Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf hotlips » 25. jul 2020, 18:41

Jeg har bare nogle standard spørgsmål som man åbenbart ikke lige kan slå op for man formodes vist at vide det, men jeg har fløjet 5 gange i mit liv og det er 17 år siden sidst..

Så jeg vil sætte stor pris på lidt hjælp her.

Vi flyver København - Aalborg i morgen, jeg har fået en SMS hvor der står jeg kan checke ind.. Og hvad sker der så, jeg går ud fra jeg skal sige ja men hvad betyder det?

Skal vi være der før, eller kan vi bare gå direkte til flyet eller er der en separat sikkerhedsdims vi skal finde eller kommer man igennem den for overhovedet at komme ind i lufthavnen?

Jeg har sikkert flere spørgsmål om et par timer, jeg kan godt mærke jeg ikke er på hjemmebane her..
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Hunkat » 25. jul 2020, 18:46

Hvis du kan tjekke ind online, så har du sikkert fået en sms eller en mail hvor du kan klikke dig ind.
Det behøver du dog ikke, du kan stadig tjekke ind i lufthavnen, både selvbetjeningskioskerne og ved skranken.

I skal stadig være der før. Jeg har ikke den store indlands-erfaring men mit bedste bud er at I skal igennem sikkerhed som alle andre. I behøver dog ikke være der 2-3 timer før, 1 time burde være nok.

Og husk, ansigtsmasker er påbudt i KBH lufthavn.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Lys » 25. jul 2020, 18:53

Hvem skal I flyve med?

I dag checker man ofte ind online/hjemmefra frem for at stå i kø ved skranken i lufthavnen. Så sms’en betyder blot, at det kan du gøre nu.

Står der i sms’en, at du kan checke in ved at svare på sms’en? Ellers kan du gå ind på flyselskabets hjemmeside og checke in. Så printer du boardingpas eller får det sendt til mobilen. Eller også printer du det i automaten i lufthavnen.

Skal I checke bagage ind eller flyver I kun med håndbagage? Hvis I checker bagage ind skal du hente bagagestrimler i automaten i lufthavnen. Og så afleverer I bagagen i “bag drop” hos flyselskabet - dvs ved skranken i lufthavnen.

I skal gennem sikkerhedskontrollen, der er inde i lufthavnen, og som I ikke kan komme uden om. Det giver sig selv, når I kommer op af trappen fra afgangshallen. Vær opmærksom på reglerne for væsker i håndbagagen. I kan få poser til væsker i lufthavnen lige før sikkerhedskontrollen (medmindre de er fjernet pga Corona??)

Når I har checket ind hjemmefra og evt har afleveret bagage og printet boardingpas, går I bare direkte til sikkerhedskontrollen og derefter til gaten. Jeg ved ikke hvor mange butikker der er åbne.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf hotlips » 25. jul 2020, 19:09

Der står i sms'en den er til at checke ind.

Hvad med bagage, der står den må være op til 23 kilo, må jeg gerne have det fordelt på flere tasker?
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Lys » 25. jul 2020, 19:16

hotlips skrev:Der står i sms'en den er til at checke ind.

Hvad med bagage, der står den må være op til 23 kilo, må jeg gerne have det fordelt på flere tasker?


Ok, så gør du bare som der står i sms’en.

Det kommer an på flyselskabet og den billettype, du har valgt, om du må checke en eller flere tasker ind.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf hotlips » 25. jul 2020, 19:17

Det er med sas.

Hvor langt er der fra metroen i lufthavnen til hvor vi kan aflevere bagage og så videre?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Lurende Peber » 25. jul 2020, 19:17

hotlips skrev:Der står i sms'en den er til at checke ind.

Hvad med bagage, der står den må være op til 23 kilo, må jeg gerne have det fordelt på flere tasker?

Det bør stå i vilkårene for din billet.
Tjek flyselskabets regler og hvilken typer bagage din bestilling indeholder.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Lys » 25. jul 2020, 19:19

Der er ikke ret langt fra Metroen til SAS-terminalen - det er den første terminal, I kommer til. Der plejer at stå flere medarbejdere, som kan hjælpe med automaterne til boardingpas mv.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Undtagelsen » 25. jul 2020, 19:30

hotlips skrev:Det er med sas.

