Spontan billig påskeferie

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Spontan billig påskeferie

Indlægaf Lykke » 25. feb 2016, 16:54

Er der nogen som har et forslag til det?

Vi har overvejet at lave et eller andet her i Danmark. Men synes bare det er så dyrt.

Ellers har jeg tænkt Berlin, Helsinki eller Prag.

Har du et forslag?

Det vigtigste er nok egentlig prisen. Jeg har bare sådan en udlængsel, så det er mere bare at skulle afsted. Så kan vi nok hygge os de fleste steder.

Vi er to voksne og en baby.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf milisa » 25. feb 2016, 19:05

Hvor billig er billig?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 20:07

Og hvor skal I rejse fra?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Annione » 25. feb 2016, 20:09

Påsken er sjældent billig.
Har du kigget på airbnb? Der kan være meget at spare, og med en baby er det nok rart med eget køkken.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf vibbsen » 25. feb 2016, 23:21

Lykke skrev:Er der nogen som har et forslag til det?

Vi har overvejet at lave et eller andet her i Danmark. Men synes bare det er så dyrt.

Ellers har jeg tænkt Berlin, Helsinki eller Prag.

Har du et forslag?

Det vigtigste er nok egentlig prisen. Jeg har bare sådan en udlængsel, så det er mere bare at skulle afsted. Så kan vi nok hygge os de fleste steder.

Vi er to voksne og en baby.


Alt efter om det må være sommerhus uden diverse luksus faciliteter så har mine forældre en rigtig fin feriebolig i Thy som de lejer ud....Den er totalt renoveret (2 soveværelser, stue som er i åben forbindelse med køkken m. spiseplads, bryggers, fedt badeværelse med plads til puslebord) og har både opvasker, vaskemaskine, gulvvarme over det hele, internet, have, barneseng, fjernsyn og alt mulig andet gøgl....Hvis man bare trænger til lidt afveksling så er det virkelig ideelt....Det ligger ved en stille vej og der er masser af muligheder for at gå ture i området. Ellers kan man køre de små 10 kilometer til Bulbjerg eller de omkringliggende plantager. Det eneste "minus" er at man skal have bil. Ellers så dur det ikke. Der er godt 12 kilometer til Vesterhavet.

Huset er i 1 etager og mine forældre har så 1.sal som de bruger som fritidsbolig. De lejer ikke stueetagen sådan ud på "proff" basis, men mest til venner og familie, og det er derfor tit muligt at få de "gode" uger. I påsken ved jeg bl.a. at der antagelig er ledigt nogen af dagene da min bror er i udlandet og resten af familien skal samles i århus.

Du er velkommen til at sende mig en PB for at få flere detaljer.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Lykke » 26. feb 2016, 05:40

Mani skrev:Og hvor skal I rejse fra?


Vi bor på Fyn. Hvis det er det du spørger om?
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Lykke » 26. feb 2016, 05:42

vibbsen skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har et forslag til det?

Vi har overvejet at lave et eller andet her i Danmark. Men synes bare det er så dyrt.

Ellers har jeg tænkt Berlin, Helsinki eller Prag.

Har du et forslag?

Det vigtigste er nok egentlig prisen. Jeg har bare sådan en udlængsel, så det er mere bare at skulle afsted. Så kan vi nok hygge os de fleste steder.

Vi er to voksne og en baby.


Alt efter om det må være sommerhus uden diverse luksus faciliteter så har mine forældre en rigtig fin feriebolig i Thy som de lejer ud....Den er totalt renoveret (2 soveværelser, stue som er i åben forbindelse med køkken m. spiseplads, bryggers, fedt badeværelse med plads til puslebord) og har både opvasker, vaskemaskine, gulvvarme over det hele, internet, have, barneseng, fjernsyn og alt mulig andet gøgl....Hvis man bare trænger til lidt afveksling så er det virkelig ideelt....Det ligger ved en stille vej og der er masser af muligheder for at gå ture i området. Ellers kan man køre de små 10 kilometer til Bulbjerg eller de omkringliggende plantager. Det eneste "minus" er at man skal have bil. Ellers så dur det ikke. Der er godt 12 kilometer til Vesterhavet.

