Nul stjerner

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Nul stjerner

Indlægaf hotlips » 28. aug 2020, 04:58

Nu er det godt nok et tv program men det er jo et rejse program så jeg lægger det her.

Er der andre der ser det?

Jeg synes det er super fedt, det er et godt format de har fundet til at vise nogle andre steder at rejse til.
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Nul stjerner

Indlægaf Daphne » 28. aug 2020, 07:23

Ja vi ser det herhjemme - det er virkelig godt. Og værterne er virkelig gode - havde lidt mærkelige forventninger til Jan Elhøj, fordi vi så Zulu Bingo, Hygnos osv. for 15(?) år siden, men han er superdygtig, meget kulturel åben - og så hygger de sig bare sammen de to. Håber der kommer mange flere afsnit :)
0
Selma156
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Nul stjerner

Indlægaf Selma156 » 28. aug 2020, 07:42

Ja, det er ret sjovt! Jeg tog fx selv til Georgien inspireret af første sæson.

Jeg vil dog stadig sige, at Karl Pilkington og Ricky Gervais' "An Idiot Abroad" er langt sjovere. Det bygger på lidt henad samme princip. Bortset fra, at her besøger Karl verdens syv vidundere og er totalt uimponeret :D
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Nul stjerner

Indlægaf icelady » 28. aug 2020, 09:12

Jeg elsker dem! :D

De er meget åbne overfor alt nyt og ikke bange for at prøve noget nyt.


Desuden synes jeg de 2 svinger godt sammen, men de har også i mange år været på diverse "Urban explorers"-rejser, så de kendeer jo hinanden godt. :)




Kunnejeg rejse ud, så ville jeg helt sikkert besøge nogle af de steder, som de har været, fordi det giver et mere sandfærdigt billede af landet/egnen, når man også ser det "ikke polerede turist-orienterede".
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Nul stjerner

Indlægaf Pandesteg » 28. aug 2020, 09:26

Selma156 skrev:Ja, det er ret sjovt! Jeg tog fx selv til Georgien inspireret af første sæson.

Jeg vil dog stadig sige, at Karl Pilkington og Ricky Gervais' "An Idiot Abroad" er langt sjovere. Det bygger på lidt henad samme princip. Bortset fra, at her besøger Karl verdens syv vidundere og er totalt uimponeret :D


Nu er det lang tid siden jeg så de programmer, men kan huske at jeg blev vildt irriteret over dem. Ham tossen de sendte ud brokkede sig over ALT og jeg synes man fik på fornemmelsen at han var instrueret i at synes at alt han blev præsenteret for var lort, for ingen kan da være så negativ omkring alting. Der synes jeg faktisk Nul Stjerner er sjovere, fordi de faktisk går ind i det med positivt sind og får nogle fede oplevelser ud af det fleste oplevelser/situationer.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Selma156
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Nul stjerner

Indlægaf Selma156 » 28. aug 2020, 10:44

Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:Ja, det er ret sjovt! Jeg tog fx selv til Georgien inspireret af første sæson.

Jeg vil dog stadig sige, at Karl Pilkington og Ricky Gervais' "An Idiot Abroad" er langt sjovere. Det bygger på lidt henad samme princip. Bortset fra, at her besøger Karl verdens syv vidundere og er totalt uimponeret :D


Nu er det lang tid siden jeg så de programmer, men kan huske at jeg blev vildt irriteret over dem. Ham tossen de sendte ud brokkede sig over ALT og jeg synes man fik på fornemmelsen at han var instrueret i at synes at alt han blev præsenteret for var lort, for ingen kan da være så negativ omkring alting. Der synes jeg faktisk Nul Stjerner er sjovere, fordi de faktisk går ind i det med positivt sind og får nogle fede oplevelser ud af det fleste oplevelser/situationer.


Jeg kan sagtens se, at noget af det kan virke karikeret og "med vilje", men jeg elsker virkelig Karl Pilkington og synes alt, han laver, er sjovt :lol2:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nul stjerner

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2020, 10:52

Jeg har set et par afsnit og er, som jer, begejstret. Det er rart og spændende tv :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Nul stjerner

Indlægaf Purple Haze » 28. aug 2020, 11:57

Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:Ja, det er ret sjovt! Jeg tog fx selv til Georgien inspireret af første sæson.

Jeg vil dog stadig sige, at Karl Pilkington og Ricky Gervais' "An Idiot Abroad" er langt sjovere. Det bygger på lidt henad samme princip. Bortset fra, at her besøger Karl verdens syv vidundere og er totalt uimponeret :D


Nu er det lang tid siden jeg så de programmer, men kan huske at jeg blev vildt irriteret over dem. Ham tossen de sendte ud brokkede sig over ALT og jeg synes man fik på fornemmelsen at han var instrueret i at synes at alt han blev præsenteret for var lort, for ingen kan da være så negativ omkring alting. Der synes jeg faktisk Nul Stjerner er sjovere, fordi de faktisk går ind i det med positivt sind og får nogle fede oplevelser ud af det fleste oplevelser/situationer.


Enig.
Bryder mig ikke om negativiteten, så stoppede med at se det.

Ret vild med 0 stjerner, har lige genset dem.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Nul stjerner

Indlægaf Purple Haze » 28. aug 2020, 12:59

Purple Haze skrev:
Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:Ja, det er ret sjovt! Jeg tog fx selv til Georgien inspireret af første sæson.

