Danmarksferie-tråden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf TinaW » 9. jun 2021, 03:56

TomKah skrev:
TinaW skrev:
TomKah skrev:
TinaW skrev:
TomKah skrev:
TinaW skrev:
TomKah skrev:Er der nogen der har prøvet Landal i Ebeltoft?

Derudover Samsø - er der nogen campingpladser der kan anbefales?


Vi var der sidste år (Landal Ebeltoft) dog lejet gennem Danland https://www.danland.dk/feriecentre/ebeltoft/


Var det godt?


Der var ret tomt og pga corona var den restaurant der ligger i komplekset ikke åben. Der var en del mere slidt på fælles områderne end billederne lige gav indtryk af.
Men selve huset vi lejede var fint. Dog er p-pladserne ret smalle og den der hørte med til det hus vi havde, var umulig at anvende, når de øvrige p-pladser var i brug.
Svømmehallen var også lukket, så den kan jeg ikke udtale mig om.
Jeg synes egentligt jeg var ret skuffet over området/Ebeltoft. Synes ikke der ret meget at foretage sig. Men naturen er smuk.
Vi har også været på både Landal Seawest og Grønhøj strand. Jeg synes helt klart Seawest er bedst.


Vi har sommerhus i Jammerbugt så jeg gider ikke rigtig vestkysten, fordi vi tager derop efterfølgende. Egentlig ville jeg helst til Samsø men kan ikke finde noget sted at bo. Vil helst et sted hvor der er legeplads og hoppepude - ikke bare et sommerhus. Igen fordi vi skal i sommerhus efterfølgende.


Har I kigget på Bønnerup Strand? Vi var i sommerhus der, men ellers havde vi taget feriecenteret.

https://www.danland.dk/feriecentre/norddjurs/?days=7

Og der er Randers Regnskov og Djurs sommerland indenfor en overskuelig køretur, hvis man er til den slags.


Det er nemlig også det der var tanken med Ebeltoft. Jeg har aldrig været i Djurs sommerland men drømt om det siden jeg var lille :blush:


Vi har været der to gange. Der er ret godt. Synes barnet i hvert fald.
Forlystelser for alle aldre.
0
Kedimifu
Indlæg: 309
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 20
Likede indlæg: 356

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Kedimifu » 9. jun 2021, 16:34

Er der noget som kender et hotel centralt i Aarhus med tagterrasse. Hvis hotellet også har charme så gør det ikke noget :)
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Lone » 9. jun 2021, 20:55

Kedimifu skrev:Er der noget som kender et hotel centralt i Aarhus med tagterrasse. Hvis hotellet også har charme så gør det ikke noget :)


Jeg tror, at Radisson Red har tagterrasse
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Mi55y » 10. jun 2021, 04:17

En anbefaling herfra til Oceanarium i Hirtshals. Den 2-årige havde en fest! Deres kumpfisk var dog desværre syg.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jun 2021, 04:59

Mi55y skrev:En anbefaling herfra til Oceanarium i Hirtshals. Den 2-årige havde en fest! Deres kumpfisk var dog desværre syg.


:( Var der nogen forlydender om, hvad den fejlede?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Mi55y » 10. jun 2021, 06:59

DetSorteCirkus skrev:
Mi55y skrev:En anbefaling herfra til Oceanarium i Hirtshals. Den 2-årige havde en fest! Deres kumpfisk var dog desværre syg.


:( Var der nogen forlydender om, hvad den fejlede?


Den havde ikke klaret vinteren så godt, sagde de.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2021, 11:55

TomKah skrev:Er der nogen der har prøvet Landal i Ebeltoft?



Vi har været der to gange og synes rigtig godt om det. Det er et helt vildt hyggeligt område, fordi alle boliger har adgang til vand. Ebeltoft er hyggelig, men der sker ikke det vilde, men vi er også mest til bare at nuldre rundt, når vi holder ferie :)
1
:lun: Be brave
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Maria86 » 10. jun 2021, 19:33

Så bliver det min tur til at spørge. Hvad vi skal lave vi skal bo i bønnerup strand på Djurslands. Vi er fire voksne og en hund som vi skal ha med over alt så hvad laver man lige der. Fx hvor er det godt at spise kom gerne med ideer og forslag til hvad vi skal lave :D :lol2:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jun 2021, 19:35

Mi55y skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Mi55y skrev:En anbefaling herfra til Oceanarium i Hirtshals. Den 2-årige havde en fest! Deres kumpfisk var dog desværre syg.


:( Var der nogen forlydender om, hvad den fejlede?


Den havde ikke klaret vinteren så godt, sagde de.


