Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf fisken80 » 7. mar 2016, 13:44

Min mor og stort set alle i hendes omgangskreds kunne aldrig finde på at arrangere det hele selv, de rejser altid gennem bureau.

Vi rejste også selv med Spies da vi var i Gambia, det var ikke lige sådan et sted man selv arrangerede en rejse til, slet ikke første gang.
Jeg kunne sagtens finde på tage på pakkerejse igen, det er nemt og bekvemt og trygt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf fisken80 » 7. mar 2016, 13:46

Mani skrev:
Wizzze skrev:Der var lige et indlæg på News omkring at charter bureauerne har svært ved at sælge rejser til Tyrkiet, folk er påvirket af bomberne og den politiske uro. Men det fik os til at tale om hvorfor mon charterbureauerne stadig findes? Nu er det jo nemt at bestille fly/hotel/airbnb/bil osv. på nettet. :gruble:

Jeg kunne forstå det hvis der var nogle stordriftsfordele, f.eks. at de var billigere fordi de købte så mange overnatninger eller flysæder. Men når vi har prøvet at kigge på de forskellige søge tjenester som momondo, expedia mv. så er priserne billigere på de samme rejser/hoteller som charterstederne tilbyder.
Orker folk bare ikke selv at booke, er det fordi selskaberne ofte har guider på stedet, eller noget helt 3. ?? :gruble:
Hvad tro / mener I ?

Fordi der findes folk som mine svigerforældre, der ikke selv kan overskue at finde den slags på nettet - de vil bare gå ned på et kontor (til nød ringe) og så bestille en pakke. Gerne som de har kunne side og vælge i et katalog.


Og selv dem, der gerne bruger nettet, som min mor, foretrækker at rejse gennem et bureau. Min mor bestiller altid via nettet når hun rejser, men hun ville aldrig begynde at arrangere hele turen selv.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf kidkomb » 7. mar 2016, 13:47

Jeg har pakket selv i mange år. 15 år tror jeg.
Det betyder ikke at jeg er holdt op med at bruge charter en gang imellem.
Nogle gange kan man bare ikke presse prisen derned, hvor charter tilbud er.
Andre gange er charter prisen helt horribel i forhold til, hvad man kan pakke for selv.
Så jeg undersøger altid begge dele.
Det kan desuden være en stor fordel at have et sted at kunne klage.
Og forsikringen er også en faktor.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Akehurst2 » 7. mar 2016, 14:15

Og ja, det er nemt at leje bil via nettet, men hvis man ikke skal bruge en bil på ferien er det ret spild af penge - og langt billigere med den fælles transport fra lufthavnen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf kidkomb » 7. mar 2016, 14:26

Akehurst2 skrev:Og ja, det er nemt at leje bil via nettet, men hvis man ikke skal bruge en bil på ferien er det ret spild af penge - og langt billigere med den fælles transport fra lufthavnen.

Undtaget i Spanien, hvor en bil i en uge koster rundt regnet 300kr eks benzin.
Eller Portugal, hvor vi er helt nede på 230kr agtigt. Det er helt væk, at man kan leje en bil for så små penge.
Der er kommet meget stor konkurrence på området de seneste år.
Frankrig, Tyskland osv er stadig omkring 1100kr for en uge :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Annione » 7. mar 2016, 17:18

marcias skrev:
Kan du oplyse hvilken britisk agent i bookede jeres tur til Maldiverne gennem? Og om det var et godt hotel? Jeg sidder netop nu og gennemtrevler nettet for en rejse til Maldiverne :)


Det hed vist Magic of Maldives, vores agent hed Paula. Vi boede her http://www.vilamendhooisland.com og det var fuldstændig fantastisk :love:
Det var det billigste vi kunne finde på den ø, men det var ikke billigt.

Angaga skulle være rigtig skønt også, og en prisklasse billigere.

Vi boede her første gang http://www.reethibeach.com det kan også anbefales - omend Vilamendhoo er bedre (men dyrere!).
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2016, 17:41

kidkomb skrev:Undtaget i Spanien, hvor en bil i en uge koster rundt regnet 300kr eks benzin.
Eller Portugal, hvor vi er helt nede på 230kr agtigt. Det er helt væk, at man kan leje en bil for så små penge.
Der er kommet meget stor konkurrence på området de seneste år.
Frankrig, Tyskland osv er stadig omkring 1100kr for en uge :stoned:


Billeje er tit dyrt, især i Frankrig - og hvis man så også skal betale dyrt for parkering, så giver det slet ikke mening. Der er jo også mange ferier, hvor man slet ikke skal bruge bil, hvor det føles ret meget som spild bare at have den stående.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hvorfor findes der stadig charter/rejse bureauer?

Indlægaf Rapfisk » 9. mar 2016, 18:16

Jeg sidder lige nu ved en pool på Fuerteventura med en Piña Colada i hånden. Det er charter, all inclusive og hele pivtøjet.

Jeg rejser så vist muligt i alle mine ferier, og det er sjældent, det ikke er selvarrangeret. Men charter kan nogle gange noget, vi andre ikke kan. Denne gang fik jeg et firestjernet hotel og alle måltider for det samme som fly og tostjernet uden måltider ville have kostet. Så tager jeg den irriterende guide med i købet, og garantien er selvfølgelig et plus. Det er også billigt nok til, at vi kan shoppe hernede, og at vi tager på restaurant, hvis vi får resort-kuller. Til gengæld skal vi ikke bruge tid på at slæbe vandflasker fra supermarkedet. Vi henter bare i baren.

Det kan charter, og jeg håber personligt, de holder ud længe endnu.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Rejser"