Rejsevaccinationer

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Rejsevaccinationer

Indlægaf flicka » 5. mar 2016, 18:12

Jeg skal have en røvfuld vacciner inden længe, men synes at det er en jungle at finde et passende sted at blive vaccineret uden at blive ruineret.

Jeg skal f.eks. have 3x rabies-vacciner og de koster mellem 710-790 kr pr. stk. uden vaccinationsgebyr :tie:

Jeg har kigget lidt på Dansk Trope-og rejsevaccination i Roskilde, men hjemmesiden virker ikke så prof. Og det afskrækker mig lidt, selvom de umiddelbart er billige med 710 kr pr. rabies-vaccine og 100 kr i konsultationsgebyr. Er der nogen af jer, der har erfaringer med dem? Også fra de andre afdelinger i henholdsvis Hillerød, Greve/Hundinge, Taastrup og Odense?

En anden mulighed er Speciallægernes Sundhedscenter på Frederiksberg som tilbyder rabiesvacc. til 740 kr. og 0 kr i konsultation, men det er sgu lidt bøvlet at køre til Frederiksberg fra Kalundborg/Roskilde for at blive vaccineret. Og så æder diesel/tog-billetterne vel også prisforskellen i sidste ende?
Men jeg har gode erfaringer med dem - er tidligere blevet vaccineret hos dem med god rådgivning.

En tredje mulighed som er ultimativt dyrest er Danske Lægers Vaccinationsservice i Roskilde med rabies-vacc. til 790 kr. + 136 kr i konsultationsgebyr. Men til gengæld tilbyder de muligheden for at blive vaccineret om lørdagen, hvilket vil gøre det meget nemmere for mig, men det er sgu dyrt. Især fordi rabies-vaccinerne ikke er de eneste, jeg skal have. Og jeg vil helst ikke vaccineres mod flere sygdomme på een gang grundet tidligere reaktion på HPV-vaccine, så jeg skal vaccineres over flere gange end normalt, nu hvor jeg foretrækker at tage en ting ad gangen.

Er der nogen af jer der har erfaringer med de 3 ovestående steder eller tips til billige, men gode steder, hvor jeg kan blive vaccineret?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf Sophies-mor » 5. mar 2016, 18:25

Man kan ikke blive det på Statens Seruminstitut længere?
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf flicka » 5. mar 2016, 18:29

Sophies-mor skrev:Man kan ikke blive det på Statens Seruminstitut længere?
:gruble:


Nej, det ser ikke sådan ud.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf Myresluger » 5. mar 2016, 18:47

Har gode erfaringer med speciallægerne på Frederiksberg

Men tjek også lige hvad din egen læge tager - der er ret stor forskel fra læge til læge
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf flicka » 5. mar 2016, 19:28

GnueN skrev:Jeg har lige været hele programmet igennem - og priserne på de dér rabies-vacciner ville jeg helt bestemt anfægte! Her er hvad jeg har betalt (eller rettere, min organisation) ved vaccination hos egen læge på Jagtvej. Om han har givet "rabat" fordi det var til humanitært arbejde, skal jeg ikke kloge mig på. Kan i hvert fald se han har udeladt vaccinationsgebyret, når jeg er blevet revaccineret på bl.a rabies og gul feber. Men her er priserne i kroner for den regning, jeg fik tilsendt:

Smitsom leverbetændelse 560
Gul feber 240
Stivkrampe 200
Polio 240
Rabies 750 (for hele pakken til alle fire vacciner)
Hep A + B (Twinrix) 950
Kolera 325
Meningokok-meningitis (ACWY) 625
Tyfus 350
Tuberkulose 275


Det er godt nok gode priser, du har fået. Det er nærmest en jungle at finde ud af hvad det koster.

Min egen læge tager f.eks 200 kr i konsultationsgebyr :tie:

Men det er ret overraskende at du har fået alle 4 rabiesvaccinationer til hvad det svarer til 1 vaccine hos de førnævnte steder... Gad vide om jeg læser deres tabeller forkert :gruble:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf flicka » 6. mar 2016, 12:07

GnueN skrev:
flicka skrev:
GnueN skrev:Jeg har lige været hele programmet igennem - og priserne på de dér rabies-vacciner ville jeg helt bestemt anfægte! Her er hvad jeg har betalt (eller rettere, min organisation) ved vaccination hos egen læge på Jagtvej. Om han har givet "rabat" fordi det var til humanitært arbejde, skal jeg ikke kloge mig på. Kan i hvert fald se han har udeladt vaccinationsgebyret, når jeg er blevet revaccineret på bl.a rabies og gul feber. Men her er priserne i kroner for den regning, jeg fik tilsendt:

Smitsom leverbetændelse 560
Gul feber 240
Stivkrampe 200
Polio 240
Rabies 750 (for hele pakken til alle fire vacciner)
Hep A + B (Twinrix) 950
Kolera 325
Meningokok-meningitis (ACWY) 625
Tyfus 350
Tuberkulose 275


Det er godt nok gode priser, du har fået. Det er nærmest en jungle at finde ud af hvad det koster.

Min egen læge tager f.eks 200 kr i konsultationsgebyr :tie:

Men det er ret overraskende at du har fået alle 4 rabiesvaccinationer til hvad det svarer til 1 vaccine hos de førnævnte steder... Gad vide om jeg læser deres tabeller forkert :gruble:


Jeg er mere tilbøjelig til at tro din læge enten læser dem forkert eller forvandler det til en pengemaskine ved at insistere på at købe en ny pakke til hver vaccine. Jeg ville i hvert fald spørge ind til det...


Det er hos de 3 førnævnte vaccinationssteder, de vil have prisen til at være pr. styk.

Jeg sender lige en mail til min egen læge og hører hvad prisen er hos dem. Ellers må jeg jo bare æde den udgift og spare andre steder.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf No_Link » 6. mar 2016, 15:11

Er du medlem af sygesikringen Danmark? De giver tilskud til vaccinationer.
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf flicka » 6. mar 2016, 15:54

No_Link skrev:Er du medlem af sygesikringen Danmark? De giver tilskud til vaccinationer.


Desværre ikke.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf Annione » 7. mar 2016, 17:20

Er du medlem af sygeforsikringen Danmark? De giver ret meget tilskud til vacciner.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf flicka » 8. mar 2016, 05:25

Annione skrev:Er du medlem af sygeforsikringen Danmark? De giver ret meget tilskud til vacciner.


Nej, desværre.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. mar 2016, 09:55

Det er godt nok 7 år siden, og kun Heptatis vi skulle have.

Men vi betalte 1 konsultationsgebyr for hele familien ( 3 pers ) - hvis nu også din kæreste eller andre rejsefæller skal vaccineres?
Og så var det sygeplejersken der gjorde det, det var væsentligt billigere.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf Annione » 8. mar 2016, 17:41

flicka skrev:
Annione skrev:Er du medlem af sygeforsikringen Danmark? De giver ret meget tilskud til vacciner.


Nej, desværre.


Beklager - havde ikke set, at der var spurgt om det.

Prøv at se, om det kan "betale" sig for dig, at melde dig ind. Du skal være medlem i 1 år, før du kan melde dig ud igen. Det giver jo også tilskud til meget andet - fx. kan du få lidt billigere forsikringer på rejser o.l.

Jeg meldte mig ind i kasse 2, da jeg skulle have lavet 2 kroner samt rodbehandlinger - efter 1 år meldte jeg mig i kasse 5 (den billigste kasse) igen.
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Rejsevaccinationer

Indlægaf Kanga » 12. mar 2016, 20:38

Hvad med din egen læge?
0

Tilbage til "Rejser"