Familievenligt hotel i Berlin?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. apr 2019, 12:23

Jer, der har overnattet i Berlin med børn, hvilke hoteller kan I anbefale?

Krav/præferencer:
Ikke-ryger
Eget badeværelse
Gratis WiFi
Tæt på centrum/god transport
Restaurant eller tæt på restauranter

Jeg har kigget på nogle forskellige steder, som umiddelbart virker perfekte, men hvor jeg så kan læse på folks anmeldelser, at det ville jeg blive træt af. Eksempelvis bar med natåbent, sketchy område, eller bruseniche i stuen uden forhæng :stoned:

Vi snakker industriferien, varighed omtrent 10 dage.

Jeg ville blive herreglad for forslag!
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Lulu » 17. apr 2019, 12:59

Med familievenligt, er det så også tænkt som legeplads etc?
Hvis nej, så boede jeg altid (med arbejdet) på accor hotels i Anhalter Str. i Kreuzberg. De har også de to billigere versioner med ibis og ibis budget (sidstnævnte vil falde udenfor dine kriterier bruser med dør men direkte ud til stuen).

Hotellerne er komfortable og der er alt man kunne ønske sig. De ligger 5 minutters gang fra Checkpoint Charlie og dermed også kun 5 minutters gang fra u-Bahn ved friedrichstr. Desuden kører busserne lige udenfor døren.

Der ligger en mexicansk restaurant lige på den anden side af krydset, der er virkelig god og serverer frokost til 5 euro.

Der er et træningscenter i accor hotellet, men så vidt jeg ved hverken legeplads, svømmepøl eller andet. Man kan få overnatning rimelig billigt hvis man er i god tid, og yderligere rabat hvis man melder sig ind i accor clubben. Morgenmad koster 15 euro, men man kan indimellem få tilbud hvor morgenmad er inkluderet.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf sigge » 17. apr 2019, 13:12

Centrum er lidt et vidt begreb i Berlin, da det er en by uden ét defineret centrum, men jeg vil godt anbefale Aletto Kudamm. Det er lidt hostel-agtigt men med fine, nye værelser og rent og pænt. Og der var et fint, stort badeværelse på mit værelse. Ganske fin morgenbuffet og en del restauranter i nærheden. Der er U-bahn lige i nærheden og bus 100, som kører forbi Rigsdagen, Brandenburger Tor, Unter den Linden og Alexanderplatz har stoppested 100 m fra hotellet.
https://www.aletto.de/de/

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale BVG Fahrinfo app'en, som kan bruges både som rejseplan og til at købe billetter til offentlig transport. Overskuelig og brugervenlig.
1
You can't spell awesome without me.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Lulu » 17. apr 2019, 13:18

sigge skrev:Centrum er lidt et vidt begreb i Berlin, da det er en by uden ét defineret centrum, men jeg vil godt anbefale Aletto Kudamm. Det er lidt hostel-agtigt men med fine, nye værelser og rent og pænt. Og der var et fint, stort badeværelse på mit værelse. Ganske fin morgenbuffet og en del restauranter i nærheden. Der er U-bahn lige i nærheden og bus 100, som kører forbi Rigsdagen, Brandenburger Tor, Unter den Linden og Alexanderplatz har stoppested 100 m fra hotellet.
https://www.aletto.de/de/

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale BVG Fahrinfo app'en, som kan bruges både som rejseplan og til at købe billetter til offentlig transport. Overskuelig og brugervenlig.


Der har jeg også boet engang. Min oplevelse er at man ofte bor der, når man er af sted med skoler. Og at det er en af de hostels som mange unge bor på når de er på druk ferie i Berlin, fordi det er billigt. Men værelserne er pæne. Det er ret stort og min opfattelse var, at de er meget serviceminded, så deex prøver at samle familier mere på en gang og unge der vil på druk på en anden. Hvis det giver mening. Så jeg ville ikke lade mig afskrække af andre mulige gæster.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf sigge » 17. apr 2019, 13:24

Lulu skrev:
sigge skrev:Centrum er lidt et vidt begreb i Berlin, da det er en by uden ét defineret centrum, men jeg vil godt anbefale Aletto Kudamm. Det er lidt hostel-agtigt men med fine, nye værelser og rent og pænt. Og der var et fint, stort badeværelse på mit værelse. Ganske fin morgenbuffet og en del restauranter i nærheden. Der er U-bahn lige i nærheden og bus 100, som kører forbi Rigsdagen, Brandenburger Tor, Unter den Linden og Alexanderplatz har stoppested 100 m fra hotellet.
https://www.aletto.de/de/

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale BVG Fahrinfo app'en, som kan bruges både som rejseplan og til at købe billetter til offentlig transport. Overskuelig og brugervenlig.


Der har jeg også boet engang. Min oplevelse er at man ofte bor der, når man er af sted med skoler. Og at det er en af de hostels som mange unge bor på når de er på druk ferie i Berlin, fordi det er billigt. Men værelserne er pæne. Det er ret stort og min opfattelse var, at de er meget serviceminded, så deex prøver at samle familier mere på en gang og unge der vil på druk på en anden. Hvis det giver mening. Så jeg ville ikke lade mig afskrække af andre mulige gæster.


Det tror jeg, du har ret i. Jeg var der over en forlænget weekend i december for nogle år siden, så der har nok ikke været så mange skoleklasser (pga. weekend). Men jeg har også indtryk af, at værelsestyperne er fordelt på forskellige etager/områder. Så de store rum, der typisk vil blive brugt til skoleklasser ligger på gange for sig, og de almindelige dobbeltværelser ligger et andet sted.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Æble » 17. apr 2019, 13:27

Hotel Frederics ved Hackescher Markt. I kan få to værelses lejligheder hvor børnene kan sove på sovefofa i stuen hvis i (som os) gerne vil have lidt privat liv under en lng ferie.

