Insekter syd på?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Insekter syd på?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jan 2020, 12:30

didaa skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Artem skrev:
HappyPaww skrev:Kan kun sige at vi blev ædt op af myg i Italien sidste sommer (i august)...!

Men altså - der findes jo myggemidler, og det skal da ikke hindre en ellers dejlig tur med ens nye kæreste. Nu ikke så sortseende (for undskyld - det kan du godt virke til at have en tendens til at være ifølge flere af dine indlæg herinde..) :kys:

:8:
Jeg er en meget omsværmet mand som bliver mere bidt af myg, fluer osv end de fleste andre.
Har ingen problemer med det ud over at det klør, og jeg klør mig selv til blods, får sår osv... Så hvis jeg kan undgå det vil jeg jo helst det.

Lidt mærkeligt at du har det indtryk af mig. De fleste der kender mig i virkeligheden ser mig som en glad mand med et lyst sind. Som min kæreste også gør, og hvor hun faktisk er lidt overrasket over at jeg nærmest aldrig siger nej til noget, men altid er med på den værste.

Vil meget gerne på sådan en måneds cykelferie med kæresten. Men har to udfordringer i forhold til det, som er mange insekter, og min lænd. Hvor jeg er meget i tvivl om jeg vil kunne holde til at sove i telt i så mange dage i træk.
For når jeg har været på sheltertur i en weekend osv har det jo bare været en enkelt dårlig nat uden så meget søvn og det er jo til at overleve.
Men nu må vi se taler evt om at tage en testtur til foråret.


Vi bor i Asien og bruger Bug Soother og den virker perfekt Og er virkelig effektiv.. Og her er der Altså nogle nasty bæster. En enkelt gang glemte vi det og min søn fik naturligvis Dengue :rulle:

In 2008 during the floods of the Midwest, I developed a natural bug repellent*, called Bug Soother. I originally created it for a five month old grandson because I did not want anything with harsh chemicals, especially DEET, being used on him. I gave a sample bottle to my sister to try. Her home on the Cedar River had been flooded, and the gnats were terrible. Some men from the Carolinas were measuring flood waters, and trying to work in a swarm of gnats. She gave the men a quick spritz and instantly the gnats went away.

The next day, a man came into my little shop on Main Street, and asked if I made the bug spray. He told me that his workers had come back to the motel the night before, asking him to get them some of that bug spray. He bought everything I had made up. Little did I know, that experience would set the pace for our new product. From the very beginning, Bug Soother sold faster than we could make it, and for the next two years, we continuously sold out everywhere we had the spray. With a low budget, and no advertising, it was strictly by word of mouth.


Jeg tror det er meget individuelt. Bug Soother virker fint når vi er i DK, men i Thailand gjorde den ingen forskel overhovedet. Jeg endte ud med ca. 50 myggestik, og nogen af dem meget store og kløende. Jeg blev dog ved med at smøre børnene - mindste manden fik ikke et eneste stik, min store dreng fik også en del selvom han blev smurt ind fra top til tå i den.


Okay. Den virker fint for os uanset land. Jeg nægter desuden at bruge myggespray med deet
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Insekter syd på?

Indlægaf Delfin » 18. jan 2020, 14:36

FormerlyKnownAs skrev:
Vi bor i Asien og bruger Bug Soother og den virker perfekt Og er virkelig effektiv.. Og her er der Altså nogle nasty bæster. En enkelt gang glemte vi det og min søn fik naturligvis Dengue :rulle:



Jeg blev nysgerrig på den spray. Jeg kan ikke døje produkter med citrondufte. Lugter den meget af det?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Insekter syd på?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jan 2020, 15:15

Delfin skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Vi bor i Asien og bruger Bug Soother og den virker perfekt Og er virkelig effektiv.. Og her er der Altså nogle nasty bæster. En enkelt gang glemte vi det og min søn fik naturligvis Dengue :rulle:



Jeg blev nysgerrig på den spray. Jeg kan ikke døje produkter med citrondufte. Lugter den meget af det?


mja... sådan lidt vaniljecitron synes jeg. Forestil dig lime meringue pie med vanilje...ish :lol:
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2925

Re: Insekter syd på?

Indlægaf Kilix » 21. jan 2020, 20:00

Ja, Frankrig har myg, og insekter, og skorpioner og alt muligt andet laekkert kravl :D

Jeg bliver spist op af myg hvis ikke jeg enten sprayer mig ind i en boble af kemikalier, ELLER vaelter mig i laekkert, velduftende, beroligende lavendel olie. Citron lugt virker overhovedet ikke paa mig, de skide myg aeder mig alligevel, lavendel derimod holder mig ganske fint fri.
1

Tilbage til "Rejser"