Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8817

Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf Skorstenen » 16. dec 2019, 10:04

Skorstenen og mand gider ikke det her vejr - eller julen for den sags skyld, så på fredag flyver vi ned til varmere himmelstrøg.

Vi modtager meget gerne debattens råd til hvad vi skal se, lave, hvor spiser vi bedst og billigst, og ikke mindst, hvor er de hyggeligste barer? :lol:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9840
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9575

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf Spjaerten » 16. dec 2019, 10:33

Aroma café & secret Garden i Mijas, der er ikke så langt fra Benalmadena hvis i har bil
0
Tryk på * :slem:
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf Goozilla » 16. dec 2019, 10:53

Det her er altså ikke for at ødelægge det for dig, men hvis du tror, at du skal ned i varmen, så er der en risiko for at blive skuffet. Jeg bor i Málaga og lige nu ligger vi og roder rundt imellem 14-18 grader i dagtimerne. Selvom man kan være heldig, at den enkelte dage sniger sig lige op over de 20, så er det mest sammenligneligt med dansk forårsvejr generelt. Så fokuser på lange bukser fremfor shorts, når i pakker.

Der er to Benalmadena'er og de er ret forskellige. Den ene er Costa, der er langt mere turistpræget og så er der Puebloen, der også har sin del af turisme, men der er lidt mere hyggeligt deroppe og det er præget af en mere lokal atmosfære. Jeg er ikke så bekendt med spisestederne i lige det område, men som tommelfingerregel vil jeg sige, at "bedst og billigst" sjældent går godt i spænd. Du kan godt spise dyrt og få serveret noget lort, men går du konsekvent efter de billigste priser, så er du næsten garanteret, at det har været en tur i den gyldne brønd og er af tvivlsom kvalitet.

Skulle i nu have lyst til at forvilde jer ind til Málaga by, så kan jeg til gengæld være behjælpelig. Og jeg synes i skulle tage derind og se jer lidt omkring i centrum omkring Calle Larios. Især sidst på eftermiddagen, da de har lagt an med et kæmpe stort lys- og lydshow med julepynt på strøget. Jeg mener, at det kører en gang i timen fra kl 20 og frem til og med 22 hver aften. Eftermiddag i Spanien er fra kl ca 15 frem til 20. Det kan også anbefales at slå et smut forbi den gamle muslimske fæstning Alcazaba, hvor de også gerne stiller an med et lysshow om aftenen på murene af byggeriet.
Hvis i så er i Málaga by, så er der et hav af gode spisesteder, selvom man selvfølgelig også her skal vogte sig for turistfælderne. Personligt holder jeg mig langt fra steder, hvor der står en eller anden tjener og chikanerer folk, når de går forbi. Er det godt nok, så kommer folk af sig selv.

Mine favoritter blandt spisesteder i Málaga:
- Barra de Zapata (sydamerikansk og italiensk fusionskøkken - deres ceviche er noget af det bedste jeg har fået!) bord skal bestilles!
- Asador Iñaki (Steakhouse, hvor bordbestilling ikke er muligt. Man bliver skrevet op, hvis der ikke er plads og så venter man i baren på et bord. Deres specialitet er, ud over vanvittigt gode bøffer til fornuftige priser, en grillet blæksprutte (Pulpo a la Brassa))
- El Descorche Sorbos & Mordiscos (Lokal mad med fokus på blandt andet sortfodssvin)
- Mura Mura (Italiensk)
- Terra Mia (Napoletansk pizza)

Skal man nu have en is til dessert, så er der masser af muligheder, men det bedste sted er Casa Mira midt på hovedstrøget. Det ser ikke specielt fancy ud i forhold til andre steder, der fint præsenterer deres is, men det er klart den bedste is i byen.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Mamaseraptor
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf Mamaseraptor » 16. dec 2019, 14:50

Tak til Goozilla og Spjaerten for tips, ankommer lørdag til Malaga og skal videre til Marbella. God tur til Skorstenen og ægtefælle.
0
limitededition
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf limitededition » 16. dec 2019, 15:49

Hvis I kommer til Mijas kan jeg varmt anbefale Da Bruno. Den ser ikke ud af meget udefra, men der er virkelig lækker mad og super service :)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8817

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf Skorstenen » 16. dec 2019, 17:18

Goozilla skrev:Det her er altså ikke for at ødelægge det for dig, men hvis du tror, at du skal ned i varmen, så er der en risiko for at blive skuffet. Jeg bor i Málaga og lige nu ligger vi og roder rundt imellem 14-18 grader i dagtimerne. Selvom man kan være heldig, at den enkelte dage sniger sig lige op over de 20, så er det mest sammenligneligt med dansk forårsvejr generelt. Så fokuser på lange bukser fremfor shorts, når i pakker.

