Grækenland

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Grækenland

Indlægaf TomKah » 14. jan 2023, 10:46

Vi skal til Grækenland til sommer I 2,5 uge. Vi flyver til Athen men ud over det er intet booket endnu.
Planen er at sejle til Santorini og derefter til enten Naxos eller Paros. Retur til Athen efter 8-9 dage.
Resten af tiden skal vi være på fastlandet evt med en afstikker til Lefkas og/eller Peloponnes.

Regner med at vi lejer en bil i Athen og kører via Delfi til Meteora, hvor vi skal være 2 dage. De sidste 6 dage har vi ingen planer for.

Nogle anbefalinger ift om vi skal vælge Naxos eller Paros?

Nogle anbefalinger til det nordvestlige fastland og Peloponnes?

BTW - jeg har været I Mykene, Epidauros og Korinth. Har også været flere gang i Athen, men vi tager måske en enkelt dag i Athen for at børnene kan se Akropolis.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2090
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Grækenland

Indlægaf Dawwty » 19. feb 2023, 00:40

Jeg har personligt besøgt både Naxos og Paros og begge øer er absolut smukke. Naxos har nogle af de bedste strande, og jeg har også været imponeret over de mange seværdigheder som Portara, templerne og ruinerne på øen. Paros er kendt for sin blåkalkede hovedstad og jeg nød virkelig at udforske de snævre gyder og de mange butikker og restauranter. Derudover er Paros også en populær destination for vandsport.

På det nordvestlige fastland tæt på Meteora, besøgte jeg Ioannina, som ligger ved søen Pamvotida. Byen har en imponerende borg og en gammel bydel, som er værd at besøge. Jeg har også besøgt Peloponnes, hvor jeg oplevede byen Nafplio med dens charmerende, gamle bydel og tætte beliggenhed til seværdigheder som Mykene, Epidauros og Korinth.

Athen er også en by, som jeg har besøgt flere gange, og jeg er altid imponeret over dens historie og kultur. Akropolis og dens museum er virkelig enestående og Plaka-kvarteret er charmerende med sine snævre gader og butikker.
0

Tilbage til "Rejser"