Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4534

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf PerXX » 5. jul 2020, 17:23

Næste weekend har jeg et par ugers ferie, og hopper på cyklen lidt nord for København, og skal ende i sommerhuset ved Sjællands Odde.

Tanken er at tage en masse omveje, se om jeg kan falde over noget spændende på vejen, og bruge en 3-4 dage på at komme derop.
En kollega har et lille område ud til Gyrstinge Sø, som jeg regner med at bruge en overnatning ved. Ellers er der ingen planer ud over bare at hoppe på cyklen og se hvor jeg ender henne. Der skal ikke være noget stress på, så jeg regner med en 50-80 km om dagen.

Er der noget jeg bør overveje en omvej for at kigge på? Nogle interessante ruter? Gode stoppesteder?

Jeg har hængekøje og presenning med, så jeg kan overnatte alle steder hvor der er to træer. Det er selvfølgelig hyggeligst med mulighed for rigtigt bål, men i disse dage virker det til at halvdelen af Danmark holder ferie hjemme, og chancen for at finde en bålplads der ikke allerede er optaget er måske ikke super fantastisk.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2020, 17:30

PaleSeptember skrev:Jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skal spørge, så nu spørger jeg i denne tråd.

Er der noget i Legoland for voksne? Jeg har vist ikke været i Legoland i noget, der ligner 30 år, men kunne egentlig godt tænke mig at se det igen, og det samme gælder for min mand. Det er dog ret dyrt at komme ind, men jeg kan få rabat igennem HK. Men er der overhovedet noget at se og lave for voksne i Legoland?


Det kommer an på, hvilken voksen man er... jeg elsker det. Men jeg er også syg med vilde forlystelser og så synes jeg Legoland er fantastisk fordi det er så gennemført med legouniverset hele vejen gennem parken.
Men hvis man ikke er til at prøve forlystelser så ville jeg ikke gide betale så meget for at komme i Legoland.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf PaleSeptember » 5. jul 2020, 17:37

fisken80 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skal spørge, så nu spørger jeg i denne tråd.

Er der noget i Legoland for voksne? Jeg har vist ikke været i Legoland i noget, der ligner 30 år, men kunne egentlig godt tænke mig at se det igen, og det samme gælder for min mand. Det er dog ret dyrt at komme ind, men jeg kan få rabat igennem HK. Men er der overhovedet noget at se og lave for voksne i Legoland?


Det kommer an på, hvilken voksen man er... jeg elsker det. Men jeg er også syg med vilde forlystelser og så synes jeg Legoland er fantastisk fordi det er så gennemført med legouniverset hele vejen gennem parken.
Men hvis man ikke er til at prøve forlystelser så ville jeg ikke gide betale så meget for at komme i Legoland.


Men vil det sige, at der også er forlystelser for voksne? For det troede jeg faktsk ikke, at der var.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf Daine » 5. jul 2020, 17:51

PaleSeptember skrev:
Daine skrev:Jeg skal i Legoland i næste uge - også for første gang siden jeg var teen. Jeg kan huske mini bygningerne og det er dem jeg primært kommer for at genopleve, men hvor meget der ellers er ved jeg ikke. Men tænker jeg bare vil gå rundt ellers og opleve legoverdenen, den er jo unik herhjemme :)


Vil du ikke komme med en update, når du har været der? :)

Jo gerne. Jeg skal af sted tirsdag, hvis vejret er bare nogenlunde, så prik lige til mig, hvis jeg nu skulle glemme tråden :blush:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2020, 18:09

PaleSeptember skrev:
fisken80 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skal spørge, så nu spørger jeg i denne tråd.

Er der noget i Legoland for voksne? Jeg har vist ikke været i Legoland i noget, der ligner 30 år, men kunne egentlig godt tænke mig at se det igen, og det samme gælder for min mand. Det er dog ret dyrt at komme ind, men jeg kan få rabat igennem HK. Men er der overhovedet noget at se og lave for voksne i Legoland?


Det kommer an på, hvilken voksen man er... jeg elsker det. Men jeg er også syg med vilde forlystelser og så synes jeg Legoland er fantastisk fordi det er så gennemført med legouniverset hele vejen gennem parken.
Men hvis man ikke er til at prøve forlystelser så ville jeg ikke gide betale så meget for at komme i Legoland.


Men vil det sige, at der også er forlystelser for voksne? For det troede jeg faktsk ikke, at der var.


Ork ja, masser. De har nogle seriøst vilde af slagsen. Især en, hvor man selv designer turen, er du gal den er crazy... og så ellers et pænt udvalg af mere eller mindre vilde rutchebaner. En forlystelse hvor man skal skyde til måls og få flest point (den er ret fed, hvis man er konkurrencemenneske).
Jeg vil faktisk påstå, at der er flere forlystelser til større børn og voksne end der er til de helt små børn.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf Julledyret » 5. jul 2020, 18:45

PaleSeptember skrev:Jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skal spørge, så nu spørger jeg i denne tråd.

Er der noget i Legoland for voksne? Jeg har vist ikke været i Legoland i noget, der ligner 30 år, men kunne egentlig godt tænke mig at se det igen, og det samme gælder for min mand. Det er dog ret dyrt at komme ind, men jeg kan få rabat igennem HK. Men er der overhovedet noget at se og lave for voksne i Legoland?


Jeg var i Legoland for et par år siden med nogle veninder og jeg havde ikke været der siden jeg var barn. Vi brugte lang tid på at kigge på miniature landskabet, men der var bestemt også mange af forlystelserne vi fik prøvet. Vi nåede faktisk ikke alle dem vi ville, for der gik hygge og snak i den. Vi skulle klart have gået efter at prøve forlystelserne først, for man kunne sagtens blive og se miniature bygningerne når forlystelserne lukkede.

Det der gjorde turen ekstra god var, at vi kunne have mad og drikkevarer med ind i vores egen trækvogn, så der var rigeligt med proviant. Det var også et smart træk, at vælge en hverdag med overskyet vejr, så var der ikke alt for mange mennesker.

Så hvis du synes Legouniverset er fedt, så er det bare at komme afsted. Jeg har selv en drøm om at komme over og se Legohuset på et tidspunkt!
0
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Ferie i Danmark - hvad skal man se?

Indlægaf Muddi » 16. jul 2020, 16:09

Tibbler skrev:Vi skal en uge i sommerhus ved Hjarbæk fjord, og har planer om at tage til Mønsted Kalkgruber, og vesterhavet. Det er mine forældres sommerhus, så vi er kommet der meget. På måske-listen er Hjerl Hede og Fur (Begge steder flere gange besøgt)

Vi skal også forbi sommermysteriet på Højriis slot - De har holdt pause i nogle år, men starter op igen, og kan absolut anbefales :gogo: :gogo:

Er der andre steder i den del af Jylland, vi skal overveje?


Hvis I ikke allerede har været afsted, kan jeg anbefale jer at tage i Daubjerg kalkgruber også, kalkgruber i hhv Daugbjerg og Mønsted er meget forskellige. En tur til Viborg er også et besøg værd. Viborg museum har en mordgåde i den gamle bydel, man kan tage på. Ellers er der Viborg domkirke, søerne og Dollerup bakker :)
1

Tilbage til "Rejser"