Der er to Benalmadena'er og de er ret forskellige. Den ene er Costa, der er langt mere turistpræget og så er der Puebloen, der også har sin del af turisme, men der er lidt mere hyggeligt deroppe og det er præget af en mere lokal atmosfære. Jeg er ikke så bekendt med spisestederne i lige det område, men som tommelfingerregel vil jeg sige, at "bedst og billigst" sjældent går godt i spænd. Du kan godt spise dyrt og få serveret noget lort, men går du konsekvent efter de billigste priser, så er du næsten garanteret, at det har været en tur i den gyldne brønd og er af tvivlsom kvalitet.

Skulle i nu have lyst til at forvilde jer ind til Málaga by, så kan jeg til gengæld være behjælpelig. Og jeg synes i skulle tage derind og se jer lidt omkring i centrum omkring Calle Larios. Især sidst på eftermiddagen, da de har lagt an med et kæmpe stort lys- og lydshow med julepynt på strøget. Jeg mener, at det kører en gang i timen fra kl 20 og frem til og med 22 hver aften. Eftermiddag i Spanien er fra kl ca 15 frem til 20. Det kan også anbefales at slå et smut forbi den gamle muslimske fæstning Alcazaba, hvor de også gerne stiller an med et lysshow om aftenen på murene af byggeriet.
Hvis i så er i Málaga by, så er der et hav af gode spisesteder, selvom man selvfølgelig også her skal vogte sig for turistfælderne. Personligt holder jeg mig langt fra steder, hvor der står en eller anden tjener og chikanerer folk, når de går forbi. Er det godt nok, så kommer folk af sig selv.

Mine favoritter blandt spisesteder i Málaga:
- Barra de Zapata (sydamerikansk og italiensk fusionskøkken - deres ceviche er noget af det bedste jeg har fået!) bord skal bestilles!
- Asador Iñaki (Steakhouse, hvor bordbestilling ikke er muligt. Man bliver skrevet op, hvis der ikke er plads og så venter man i baren på et bord. Deres specialitet er, ud over vanvittigt gode bøffer til fornuftige priser, en grillet blæksprutte (Pulpo a la Brassa))
- El Descorche Sorbos & Mordiscos (Lokal mad med fokus på blandt andet sortfodssvin)
- Mura Mura (Italiensk)
- Terra Mia (Napoletansk pizza)

Skal man nu have en is til dessert, så er der masser af muligheder, men det bedste sted er Casa Mira midt på hovedstrøget. Det ser ikke specielt fancy ud i forhold til andre steder, der fint præsenterer deres is, men det er klart den bedste is i byen.


Iih, tak for et super og brugbart indlæg, tak for at tage dig tid :) :)

Og bare rolig, jeg er bekendt med vejret :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17177
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41740

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf LaMariposa » 17. dec 2019, 06:07

Hvis I kommer til Malaga, så kan jeg også anbefale den her. Det er tapas, men samme princip som brasiliansk churrascaria, hvor de kommer rundt ved bordene med varme retter:

https://www.tripadvisor.dk/Restaurant_R ... lucia.html

Mijas Pueblo er også ganske hyggelig. Her fik vi også ret gode tapas på denne her restaurant (snyd ikke jer selv for deres patatas bravas og aubergine med honning, de var super gode).

https://www.tripadvisor.dk/Restaurant_R ... lucia.html

God tur :)
1
:lun: Be brave
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Benalmadena, hvad skal vi se/spise/drikke?

Indlægaf IrmaPigen » 18. dec 2019, 16:01

Vi spiste på en god restaurant i Malaga by. Jeg leder lige efter navnet.

Edit: Vino Mio - https://www.tripadvisor.dk/Restaurant_R ... lucia.html

Der kører tog.
0

Tilbage til "Rejser"