Gad vide, hvad det handler om :/
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2021, 07:30

Jeg pønser på at tage på endagstur ud i sommerlandet, som jeg plejer, men jeg er ved at løbe tør for ideer efter at have været i Køge, Sorø, Helsingør, Ringsted, Roskilde, Næstved og Vordingborg.
Jeg har overvejet Slagelse, men der skal man vist helst være i bil for at kunne komme rundt til seværdighederne, og konceptet er, at det skal være på Sjælland, og at der ikke er mere transport i det end at køre fra Hovedbanegården til en anden station og tilbage igen.

Hmmm, Hillerød var måske en ide! Er der ellers en by, jeg har overset?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf TomKah » 15. jun 2021, 20:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg pønser på at tage på endagstur ud i sommerlandet, som jeg plejer, men jeg er ved at løbe tør for ideer efter at have været i Køge, Sorø, Helsingør, Ringsted, Roskilde, Næstved og Vordingborg.
Jeg har overvejet Slagelse, men der skal man vist helst være i bil for at kunne komme rundt til seværdighederne, og konceptet er, at det skal være på Sjælland, og at der ikke er mere transport i det end at køre fra Hovedbanegården til en anden station og tilbage igen.

Hmmm, Hillerød var måske en ide! Er der ellers en by, jeg har overset?


Hillerød er i hvert fald fin. Om det er oplevelse, tja... Men hvis du ikke har været der før er det bestemt et besøg værd.

Fredensborg slot er også fin at tage en gå tur om.
Rudolph Tegners museum er også en mulig udfllugt med offentlig transport.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Spjaerten » 15. jun 2021, 21:13

Hillerød med Frederiksborg slot og park og det hele kunne være fint
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Daine » 18. jun 2021, 19:05

Jeg har gaflet mig et rejsepas i sommerferien og jeg overvejer nu at tage til Ålborg for at gå i Zoo, frem for en ekstra tur til Kbh for at besøge Den Blå Planet.

Er der noget ved Ålborg Zoo? Jeg har i forvejen planlagt tur til Odense Zoo og Kbh. Zoo, hvor jeg har været før. Men Ålborg Zoo er nyt for mig.

Hvor skal man spise frokost i Ålborg? Jeg faldt over noget der hed Cafeministeriet, som ser godt ud. Er der andre gode muligheder i centrum?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21227

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Nesnay » 18. jun 2021, 19:17

Daine skrev:Jeg har gaflet mig et rejsepas i sommerferien og jeg overvejer nu at tage til Ålborg for at gå i Zoo, frem for en ekstra tur til Kbh for at besøge Den Blå Planet.

Er der noget ved Ålborg Zoo? Jeg har i forvejen planlagt tur til Odense Zoo og Kbh. Zoo, hvor jeg har været før. Men Ålborg Zoo er nyt for mig.

Hvor skal man spise frokost i Ålborg? Jeg faldt over noget der hed Cafeministeriet, som ser godt ud. Er der andre gode muligheder i centrum?
Jeg var i Aalborg Zoo sidste år, det var rigtig fint. Var specielt begejstret for isbjørne og tigre. Men læser jeg det rigtigt, at du også planlægger ture i zoo i Odense og København denne sommer? Så er jeg ikke sikker på, jeg ville prioritere Aalborg også.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Danmarksferie-tråden

Indlægaf Daine » 18. jun 2021, 19:39

Nesnay skrev:
Daine skrev:Jeg har gaflet mig et rejsepas i sommerferien og jeg overvejer nu at tage til Ålborg for at gå i Zoo, frem for en ekstra tur til Kbh for at besøge Den Blå Planet.

Er der noget ved Ålborg Zoo? Jeg har i forvejen planlagt tur til Odense Zoo og Kbh. Zoo, hvor jeg har været før. Men Ålborg Zoo er nyt for mig.

Hvor skal man spise frokost i Ålborg? Jeg faldt over noget der hed Cafeministeriet, som ser godt ud. Er der andre gode muligheder i centrum?
Jeg var i Aalborg Zoo sidste år, det var rigtig fint. Var specielt begejstret for isbjørne og tigre. Men læser jeg det rigtigt, at du også planlægger ture i zoo i Odense og København denne sommer? Så er jeg ikke sikker på, jeg ville prioritere Aalborg også.

Jeg elsker zoologiske haver :genert: Men jeg skal med offentlig transport, så det skal være steder der er nemme at komme til, derfor er Ålborg inde i billedet. Overvejer også lidt Givskud, men jeg synes jeg kan huske fra sidste år at det var lidt besværligt at komme til :gruble:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Rejser"