Sommerferien 2020?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16074
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Sommerferien 2020?

Indlægaf TinaW » 1. maj 2020, 08:57

Hvor mange håber stadig på, at der bliver lukket så meget op, at diverse udenlandsrejser er mulige?
Eftersom, vi har haft lidt svært ved, at finde noget herhjemme og jeg har måtte rykke den ene af mine ferieuger, for at det kunne gå op, tænker jeg at mange allerede har besluttet sig for, at blive i DK.
Vi skulle have været til Lübeck. men afbestilte hotellet for lidt tid siden og nu tager vi i stedet til et af Danlands feriecentre.
Vi har også før været af sted på et af disse, ligesom vi også har været på Landal Seawest og et andet af deres centre.
Det er ganske fint, når man kun har et enkelt barn med, at der er bedre mulighed for at han kan møde nogen, end i et sommerhus.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf flicka » 1. maj 2020, 09:07

Vi har ingen ide om hvordan sommeren bliver.

Vores eneste plan var Roskilde festival, men den er jo som bekendt aflyst.
Vi skulle have være et smut forbi Edinburgh i påsken, men vi har fået udskudt rejsen til ubestemt tid. Vi håber lidt at komme afsted i løbet af sommeren, men tror ikke helt på det.

Jeg vil tro, det ender med at vi holder ferie hjemme. Eller i familiens sommerhus i Sverige, hvis det er muligt at komme derop.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Selma156 » 1. maj 2020, 09:17

Jeg håber, at det er muligt at rejse til Storbritannien i juli, da min engelske kusine skal giftes. Ellers har jeg ingen sommerplaner.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2020, 09:20

Jeg er heldig at have adgang til et sommerhus og behøver ikke bestille eller langtidsplanlægge, så det bliver min sommerferie. Det er jeg fint tilfreds med, da jeg ikke plejer at rejse udenlands om sommeren.
Det er muligt, at jeg spontant finder på noget, hvis der bliver lettet på restriktionerne, og jeg føler mig tryg ved det, men jeg har helt sikkert ikke brug for flere uvisheder og mere "hvis-måske-håbe" i mit liv lige nu, så jeg skal i hvert ikke bestille noget pt.
0
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Akehurst2 » 1. maj 2020, 09:23

Vi ville være taget til Grækenland, men havde endnu ikke bestilt da det hele lukkede. Vi er klar til at bestille med kort varsel, hvis det bliver muligt. I og med, vi plejer at flyve med Norwegian dertil, så kan det dog se noget usikkert ud.

Ellers har vi en lejlighed i Frankrig, så der kan vi tage til nærmest uden planlægning, hvis selvfølgelig grænserne åbnes og landet lukker op.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Pjeps » 1. maj 2020, 09:28

Jeg har indstillet mig på ferie i Danmark. Har dog først ferie i slutningen af august, men tvivler på at jeg har lyst til at rejse selv om der bliver lukket lidt op.

Jeg har heldigvis ikke bestilt ferie, så jeg tager det som det kommer.
0
:ninja:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Rapfisk » 1. maj 2020, 09:34

Vi havde overvejet at køre til Frankrig, men bliver hjemme. Der er nok at lave i vores hus, og så bliver der tid til at tage i sommerhus (vores eget) og hjem til svigerforældrene.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Spjaerten » 1. maj 2020, 09:41

Jeg har lånt familiens sommerhus og så kan jeg besøge min mor også.

Ellers blir ferien i Kbh / ture på Sjælland.
Ved også kun hvornår den ene uge skal holdes, afventer forskellige ting mht resten.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Joe » 1. maj 2020, 10:44

Vi flytter i hus 1/7, så det går sommeren med. Det har heldigvis aldrig været meningen, vi skulle på ferie i år. Vi skulle dog have været en dag på Roskilde, som jeg fik billet til i 30 års fødselsdagsgave. Det er jeg ked af, ikke kommer til at se. Ville fandme gerne have set Taylor Swift!
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf paint » 1. maj 2020, 13:07

Jeg har en sejlbåd og planen lige nu er, at vi sejler en tur til det sydfynske øhav, derefter formentlig Bornholm og så op mod den svenske skærgård, og lidt rundt deroppe.