Hvor langt er der fra metroen i lufthavnen til hvor vi kan aflevere bagage og så videre?


Der er bagagevogne allerede når I kommer ud fra metroen og dem kan du tage med indtil jeres tasker er afleveret.
Efter security er der igen små vogne, hvor I kan have håndbagagen.
Tænker det er rart at vide med tanke på din ryg.

Rigtig god tur!
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf hotlips » 25. jul 2020, 19:34

Undtagelsen skrev:
hotlips skrev:Det er med sas.

Hvor langt er der fra metroen i lufthavnen til hvor vi kan aflevere bagage og så videre?


Der er bagagevogne allerede når I kommer ud fra metroen og dem kan du tage med indtil jeres tasker er afleveret.
Efter security er der igen små vogne, hvor I kan have håndbagagen.
Tænker det er rart at vide med tanke på din ryg.

Rigtig god tur!


Ja det er lidt det, jeg kan ikke gå flere km med bagage og så vidt jeg kan se dækker lufthavnen over 2 km i diameter, og på kortet kommer dem frem som et samlet område uden hverken bygninger eller andet tegnet ind.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf hotlips » 25. jul 2020, 19:37

Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står om vi må have flere stykker bagage.. Men nu har jeg da fået en til at komme med en badevægt,mit formmelse for mål og vægt er virkelig ikke noget at prale af..
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Lys » 25. jul 2020, 19:38

hotlips skrev:Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står om vi må have flere stykker bagage.. Men nu har jeg da fået en til at komme med en badevægt,mit formmelse for mål og vægt er virkelig ikke noget at prale af..


Rejser I på SAS Go eller Plus-billetter?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf Undtagelsen » 25. jul 2020, 19:45

hotlips skrev:
Undtagelsen skrev:
hotlips skrev:Det er med sas.

Hvor langt er der fra metroen i lufthavnen til hvor vi kan aflevere bagage og så videre?


Der er bagagevogne allerede når I kommer ud fra metroen og dem kan du tage med indtil jeres tasker er afleveret.
Efter security er der igen små vogne, hvor I kan have håndbagagen.
Tænker det er rart at vide med tanke på din ryg.

Rigtig god tur!


Ja det er lidt det, jeg kan ikke gå flere km med bagage og så vidt jeg kan se dækker lufthavnen over 2 km i diameter, og på kortet kommer dem frem som et samlet område uden hverken bygninger eller andet tegnet ind.


Skal I ud til en gate et stykke væk, er der rullende fortov.
Gaten kender du sandsynligvis først, når I står i lufthavnen.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf MrMister » 25. jul 2020, 19:53

Indcheckning af bagage sker altid tæt på indgangen. Aldrig ude i gaten. Så bare rolig. Der er sikkert få mennesker, massere af vogne og vagter.

Men kom i god tid, hvis du er nervøs. Det plejer at hjælpe at have god tid. Det tager snildt 15 min at nå ud til gates
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Er der ikke en der er vant til at flyve der kan hjælpe en novice..

Indlægaf MOGA » 25. jul 2020, 19:57

hotlips skrev:
Undtagelsen skrev:
hotlips skrev:Det er med sas.

Hvor langt er der fra metroen i lufthavnen til hvor vi kan aflevere bagage og så videre?


Der er bagagevogne allerede når I kommer ud fra metroen og dem kan du tage med indtil jeres tasker er afleveret.
Efter security er der igen små vogne, hvor I kan have håndbagagen.
Tænker det er rart at vide med tanke på din ryg.

Rigtig god tur!


Ja det er lidt det, jeg kan ikke gå flere km med bagage og så vidt jeg kan se dækker lufthavnen over 2 km i diameter, og på kortet kommer dem frem som et samlet område uden hverken bygninger eller andet tegnet ind.


Bagagen afleveres lige når I kommer til lufthavnen. Hvis du har svært ved at gå, er der mulighed for at bestille transport - så bliver I kørt på en golfvogn direkte til gaten.
0

Tilbage til "Rejser"