisk museum
Arbejdermuseet
Amalienborg

Har du (også) kloge ting at sige om det?


Arbejdermuseet har mine unger altid været begejstrede for! Der er meget at se på og noget man kan relatere til. Husk at gå ned i gården og se det gammeldags toilet :)


Fra hvilken alder har det været godt? Giver det mening med en 4-årig?


Der er en gammeldags købmandsbutik i legeafdelingen, som mine børn har været glade for også fra 4-årsalderen.
1

Tilbage til "Rejser"