Hvad skal man opleve i Esbjerg og omegn?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Hvad skal man opleve i Esbjerg og omegn?

Indlægaf Neenah » 24. jan 2016, 17:03

Min kæreste og jeg skal på en lille tur til Vestjylland i næste uge for at komme lidt væk. Vi skal bo i Jegum ferieland, så der er ikke langt til Esbjerg. Vi skal være der i tre nætter, fra onsdag til lørdag. Onsdag har vi tænkt på en tur til Flensborg på vejen, men torsdag og fredag er åbne.

Hvad er der værd at se/opleve/spise på de kanter?

Vi er til historie, kultur, god mad, barnlige glæder og fotografering. Midt-20'erne.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad skal man opleve i Esbjerg og omegn?

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 17:16

Mindelunden for omkomne fiskere. Jeg så den for ca. 40 år siden og det sidder stadig i hukommelsen. Der er også en stor gravplads for faldne soldater i 2, verdenskrig
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Hvad skal man opleve i Esbjerg og omegn?

Indlægaf MitBrugernavnHer » 25. jan 2016, 15:06

I kan komme på sælsafari ved Fanø
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Hvad skal man opleve i Esbjerg og omegn?

Indlægaf Purple Haze » 25. jan 2016, 21:57

I kan spise lækker mad på Gammel Havn - det ser ikke ud af så meget udefra men maden er virkelig god.
Ellers er der også god mad med flot udsigt på Hjerting Badehotel. Eller sjove slides på Industrien.
Og Dronning Louise på torvet har gode øl og god solid mad.

Spiser meget på reasturant i Esbjerg!

;)
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad skal man opleve i Esbjerg og omegn?

Indlægaf JoyNips » 26. jan 2016, 14:16

Fiskerimuseet i Esbjerg er ret skønt. Man kan komme supertæt på sælerne. Vaden er også et must - kør fx til Ribe og tag ud til Mandø Ebbevej. Fra I kan også tage mandøbussen til Mandø.
Hvis I er til østers er det årstid for at plukke. Pas dog på ebbe og flod, man kan hurtigt blive fanget.
I Ribe kan I gå op i borgertårnet i domkirken. I domkirken kan I også se Carl-Henning Pedersens lidt kontroversielle udsmykning af korrundingen. I Ribe bør I enten spise på Kolvigs eller på Quedens Gaard.

Når I alligevel skal et smut forbi Tyskland bør I efter min mening også lige runde Noldemuseeum.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Rejser"