Huset er i 1 etager og mine forældre har så 1.sal som de bruger som fritidsbolig. De lejer ikke stueetagen sådan ud på "proff" basis, men mest til venner og familie, og det er derfor tit muligt at få de "gode" uger. I påsken ved jeg bl.a. at der antagelig er ledigt nogen af dagene da min bror er i udlandet og resten af familien skal samles i århus.

Du er velkommen til at sende mig en PB for at få flere detaljer.


Det lyder godt nok lækkert, men det kræver nok en bil. Som vi desværre ikke har.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf HappyPaww » 26. feb 2016, 06:05

Hvad med tog til Hamborg? Det er en dejlig by! Og så er air bnb nok mest realistisk ift omkostninger
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Lykke » 26. feb 2016, 06:38

^Sidste gang vi var afsted var netop til Hamborg. Men helt sikkert et godt forslag!
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Mani » 26. feb 2016, 06:59

Lykke skrev:
Mani skrev:Og hvor skal I rejse fra?


Vi bor på Fyn. Hvis det er det du spørger om?

Ja, jeg lurede på hvor I kunne rejse fra og med hvilke transportmidler :) Om det f.eks. var let at komme til Billund eller om fly skulle være fra Kbh.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Lykke » 26. feb 2016, 07:07

Mani skrev:
Lykke skrev:
Mani skrev:Og hvor skal I rejse fra?


Vi bor på Fyn. Hvis det er det du spørger om?

Ja, jeg lurede på hvor I kunne rejse fra og med hvilke transportmidler :) Om det f.eks. var let at komme til Billund eller om fly skulle være fra Kbh.


Ja okay. Ja det er jo næsten umuligt at komme til Billund med det offentlige. Så vi tager fra København.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Lykke » 26. feb 2016, 07:09

Har kun prøvet Airbnb i Danmark. Synes nogle skriver om et ekstra depositum når jeg kigger på lejligheder i udlandet. Men sådan skal det vel ikke fungere? Alle penge skal jo gå igennem Airbnb.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf vibbsen » 26. feb 2016, 08:30

Lykke skrev:Det lyder godt nok lækkert, men det kræver nok en bil. Som vi desværre ikke har.


Nej, uden bil så går det ikke.....

Ja, eller det gør det jo nok...Der går vel bus noget der ligner 2 gange om ugen...Det passer med at I kan ankomme med den ene bus og rejse med den anden bus :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: I kan så bare ikke rigtig komme nogen steder i mellemtiden :lol: :lol: :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Annione » 26. feb 2016, 15:53

Lykke skrev:Har kun prøvet Airbnb i Danmark. Synes nogle skriver om et ekstra depositum når jeg kigger på lejligheder i udlandet. Men sådan skal det vel ikke fungere? Alle penge skal jo gå igennem Airbnb.


Det har jeg ikke oplevet. Jeg har boet gennem airbnb i Colombia, Perth, Auckland, Kuala Lumpur, Tokyo, Wien, London, New York og lige pt. i Santiago, Chile.

I Brasilien var der er gebyr, som man skulle betale til ejeren, da der var VM eller karneval eller sådan. Men det under bordet - det anbefaler airbnb at man takker nej til.
Jeg har også oplevet at priserne pludselig steg, når jeg skrev til nogen og de lige lagde 100$ oven i, men så ledte jeg bare videre.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Spontan billig påskeferie

Indlægaf Sophaya » 28. feb 2016, 12:35

Jeg har god erfaring med Polen. Sidst var vi i Warzawa. Både fly, hotel og mad var virkelig billigt og så lækkert. Vi fik 3 overnatninger på 4-stjernet hotel + fly til omkring 1200 pr person. Til august har vi købt tur til Krakow - til næsten samme pris, bare med en ekstra nat.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Rejser"