Der er ikke morgenmad på hotellet men på en lille cafe i nærheden. Det kan jeg dog ikke anbefale.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. apr 2019, 13:28

Hvor er I søde at byde ind :gogo:

Med familievenligt menes egentlig bare, at det ikke ligger midt imellem diskoteker og barer, og ikke er overrendt af unge mennesker, der larmer hele natten.

Med centrum menes, at det er tæt på shopping, kultur osv, som der jo er mange steder i Berlin.

Jeg var i Berlin for et par år siden, og sønnike har fundet et masse ting, han gerne vil se der, så vi skal kunne komme nemt rundt. Så vidt, jeg husker, er det dejlig nemt at købe togkort for en periode, og de kører hele tiden.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. apr 2019, 13:32

Æble skrev:Hotel Frederics ved Hackescher Markt. I kan få to værelses lejligheder hvor børnene kan sove på sovefofa i stuen hvis i (som os) gerne vil have lidt privat liv under en lng ferie.

Der er ikke morgenmad på hotellet men på en lille cafe i nærheden. Det kan jeg dog ikke anbefale.

Vi er bare sønnike og mig, så intet behov for en decideret lejlighed. Men det kan selvfølgelig godt være, vi får brug for en hjemmedag på hotellet i løbet af ferien, så jeg kigger helt sikkert også i den retning.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Flora » 17. apr 2019, 13:35

Jeg har boet på Citadines tæt på Kurfürstendamm. Der er fred og ro på hotellet og eget bad og tekøkken på værelset. Morgenmad kan tilkøbes, hvis man ikke vil lave det selv. Der er U-Bahn, S-Bahn og busser tæt på, så det er nemt at komme omkring :)

https://da.hotels.com/ho206572/?MGT=c..JA7XhuxzUx8.&SYE=c..aM_c5lgGlzg.&WOD=c..eo7naQTTJG8.&WOE=c..eo7naQTTJG8.&YGF=c..YC9zvtA5ln4.&ZSX=c..Jb-ZqR0dTeI.&q-check-in=c..XfkX9RKRcTpCpRZOSjRavw..&q-check-out=c..XfkX9RKRcTrs7vRAnzlbWQ..&q-room-0-adults=c..Jb-ZqR0dTeI.&q-room-0-children=c..Bl5c-QXvGIs.&tab=c..0oxtl6uEjo5vz5Z-VQJp4w..
1
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Olaf » 17. apr 2019, 14:09

Vi har boet på Scandic Potsdamer Platz og var fint tilfredse.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf girl_beat » 17. apr 2019, 14:09

Mövenpick hotel er virkelig godt - og billigt ift kvaliteten! :love2:

https://www.movenpick.com/en/europe/ger ... /overview/

Lige ved siden af S-Bahn station og med virkelig lækker morgenbuffet. OG der er gratis chokolade hver eftermiddag :-D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Lulu » 17. apr 2019, 14:10

Allmost_Famous skrev:Hvor er I søde at byde ind :gogo:

Med familievenligt menes egentlig bare, at det ikke ligger midt imellem diskoteker og barer, og ikke er overrendt af unge mennesker, der larmer hele natten.

Med centrum menes, at det er tæt på shopping, kultur osv, som der jo er mange steder i Berlin.

Jeg var i Berlin for et par år siden, og sønnike har fundet et masse ting, han gerne vil se der, så vi skal kunne komme nemt rundt. Så vidt, jeg husker, er det dejlig nemt at købe togkort for en periode, og de kører hele tiden.


Hvad vil han gerne se? Måske der kan komme endnu bedre anbefalinger, hvis man ved hvilke områder I vil se mest i.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Planten » 17. apr 2019, 14:15

Jeg vil altid foreslå East Side Hotel.
Det ligger lige ved East Side gallery. Der kører U Bahn max 100 meter derfra, og ellers ligger ostbahnhof en km væk.

Ellers er jeg glad for Mercure Moabit. Der har jeg boet tre gange. Dejligt sted. Og også nemt til U Bahn. Men er alt ikke det i Berlin? :)

Jeg vil så sige, at min opfattelse er, at der ikke er mange diskoteker omkring hotellerne.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. apr 2019, 14:28

Har også boet på Scandic ved Potsdamer Platz. Det er midt i mellem to stationer og gå afstand fra shopping centre. Synes ikke der var særlig mange gode restauranter tæt på, men Scandics egen var ganske fornuftig. Også til morgenmad, selvom det er en lidt peberet pris.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Familievenligt hotel i Berlin?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. apr 2019, 14:30

Lulu skrev:
Allmost_Famous skrev:Hvor er I søde at byde ind :gogo:

Med familievenligt menes egentlig bare, at det ikke ligger midt imellem diskoteker og barer, og ikke er overrendt af unge mennesker, der larmer hele natten.

Med centrum menes, at det er tæt på shopping, kultur osv, som der jo er mange steder i Berlin.

Jeg var i Berlin for et par år siden, og sønnike har fundet et masse ting, han gerne vil se der, så vi skal kunne komme nemt rundt. Så vidt, jeg husker, er det dejlig nemt at købe togkort for en periode, og de kører hele tiden.


Hvad vil han gerne se? Måske der kan komme endnu bedre anbefalinger, hvis man ved hvilke områder I vil se mest i.

Han vil gerne shoppe, på Rittersportmuseet, se nogle forskellige ting omkring 2. Verdenskrig, gå på en masse restauranter, og så nogle forskellige museer og sådan.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Rejser"