Berlin - vil I dele jeres anbefalinger?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Berlin - vil I dele jeres anbefalinger?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. mar 2016, 21:21

Lige op ad Museumsinsel ligger i øvrigt Tysklands pendant til Nationalmuseet :devil2:
https://www.dhm.de/

Og NU skal jeg nok stoppe :genert:
2
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Berlin - vil I dele jeres anbefalinger?

Indlægaf Nesnay » 18. mar 2016, 01:50

eks-Maupassant skrev:
Nesnay skrev:
No_Link skrev:Egenligt ville jeg også anbefale Pergamon-museet - men da deres pièce de résistance (selve Pergamon-alteret) er ved at blive renoveret, og der går nogle år, før det er færdigt, vil jeg anbefale dig andre museer i stedet. Hvis du er til antikken er der også Altes Museum. Min 18-årige var vild med det i september, da vi var der sammen, og han lige havde fået oldtidskundskab i 2. g.

http://www.berlin-guide.dk/index.php/se ... aekkenland

Billede

Billede

- og hvis du vil shoppe billigt H&M-style (bare billigere) så vil jeg anbefale Primark på Alexanderplatz. C&A modsat Primark har også ret billige ting. Det mere ungdommelige tøj er i kælderetagen ;)


Jeg er glad for antikken - blev i sin tid student med et 13-tal i oldtidskundskab, bl.a. fordi jeg havde forhåndsviden at trække på :)

Primark kender jeg fra London, og den skal helt sikkert besøges. Men det plejer at være en udmattende oplevelse, så jeg er nok ude i at skulle have en drink i ro og mag for at komme mig bagefter :lol2:


Lækker at være reinkarneret fra et liv der skæpper i karaktererne i gymnasiet, mit eget tidligere liv i oldtidens periode var i Finland, det kunne jeg jo ikke bruge til en fis i gymnasiet.


Haha, det lyder mere som decideret førstehåndsviden end bare forhåndsviden :) Ingen reinkarnation her, og heller intet behov for det - man skulle vist være en af de få priviligerede, før det var særlig rart at leve i datidens samfund...
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Berlin - vil I dele jeres anbefalinger?

Indlægaf Nesnay » 18. mar 2016, 02:39

No1 skrev:Jeg har været glad for følgende:

Alexanderplatz: Primark first and foremost. Derudover ligger Alexa/MediaMarkt centret i forlængelse af Alexanderplatz, hvor bl.a. Kiko make-up sælges fra.

Zoologischer Garten. Derudover også Tierpark (som ligger lige ved siden af stoppet Am Tierpark med U5)

Panorama Punkt er en hyggelig cafe/bar med en rigtig fin udsigt.

Charlottenburg er rigtig flot. Derudover er der et søndags thai-mad marked i nærheden, som er vildt lækkert og billigt. Jeg er dog usikker på om det er åbnet op i April måned. Prøv evt. at google det. Det er virkelig et besøg værd. :)

Rittersport welt: Super turistet, men du kan få lavet din egen rittersport variant haha.

I nærheden af Rittersport welt kan I finde Fassbender & Rausch, som er et oldschool chokoladeri, hvor man kan købe en masse godt. På 1. salen er der en café, hvor man kan få de mest lækre små desserter m.m.

Mauerpark loppemarked: Der er en del af de samme boder, men man kan ogs åvære heldig at finde nogle gode fund der. Der er lækre madboder også med forskellig mad. Vær dog obs på at der er vildt crowdet næsten lige meget, hvornår på dagen man ankommer.

Jeg er selv meget glad for området omkring Tucholskystraße, hvor man finder små spisesteder m.v. - men vigtigst af alt, så finder du Princess Cheesecake beliggende på den gade. Super fint sted, hvis man er til den slags. Det ligger i gåafstand fra Alexanderplatz og Museumsinseln.

Museumsinseln har en fin park, som er et besøg værd, hvis man bare vil slappe af. Det er vist muligt at få rabat på indgangen, hvis man besøger mere end ét museum.


Mange tak for anbefalinger!

Jeg har læst en del om Zoo vs. Tierpark og tror, jeg ender med Zoo, da det lyder som om, mange af deres anlæg er mere opdaterede end Tierparks, og de løbende forbedrer de resterende - det vil jeg gerne støtte. Så håber jeg, det er til at komme til for mennesker, når vi taler en hverdag uden for ferierne.

Thaimarkedet lyder virkelig godt! Det ser ud til, at det er afhængigt af vejret, om der er noget at komme efter, så jeg krydser fingre for, at det arter sig :)

Jeg elsker cheesecake, så Princess Cheesecake er right up my alley. Må se, om det kan passe ind som et pusterum en af dagene :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Berlin - vil I dele jeres anbefalinger?

Indlægaf Rapfisk » 18. mar 2016, 03:33

Zoo er kæmpestor, så du skal ikke være bange for fremkommeligheden.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Rejser"