Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3634

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf Petrix » 18. feb 2021, 14:46

Ado skrev:Min mand og jeg vil gerne gå til Rom. Jeg skal så lige være en del kilo lettere og træne op til det, inden vi gør det.


Det er da godt nok en lang gåtur. Herfra hvor jeg bor er der 1800 km, så hvis i går 30 km om dagen så tager det 60 dage.
0
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf paint » 18. feb 2021, 14:48

Petrix skrev:
Ado skrev:Min mand og jeg vil gerne gå til Rom. Jeg skal så lige være en del kilo lettere og træne op til det, inden vi gør det.


Det er da godt nok en lang gåtur. Herfra hvor jeg bor er der 1800 km, så hvis i går 30 km om dagen så tager det 60 dage.


Du får nok brug for et par pakker af disse her

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf Ado » 18. feb 2021, 14:50

Petrix skrev:
Ado skrev:Min mand og jeg vil gerne gå til Rom. Jeg skal så lige være en del kilo lettere og træne op til det, inden vi gør det.


Det er da godt nok en lang gåtur. Herfra hvor jeg bor er der 1800 km, så hvis i går 30 km om dagen så tager det 60 dage.

Vi regner med at sætte tre måneder af i alt, så der også kan være tid til ferie, når vi når frem.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf hotlips » 23. feb 2021, 05:51

Ado skrev:
Petrix skrev:
Ado skrev:Min mand og jeg vil gerne gå til Rom. Jeg skal så lige være en del kilo lettere og træne op til det, inden vi gør det.


Det er da godt nok en lang gåtur. Herfra hvor jeg bor er der 1800 km, så hvis i går 30 km om dagen så tager det 60 dage.

Vi regner med at sætte tre måneder af i alt, så der også kan være tid til ferie, når vi når frem.


Jamen det må da også være en slags multiferie, man kommer jo igennem alperne og norditalien og alle mulige andre steder der er værd at se nærmere på. Jeg er ikke selv særligt begejstret for Tyskland men vi har engang været i sydtyskland langt ude på landet det var rent sommer i Tyrol, bortset fra bjergene, der var nu meget hyggeligt.

Jeg ville helt sikkert også gerne på vandreferie hvis jeg kunne holde til det, et eller andet sted kan jeg godt se det fede i at man ikke bare har turen som noget der skal overstås,.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf hotlips » 23. feb 2021, 06:24

Faktisk ville jeg gerne på ferie i en luftballon eller med luftskib, ikke til noget der lå for langt væk, Samsø eller småland vil være fint, men det jeg forestiller mig det må være helt meditativt at starte ferien sådan.

De sidste par gange har vi taget et fly til Aalborg når vi har skullet videre op til Hirtshals og så Norge, det har været en stor forskel, i stedet for at gå og grue for hvor syg jeg bliver af at sidde i et tog eller en bus i timevis, så har det været noget jeg har set frem til og indenrigsfly kommer jo ikke så højt op så man kan følge med hele vejen, det har vi virkelig syntes godt om og det tager en halv time kastrup - Aalborg, så det er jo heller ikke noget der koster en hel dag, sidst tog vi hjemmefra kl 7, vi var i Hirtshals før kl 11.

Men jeg ville nu gerne kunne prøve sådan et gammeldags luksustog a la Agatha christie, dog uden mord, det kunne være fantastisk.
Måske kunne man få lidt fiktive mord med, så det bliver en del af turen.
Der må være nogen der kan få en forretning ud af at lave murder mystery togrejser hvor man skal gætte morderen, det har jeg læst der findes som sådan noget event hvor det så tager en dag eller en aften, der må være nogen der gerne vil investere i at udvide konceptet.
Så skal det være med det hele i 30 er stil, med damplokomotiv og passende kostumer til passagerere, men uden at det er Johnny Depp der bliver myrdet, så skal jeg gå rundt med cigaretrør og lege miss marple og se alperne i totalt ufornuftigt tøj.

Så er det lige meget hvor vi skal hen, så kan de godt smide mig af i en eller anden forhutlet øststat, jeg tror jeg ville synes det var en fantastisk ferie.

