Ferie og internet

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Ferie og internet

Indlægaf Mani » 6. jan 2016, 16:22

LadyFox skrev:Så længe der er mulighed for Wifi nær hotellet - om det så er på en café eller MacD så er jeg ligeglad med om det er på værelset, altså det er da meget rart, men det er ikke en factor der er afgørende når jeg vælger fra eller til.

Enig - og har vi lejet et hus et sted foretrækker vi ofte der ikke er internet - og smutter så forbi en café af og til.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Ferie og internet

Indlægaf Sophies-mor » 6. jan 2016, 18:27

Fuldstændigt ligegyldigt for mig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Ferie og internet

Indlægaf Rapfisk » 6. jan 2016, 18:58

Som andre siger, så kommer det an på ferien.

Hvis jeg rejser alene, SKAL der være wifi på værelset, fordi jeg gerne vil være i kontakt med dem derhjemme om aftenen, og fordi jeg godt kan lide at hygge med at researche til næste dag, inden jeg lægger mig til at sove.

På charterferier, hvor jeg er for at læse bøger og tanke D-vitamin, betyder det intet overhovedet.
0
Livslinjen: 70 201 201
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Ferie og internet

Indlægaf honeybee » 7. jan 2016, 02:44

Vi er i USA pt i et lejet hus. Her er stabil, hurtigt net, som hjemme. Det er ikke til at undvære, og har været brugt til ar researche, finde adresser, FaceTime med familie og kæreste og ikke mindst streaming, fx dropningens nytårstale :D
Derudover er det jo alle steder herovre, endda i vores gps, men der har vi heldigvis ikke koden ;)
Jeg foretrækker klart, at der er wifi, når jeg er afsted :)
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Ferie og internet

Indlægaf Lone » 7. jan 2016, 10:02

Vi laver som oftest en del research mens vi er et givent sted, så derfor skal der være en from for net. For mig betyder det ikke så meget om der er wifi på værelset eller i lobbyen, men for min kæreste er det et must, at der er wifi på værelset, så det går vi i vid udstrækning efter, når vi finder overnatning.
Desuden har jeg fri datatrafik i ret mange lande via mit telefonabb., så hvis vi rejser i et land hvor jeg har fri data, betyder det endnu mindre for mig om der er wifi på værelset.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Ferie og internet

Indlægaf JoyNips » 7. jan 2016, 10:20

Helt ligegyldigt. Det er nice to have, men jeg er nærmest kun på hotel for en lur inden aftens mad og for at sove om natten, så jeg klarer mig fint uden. Er jeg på en café med internet kan jeg lige tjekke, om jorden er gået under hjemme.

Det har den ikke været endnu...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ferie og internet

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 11:43

Det er skønt at have. Især fordi jeg bruger mofibo en del, så det er godt at kunne hente bøger, når man nu har slugt de tre, der kan være på læselisten.
Men det er ikke et must. Både på Kreta og i Tyrkiet var forbindelsen på værelset så ringe, at det kunne være det samme, mens det fungerede fint udenfor.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Ferie og internet

Indlægaf MitBrugernavnHer » 8. jan 2016, 08:32

Jeg har ikke haft valgt hoteller fra, fordi der ikke er WiFi. Men jeg synes at det er rart at have, til brug for planlægning af ferien, ændringer m.v.
Og jeg har efterhånden flere gange boet på hoteller uden WiFi, hvor jeg så har følt jeg har manglet det. Jeg tror nu stadig ikke at jeg vil begynde at vælge hoteller fra pga. af det, men måske bare være bedre til at notere mig det, så jeg er bedre forberedt hjemmefra, hvis jeg skal bo på et hotel uden.

Det med WiFi på caféer tror jeg aldrig jeg har brugt. Skal jeg på nettet så skal det være om aftenen på værelset.

Rejser jeg alene er det en anden sag, der vil jeg i højere grad vægte WiFi, da det så ikke udelukkende er til ferieplanlægning, men også til tidsfordriv om aftenen. Men et hotel med en god placering vægter højere, så jeg kunne stadig godt ende på et hotel uden, selvom jeg rejser alene.

Så sent som i julen da jeg var i Berlin, endte jeg på et hotel uden. Eller dvs. det var ikke uden WiFi, men til en pris af 20 Euro i døgnet for WiFi, så var det for mig det samme som at det ikke var WiFi. Det kunne jeg ikke drømme om at betale.
0

Tilbage til "Rejser"