Men hensyn til en tur til udlandet, svæver det lidt hen i det uvisse. Vi plejer også lige at runde Italien om sommeren, og hilse på kærestens familie i primært Milano og Rom/Bari, men Italien er nok lidt tvivlsomt efter coronaen.
Ellers har jeg bemærket, at Grækenland sandsynligvis åbner for indrejse i juli. Men det kniber nok lidt mere med at komme dertil fra København allerede på det tidspunkt.
Men man kan faktisk booke flybilletter fra København med Aegean Airlines (som i øvrigt kan anbefales) fra juli måned til Athen og videre derfra med samme flyselskab til diverse øer. Men det kræver jo, at man rent faktisk kan flyve ud fra København, og hvornår man så kan det, står lidt hen i det uvisse. Vi fantaserer lidt om måske i slutningen af august/begyndelsen af september afhængigt af diverse restriktioner og mulig genopblussen af corona osv.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf Kerrigan » 1. maj 2020, 13:11

Hep. Indien i efteråret.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf HappyPaww » 1. maj 2020, 13:49

Vi har pt- flybilletter til en uge i Albanien med Norwegian med afrejse 24/6. Lejligheden vi skulle bo i har vi afbestilt allerede, da den ellers skulle betale det fulde beløb 2 måneder før ankomst - og vi regner jo med at Norwegian aflyser (eller går konkurs...).

Pt. har vi ikke gjort noget ift. Norwegian. De giver mulighed for at konvertere til "cash points" hos dem, som så skal bruges inden 30/11 som det ser ud pt., og det har vi egentlig ikke lyst til. Så vi venter med is i maven på aflysning så vi forhåbentlig får vores 7000 igen - og går de konkurs, må vi jo have fat i rejsegarantifonden...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf paint » 1. maj 2020, 14:20

HappyPaww skrev:Vi har pt- flybilletter til en uge i Albanien med Norwegian med afrejse 24/6. Lejligheden vi skulle bo i har vi afbestilt allerede, da den ellers skulle betale det fulde beløb 2 måneder før ankomst - og vi regner jo med at Norwegian aflyser (eller går konkurs...).

Pt. har vi ikke gjort noget ift. Norwegian. De giver mulighed for at konvertere til "cash points" hos dem, som så skal bruges inden 30/11 som det ser ud pt., og det har vi egentlig ikke lyst til. Så vi venter med is i maven på aflysning så vi forhåbentlig får vores 7000 igen - og går de konkurs, må vi jo have fat i rejsegarantifonden...


Jeg vil da håbe for jer, at I får pengene igen, hvis Norwegian går konkurs. Men det er ikke noget man uden videre kan regne med. For det første er der (når det ikke er en pakkerejse) men kun en flybillet en selvrisiko på 1000 kr pr. person, om I får resten afhænger af om fonden har penge nok i kassen til det. De prioriterer hjemtransport af strandede passagerer først.

"Er du ude at rejse på konkurstidspunktet, sørger vi for hjemtransport. Se mere hér.
Er du ikke kommet af sted, er det ikke sikkert, at du kan få dine penge tilbage. I disse tilfælde gælder følgende:
Der vil være en selvrisiko på kr. 1.000 pr. person.
Der udbetales forholdsmæssig dækning af restbeløbet efter fradrag af selvrisikoen, hvis der ikke er tilstrækkelige midler i fonden, når der er betalt for hjemtransport af strandede kunder."

https://www.rejsegarantifonden.dk/din-daekning/

https://www.lokalavisen.dk/nyheder/2020 ... 88373.html
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf HappyPaww » 1. maj 2020, 14:25

paint skrev:
HappyPaww skrev:Vi har pt- flybilletter til en uge i Albanien med Norwegian med afrejse 24/6. Lejligheden vi skulle bo i har vi afbestilt allerede, da den ellers skulle betale det fulde beløb 2 måneder før ankomst - og vi regner jo med at Norwegian aflyser (eller går konkurs...).