Jeg vil dog stadig sige, at Karl Pilkington og Ricky Gervais' "An Idiot Abroad" er langt sjovere. Det bygger på lidt henad samme princip. Bortset fra, at her besøger Karl verdens syv vidundere og er totalt uimponeret :D


Nu er det lang tid siden jeg så de programmer, men kan huske at jeg blev vildt irriteret over dem. Ham tossen de sendte ud brokkede sig over ALT og jeg synes man fik på fornemmelsen at han var instrueret i at synes at alt han blev præsenteret for var lort, for ingen kan da være så negativ omkring alting. Der synes jeg faktisk Nul Stjerner er sjovere, fordi de faktisk går ind i det med positivt sind og får nogle fede oplevelser ud af det fleste oplevelser/situationer.


Enig.
Bryder mig ikke om negativiteten, så stoppede med at se det.

Ret vild med 0 stjerner, har lige genset dem.


Jaaaaa... der er afsnit jeg ikke har set før :D
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Nul stjerner

Indlægaf hotlips » 28. aug 2020, 14:31

Jeg kender ikke det engelske men umiddelbart er jeg ikke sikker på det er noget for mig, jeg synes netop det her med at nu går vi til det med en positiv tilgang er noget af det bedste ved det, jeg var faktisk lidt lunken ved det da jeg læste om konceptet fordi jeg tænkte det måske blev et par forkælede tosser der klagede over at standarden var anderledes end derhjemme, for det havde jeg ikke brudt mig om at se.

Men det er da også lidt tankevækkende hvor mange gange de har oplevet steder med de værste anmeldelser og så er de slet ikke så dårlige.
2
Selma156
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Nul stjerner

Indlægaf Selma156 » 28. aug 2020, 15:01

Jeg tror også det handler om, at jeg selv har rejst de der "must" steder, hvor der er fuldstændig overrendt, og man bare MÅ have en selfie for at vise, at man har været der. Og nogle af de steder er virkelig hypede. Så er jeg netop mere til de steder, de rejser til i Nul Stjerner :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Nul stjerner

Indlægaf hotlips » 28. aug 2020, 22:19

Jeg tror ikke jeg kunne finde på at tage til Georgien eller sådan et sted, ihvertfald ikke mens min dreng er et barn, men bare det der med at der er en masse andre muligheder også uden det behøver betyde man skal op med en formue for at komme til en isoleret sydhavsø eller sådan noget, det synes jeg er rigtig godt at vise og man kan sige at det er også meget godt timet, anden sæson er lavet her under coronaen og hvis der har været en tid hvor folk generelt har været åbne overfor nye steder så er det nok nu, jeg tror der er mange der gerne vil ud og rejse men som er lunkne overfor at tage til et tætpakket turisthelvede.

Jeg betragter ikke mig selv som en der rejser til mærkelige steder men vi har faktisk kiruna på listen, den by i nordsverige de fløj til, der ligger verdens største mine som vi gerne vil se, det er bare ikke et sted så mange andre synes er værd at tage til, byen er jo en almindelig lille svensk by der bare ligger oppe mod polarcirklen.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Nul stjerner

Indlægaf Purple Haze » 29. aug 2020, 04:24

Har lige set episoden om Gedser.
Er vild med sammenligningen med Skagen og de prisforskelle de fremhæver.
Og så har jeg selv lige været i krokodille zoo, så det var sjovt at se igen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Nul stjerner

Indlægaf sigge » 30. aug 2020, 18:47

Jeg synes, det er et sjovt og interessant program. Men det er også nærmest det eneste rejseprogram, jeg kan se uden selv at få rejsetrang. Der er jeg nok for magelig og mainstream.
Altså jeg boede jo på Icehotel i stedet for den meget billigere campingvogn på den modsatte side af søen, da jeg var i Nordsverige. Hvis jeg skulle vælge et af deres rejsemål, ville det blive autocamper-turen i Tyskland.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Nul stjerner

Indlægaf hotlips » 31. aug 2020, 00:38

Jeg får nu lyst til at rejse af at se det, men jeg vil gerne bo på privat b n b hvis man kan få det, så man får bare lidt kontakt med de lokal. Vi har iøvrigt kun gode erfaringer med det, meget søde og hyggelige folk de steder vi har været.
men det kan godt være jeg må indse jeg er til de lidt mere specielle steder, for jeg har aldrig rigtig fattet det der med rejseprogrammrr ellers, med et par få undtagelser hvor jeg er faldet over programmer om den arktiske togrute og et hvor de var i Transsylvanien.

Vi har faktisk også Transsylvanien på listen over steder vi gerne vil se, vi har talt om at tage derned et par dage til halloween når min dreng er lidt ældre men vi ville nu også gerne se resten af landet udover Draculas borg, der er en masse fine middelalderlandsbyer og der er også fundet nogle meget spændende fossiler de sidste par år.

Men mht nul stjerner, så irriterer det mig at når de siger se en flot /særlig /smuk udsigt så viser dr det ikke. Jeg har skrevet til Jan Elhøj i håb om at de tager det med i fremtidige programmer, det kan jo være nogle ganske få sekunder de bruger på det, men det er da belastende for når de siger sådan noget så sidder jeg da og venter på at få den udsigt at se.

Men det er vist også mit eneste klagepunkt, jeg synes de er pragtfulde at se på, jeg kan ikke lade være med at grine selv når man til tider i mange minutter i træk kan høre den der hihi fnisen fra Morten, det er alt for skægt. Men jeg synes de har en fin balance mellem at vise også den alvorlige side med de sociale og andre problemer der er de steder de besøger og så den anden side hvor der er ting der er vilde på den sjove måde for dem som danskere.
0

Tilbage til "Rejser"