Storbyferie i februar

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Storbyferie i februar

Indlægaf Mariajensen83 » 13. okt 2023, 19:08

Jeg sidder og kigger på at tage på en lille storbyferie et sted i Europa i uge 7.
Jeg ved jo godt at der ikke er sommervejr nogen steder, men lidt lunere vejr end Danmark kunne være rart.
Og så er der lige prisen. Der behøver ikke at være alt for dyrt :genert:
Det er lykkedes mig at finde billige billetter til Bilbao og Madrid. Er der mon nogen her, der har nogle erfaringer i de nævnte byer i februar.
Eller måske et andet godt bud, som jeg ikke har tænkt over.
0
Lys
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Lys » 13. okt 2023, 19:11

Jeg har været i Madrid i Marts - der oplevede vi alt fra sne til sol og forårsvarme. Kan godt anbefale byen.
1
MissB
Indlæg: 2392
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2257

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf MissB » 14. okt 2023, 03:00

Jeg ville tage til Palma på Mallorca (hvis det er storbys-agtigt nok for dig?). Der skulle vejret gerne være omkring 15 grader i februar.
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Mariajensen83 » 14. okt 2023, 06:03

MissB skrev:Jeg ville tage til Palma på Mallorca (hvis det er storbys-agtigt nok for dig?). Der skulle vejret gerne være omkring 15 grader i februar.


Ja, det ville klart være nok storby. Den havde jeg ikke lige tænkt på. Må lige tjekke hvad flybilletter koster.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf paint » 14. okt 2023, 10:19

Mariajensen83 skrev:
MissB skrev:Jeg ville tage til Palma på Mallorca (hvis det er storbys-agtigt nok for dig?). Der skulle vejret gerne være omkring 15 grader i februar.


Ja, det ville klart være nok storby. Den havde jeg ikke lige tænkt på. Må lige tjekke hvad flybilletter koster.


Nu ved jeg ikke hvor meget du har tænkt dig at spendere på turen. Men på momondo, kan man finde flybilletter med hotel - altså almindeligt rutefly.

Fra den 13 -20 feb, kan du komme derned for 4065 kr for både fly og hotel - endda et firestjernet et af slagsen. Det ligger tæt på Palma by. Hotel Fontanellas Playa. Du flyver med KLM med en kort mellemlanding i Amsterdam ud og hjem. (prisen er for 1 person. Det er billigere pr. person, hvis man rejser 2)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
MissB
Indlæg: 2392
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2257

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf MissB » 14. okt 2023, 15:32

Jeg havde heller aldrig selv overvejet Palma som storby før jeg var i Port De Soller i 2016, hvor vi var i Palma en enkelt dag. Der var så skønt, og det er den næste by på listen over forlænget—weekend destinationer :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17260
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42120

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf LaMariposa » 14. okt 2023, 15:46

MissB skrev:Jeg havde heller aldrig selv overvejet Palma som storby før jeg var i Port De Soller i 2016, hvor vi var i Palma en enkelt dag. Der var så skønt, og det er den næste by på listen over forlænget—weekend destinationer :D


jeg kan virkelig også godt lide Palma. Synes det er en mega hyggelig by, og det er nemt at komme dertil fra Lufthavnen.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf paint » 14. okt 2023, 20:35

Er man i Palma, og vil shoppe eller bare kigge, skal man en tur nedad Passeig del Born, som også kaldes 'den gyldne mil'. Her ligger alle de eksklusive butikker, både spanske og europæiske. Det ultra fine/dyre, finder man på Avenida Jaime III

Palma, har også sin egen Rambla med en række café'er i den ene ende - især livligt om aftenen.

Vil man en tur på marked, kan man vælge byens største og historiske markedshal. der er både kød, fisk, grøntsager, krydderier og alverdens andre ting.: Mercat de l’Olivar

Og man skal selvfølgelig en tur ind i den imponerende La Seu katedral
k.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Mariajensen83 » 14. okt 2023, 21:04

paint skrev:Er man i Palma, og vil shoppe eller bare kigge, skal man en tur nedad Passeig del Born, som også kaldes 'den gyldne mil'. Her ligger alle de eksklusive butikker, både spanske og europæiske. Det ultra fine/dyre, finder man på Avenida Jaime III

Palma, har også sin egen Rambla med en række café'er i den ene ende - især livligt om aftenen.