Måske Ungarn ville være en god destination, jeg vil alligevel gerne derned og prøve alle badende på det bjerg hvor der ligger naturlige varme damme hele vejen ned, i forskellige temperaturen og angiveligt skulle de være gode for forskellige ting alle sammen.
2
Brugeravatar
Laurelin
Indlæg: 331
Tilmeldt: 7. dec 2016, 22:45
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1149

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf Laurelin » 20. jun 2021, 17:28

Jeg har været i Panama, Colombia, Peru og Brasilien. Det var rundrejser af to omgange med udgangspunkt hjemme hos min veninde, der tidligere boede i Panama og nu i Colombia. Jeg tager tilbage til hende i Bogotá til foråret - måske bliver det også til andre nye destinationer i Sydamerika ved den lejlighed. Jeg ville gerne se Bolivia, Equador, Chile og mere af Peru; Titicacasøen og Machu Picchu. Det sidste er bare lidt svært med børn.
Vi/jeg fik nogle “Gud, nej, det er da farligt!”-reaktioner på Colombia, og nogle syntes, det var uansvarligt at tage børnene (dengang 6 og 3 år) med. Andre spurgte diskret, om FARC stadig opererede derovre, og en af mine kolleger var så sød og bekymret og skrev flere gange, mens vi var derovre, “om jeg var levende”. :-D

Jeg har rejst rundt i Indonesien, hvor vi bl.a. var på Sumatra og Java. Der var vi noget uden for alfarvej og meget interessante, bare fordi vi var hvide.

Canada, Texas, Slovakiet, Jersey og Cuba (fire timer i Havanas lufthavn :lol:) har jeg også besøgt, men jeg ved ikke, om de tæller som atypiske.
0
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7264

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf Fruity » 20. jun 2021, 18:47

hotlips skrev:Faktisk ville jeg gerne på ferie i en luftballon eller med luftskib, ikke til noget der lå for langt væk, Samsø eller småland vil være fint, men det jeg forestiller mig det må være helt meditativt at starte ferien sådan.

De sidste par gange har vi taget et fly til Aalborg når vi har skullet videre op til Hirtshals og så Norge, det har været en stor forskel, i stedet for at gå og grue for hvor syg jeg bliver af at sidde i et tog eller en bus i timevis, så har det været noget jeg har set frem til og indenrigsfly kommer jo ikke så højt op så man kan følge med hele vejen, det har vi virkelig syntes godt om og det tager en halv time kastrup - Aalborg, så det er jo heller ikke noget der koster en hel dag, sidst tog vi hjemmefra kl 7, vi var i Hirtshals før kl 11.

Men jeg ville nu gerne kunne prøve sådan et gammeldags luksustog a la Agatha christie, dog uden mord, det kunne være fantastisk.
Måske kunne man få lidt fiktive mord med, så det bliver en del af turen.
Der må være nogen der kan få en forretning ud af at lave murder mystery togrejser hvor man skal gætte morderen, det har jeg læst der findes som sådan noget event hvor det så tager en dag eller en aften, der må være nogen der gerne vil investere i at udvide konceptet.
Så skal det være med det hele i 30 er stil, med damplokomotiv og passende kostumer til passagerere, men uden at det er Johnny Depp der bliver myrdet, så skal jeg gå rundt med cigaretrør og lege miss marple og se alperne i totalt ufornuftigt tøj.

Så er det lige meget hvor vi skal hen, så kan de godt smide mig af i en eller anden forhutlet øststat, jeg tror jeg ville synes det var en fantastisk ferie.

Måske Ungarn ville være en god destination, jeg vil alligevel gerne derned og prøve alle badende på det bjerg hvor der ligger naturlige varme damme hele vejen ned, i forskellige temperaturen og angiveligt skulle de være gode for forskellige ting alle sammen.


Jeg vil med på dine ferier :love:
0
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf Andromeda » 20. jun 2021, 19:55

Mest atypiske har nok været til Chile, hvor jeg fik oplevet ørkenen i nord med Very Large Telescopes :love2:, vild stjernehimmel fra den sydlige halvkugle, geisere i 4000 meters højde, bade i varme kilde og saltsø og bare se det specielle øde, tørre landskab. Samt Patagonia i syden, hvor jeg vandrede ved siden af sneklædte bjerge i en nationalpark og besøgte en ø, hvor vilde pingviner rugede på deres æg.
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf didas » 2. jul 2021, 09:42

De mest atypiske rejsemål for mit vedkommende må nok være Rusland og Nicaragua.

Rusland (Skt. Petersborg) var en oplevelse, på godt og ondt. Der behøver jeg ikke at komme tilbage til. Flotte bygninger, men som turist følte jeg mig ikke skide velkommen.

Nicaragua var fantastisk og kan helt klart anbefales. Man lander i hovedstaden og den skal man bare sørge for at komme ud af. Man færdes ikke på gaderne efter mørkets frembrud (som er omkring kl. 18), hvis man er turist.
Der er vidunderlige strande og natur og søde mennesker. Man er dog lidt screwed hvis ikke man selv taler spansk, eller har nogen med, der kan tolke for en.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Lidt atypiske rejsemål, hvor har du været, eller ville gerne til?

Indlægaf Rapfisk » 2. jul 2021, 19:31

Jeg ville gerne til Sofia/Nordmakedonien igen.

Der er også mange steder i Afrika, jeg gerne ville opleve.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Rejser"