Forlænget weekend for 2 - kom med gode idéer

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Forlænget weekend for 2 - kom med gode idéer

Indlægaf Jadajada » 9. okt 2021, 12:28

Ca. midt mellem Frankfurt an der Oder og Poznan ligger der en lille perle.
Det er et ægtepar, der har købt en gammel vandmølle og sat den i stand med stor respekt for det oprindelige.
Maden er det sindssygeste jeg har fået anywhere og virkelig rimelig i prisen.

Der er 8-10 værelser i tung gammel stil og værtinden er mildt excentrisk. Hun taler udmærket engelsk. Det er en god ide at afklare på forhånd, om restauranten er åben.

Stedet ligger midt i ingenting. Det er skønt at trave en tur i omegnen. Poznan er en ret fin by og området er en skøn blanding af gammelt øst og moderne vestligt påvirket. Frankfurt er der ikke den store grund til at bruge tid på :-)

https://www.booking.com/hotel/pl/leniwk ... al;ucfs=1&
1
LidtLakrids
Indlæg: 305
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Forlænget weekend for 2 - kom med gode idéer

Indlægaf LidtLakrids » 9. okt 2021, 13:27

Mildt vejr ville være dejligt, så I har nok ret i at det er Sydeuropa vi skal kigge på :D Jeg har også haft kigget på Island, men er kommet frem til at det vejrmæssigt ikke er det bedste tidspunkt. Det må blive en anden gang :)
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Forlænget weekend for 2 - kom med gode idéer

Indlægaf TomKah » 9. okt 2021, 14:51

Sevilla?
Ellers Malaga og leje en bil og køre rundt og se La Ronda og Cordoba.

Lissabon
Athen

Jeg er personligt også rigtig glad for Paris og synes ikke den er "crowded". Der er så mange ting man kan se og lave at hvis man styrer uden om eiffeltårnet, Montmatre og Louvre, så synes jeg ikke det er særlig slemt.
Sidst jeg var der så vi Orangeriet og Atelier des Lumieres.
Forrige gang var vi på Kloakmuseet og et museum for etnografi. Synes det er fedt at man stadig kan finde ting som er interessante selv når man har været der rigtig mange gange.
Det kan man selvfølgelig også i London.
2

Tilbage til "Rejser"