Pt. har vi ikke gjort noget ift. Norwegian. De giver mulighed for at konvertere til "cash points" hos dem, som så skal bruges inden 30/11 som det ser ud pt., og det har vi egentlig ikke lyst til. Så vi venter med is i maven på aflysning så vi forhåbentlig får vores 7000 igen - og går de konkurs, må vi jo have fat i rejsegarantifonden...


Jeg vil da håbe for jer, at I får pengene igen, hvis Norwegian går konkurs. Men det er ikke noget man uden videre kan regne med. For det første er der (når det ikke er en pakkerejse) men kun en flybillet en selvrisiko på 1000 kr pr. person, om I får resten afhænger af om fonden har penge nok i kassen til det. De prioriterer hjemtransport af strandede passagerer først.

"Er du ude at rejse på konkurstidspunktet, sørger vi for hjemtransport. Se mere hér.
Er du ikke kommet af sted, er det ikke sikkert, at du kan få dine penge tilbage. I disse tilfælde gælder følgende:
Der vil være en selvrisiko på kr. 1.000 pr. person.
Der udbetales forholdsmæssig dækning af restbeløbet efter fradrag af selvrisikoen, hvis der ikke er tilstrækkelige midler i fonden, når der er betalt for hjemtransport af strandede kunder."

https://www.rejsegarantifonden.dk/din-daekning/

https://www.lokalavisen.dk/nyheder/2020 ... 88373.html

Man kan jo sige at Norwegian vel ikke har nogle strandede passagerer pt. :gruble: Og rejsen er heldigvis betalt med Mastercard kreditkort, så der kan jeg søge om refusion af selvrisiko-beløbet...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Sommerferien 2020?

Indlægaf paint » 1. maj 2020, 14:33

HappyPaww skrev:
paint skrev:
HappyPaww skrev:Vi har pt- flybilletter til en uge i Albanien med Norwegian med afrejse 24/6. Lejligheden vi skulle bo i har vi afbestilt allerede, da den ellers skulle betale det fulde beløb 2 måneder før ankomst - og vi regner jo med at Norwegian aflyser (eller går konkurs...).

Pt. har vi ikke gjort noget ift. Norwegian. De giver mulighed for at konvertere til "cash points" hos dem, som så skal bruges inden 30/11 som det ser ud pt., og det har vi egentlig ikke lyst til. Så vi venter med is i maven på aflysning så vi forhåbentlig får vores 7000 igen - og går de konkurs, må vi jo have fat i rejsegarantifonden...


Jeg vil da håbe for jer, at I får pengene igen, hvis Norwegian går konkurs. Men det er ikke noget man uden videre kan regne med. For det første er der (når det ikke er en pakkerejse) men kun en flybillet en selvrisiko på 1000 kr pr. person, om I får resten afhænger af om fonden har penge nok i kassen til det. De prioriterer hjemtransport af strandede passagerer først.

"Er du ude at rejse på konkurstidspunktet, sørger vi for hjemtransport. Se mere hér.
Er du ikke kommet af sted, er det ikke sikkert, at du kan få dine penge tilbage. I disse tilfælde gælder følgende:
Der vil være en selvrisiko på kr. 1.000 pr. person.
Der udbetales forholdsmæssig dækning af restbeløbet efter fradrag af selvrisikoen, hvis der ikke er tilstrækkelige midler i fonden, når der er betalt for hjemtransport af strandede kunder."

https://www.rejsegarantifonden.dk/din-daekning/

https://www.lokalavisen.dk/nyheder/2020 ... 88373.html

Man kan jo sige at Norwegian vel ikke har nogle strandede passagerer pt. :gruble: Og rejsen er heldigvis betalt med Mastercard kreditkort, så der kan jeg søge om refusion af selvrisiko-beløbet...


Det er vist ret underordnet, hvilket flyselskab man skal/skulle have fløjet med. Rejsegarantifonden skelner ikke. Men som jeg læser deres vejledninger, så bruger de først og fremmest pengene i fonden på at få strandede passagerer hjem (uanset flyselskab) - først derefter ser de på om der er penge nok i fonden til, at de kan refundere flybilletter for folk der slet ikke er kommet af sted. Det lyder råt og brutalt, men sådan er reglerne vist, desværre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"