Vil man en tur på marked, kan man vælge byens største og historiske markedshal. der er både kød, fisk, grøntsager, krydderier og alverdens andre ting.: Mercat de l’Olivar

Og man skal selvfølgelig en tur ind i den imponerende La Seu katedral
k.jpg


Ej 1000 tak, hvor er det sødt af dig!
Jeg har været i Palma en enkelt gang i forbindelse med en sommerferie på Mallorca, men der var det plus 30 grader, så det var begrænset hvad vi så af byen. Men jeg var ret begejstret. Synes byen har lidt en Barcelona-vibe.
Det kunne saftens være et godt bud.

Jeg overvejer også Lissabon, da det jo ligger ret sydligt og skulle have et mildt klima året rundt. Men jeg har desværre ikke kunne finde billige flybilletter. Vi er to voksne og to børn, så det er desværre ikke bare billet til mig selv.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf sigge » 16. okt 2023, 06:40

Sevilla kunne måske være et bud. Min kollega var der i marts sidste år, og der havde de allerede omkring 30° nogle dage. (Og min kollega er meget prisbevidst med sit rejsebudget, så jeg ved, at hun kun har været af sted, hvis der var billige flybilletter.)
0
You can't spell awesome without me.
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Mariajensen83 » 16. okt 2023, 07:33

sigge skrev:Sevilla kunne måske være et bud. Min kollega var der i marts sidste år, og der havde de allerede omkring 30° nogle dage. (Og min kollega er meget prisbevidst med sit rejsebudget, så jeg ved, at hun kun har været af sted, hvis der var billige flybilletter.)


Sevilla er også på min liste - man kan desværre bare ikke flyve direkte fra København. Men jeg overvejer faktisk om det er en mellemlanding værd, hvis der rent faktisk er varmt. Det ligger jo også godt sydpå
0
Akehurst2
Indlæg: 14206
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40875

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Akehurst2 » 16. okt 2023, 08:14

Mariajensen83 skrev:
sigge skrev:Sevilla kunne måske være et bud. Min kollega var der i marts sidste år, og der havde de allerede omkring 30° nogle dage. (Og min kollega er meget prisbevidst med sit rejsebudget, så jeg ved, at hun kun har været af sted, hvis der var billige flybilletter.)


Sevilla er også på min liste - man kan desværre bare ikke flyve direkte fra København. Men jeg overvejer faktisk om det er en mellemlanding værd, hvis der rent faktisk er varmt. Det ligger jo også godt sydpå


Spanien har glimrende højhastighedstog og det tager under tre timer fra Madrid til Sevilla, så det kan jo også være en løsning.
2
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Mariajensen83 » 16. okt 2023, 15:35

Akehurst2 skrev:
Mariajensen83 skrev:
sigge skrev:Sevilla kunne måske være et bud. Min kollega var der i marts sidste år, og der havde de allerede omkring 30° nogle dage. (Og min kollega er meget prisbevidst med sit rejsebudget, så jeg ved, at hun kun har været af sted, hvis der var billige flybilletter.)


Sevilla er også på min liste - man kan desværre bare ikke flyve direkte fra København. Men jeg overvejer faktisk om det er en mellemlanding værd, hvis der rent faktisk er varmt. Det ligger jo også godt sydpå


Spanien har glimrende højhastighedstog og det tager under tre timer fra Madrid til Sevilla, så det kan jo også være en løsning.


Det anede jeg ikke, det må jeg lige undersøge nærmere!
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 166

Re: Storbyferie i februar

Indlægaf Mariajensen83 » 15. feb 2024, 19:18

Hermed en opdatering, måske andre kan bruge vores erfaringer til noget.
Vi endte med Sevilla og det var fantastisk. Vejret var dejligt, 20-25 grader, masser af sol, og en enkelt eftermiddag med regn.
Sevilla er en virkelig dejlig by med en masse smukke seværdigheder. Der var også væsentlig billigere end i DK. Vi havde booket en stor dejlig Airbnb til næsten ingen penge, og vi fløj med KLM med en mellemlanding i Amsterdam.
Så helt klart en kæmpe anbefaling, hvis man vil have list sommerstemning i vinterferien.
10

Tilbage til "Rejser"