Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Aima » 15. mar 2019, 12:17

Vi har mulighed for en uges get-away fra tirsdag d. 26. marts. Jeg tænker et eller andet sted i Sydeuropa? Der skal gerne være varmt og solskin og god mad :)

Har I nogle gode forslag til denne tid af året? Og er afbudsrejser egentlig stadig en ting?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf TinaW » 15. mar 2019, 12:39

Tyrkiet - vejret er måske ikke helt stabilt, men har været afsted først i april og der var det fint de fleste dage.
Og så elsker jeg det tyrkiske køkken.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf sigge » 15. mar 2019, 13:26

Jeg er ikke til alt for meget varme, så jeg ville vælge en destination i Italien eller Spanien. Personligt elsker jeg Rom, og selvom jeg har været der 3 gange, kunne jeg sagtens tage en uge dernede igen. Men Firenze har jeg også hørt rigtigt meget god om. Og så elsker jeg italiensk mad.

Barcelona eller Malaga kunne også være en mulighed.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf HappyPaww » 15. mar 2019, 13:41

Tre ord: Forår i Paris :love:

Godt nok ikke super varmt - men heller ikke koldt. Og det er jo bare den dejligste by :lun:
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Stitch » 15. mar 2019, 13:56

Sydspanien eller de kanariske øer. Der er dejligt varmt og udfra hvilken by man vælger om der er noget at se eller ej.

Jeg har selv en lejlighed i Sydspanien, hvor jeg ofte lejer en bil for at kunne se lidt, men samtidig få slappet af.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Aima » 15. mar 2019, 14:15

Stitch skrev:Sydspanien eller de kanariske øer. Der er dejligt varmt og udfra hvilken by man vælger om der er noget at se eller ej.

Jeg har selv en lejlighed i Sydspanien, hvor jeg ofte lejer en bil for at kunne se lidt, men samtidig få slappet af.


Jeg har selv tænkt meget på Sydspanien, jeg er viiirkelig glad for varme! Udlejer du din lejlighed, eller kender du nogle gode, nogenlunde billige steder?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Stitch » 15. mar 2019, 14:21

Aima skrev:
Stitch skrev:Sydspanien eller de kanariske øer. Der er dejligt varmt og udfra hvilken by man vælger om der er noget at se eller ej.

Jeg har selv en lejlighed i Sydspanien, hvor jeg ofte lejer en bil for at kunne se lidt, men samtidig få slappet af.


Jeg har selv tænkt meget på Sydspanien, jeg er viiirkelig glad for varme! Udlejer du din lejlighed, eller kender du nogle gode, nogenlunde billige steder?



Jeg udlejer min - kan godt lave vennepris :) Og jeg kender nogen, der har nøgle dernede, så det er nemt at komme til. Regner med I bare flyver fra Jylland?

Jeg var dernede sidste år i marts, og der var altså lækkert. Bare det at komme lidt væk altså. Men helt generelt vil jeg anbefale hele Alicante området - der er mange virkelig lækre steder. Også bare at tulle rundt i.

Jeg har lige booket billet til pinsen og glæder mig som et lille barn.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf IrmaPigen » 16. mar 2019, 16:57

sigge skrev:Jeg er ikke til alt for meget varme, så jeg ville vælge en destination i Italien eller Spanien. Personligt elsker jeg Rom, og selvom jeg har været der 3 gange, kunne jeg sagtens tage en uge dernede igen. Men Firenze har jeg også hørt rigtigt meget god om. Og så elsker jeg italiensk mad.

Barcelona eller Malaga kunne også være en mulighed.


Er det ikke lidt ligegyldigt, om du ikke er til for meget varme, når TS skriver der skal være varme og sol?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf sigge » 16. mar 2019, 17:34

IrmaPigen skrev:
sigge skrev:Jeg er ikke til alt for meget varme, så jeg ville vælge en destination i Italien eller Spanien. Personligt elsker jeg Rom, og selvom jeg har været der 3 gange, kunne jeg sagtens tage en uge dernede igen. Men Firenze har jeg også hørt rigtigt meget god om. Og så elsker jeg italiensk mad.

Barcelona eller Malaga kunne også være en mulighed.


Er det ikke lidt ligegyldigt, om du ikke er til for meget varme, når TS skriver der skal være varme og sol?


Det er jo ikke fordi, det er koldt i Italien i marts, så når hun bare skriver varme, kunne det jo være et bud. Så præciserer hun senere, at hun godt kan lide meget varme, og så er det selvfølgelig ikke så relevant.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Wizzze » 16. mar 2019, 18:03

Vores svar på samme spørgsmål blev Nice og Monaco.
Paris tror jeg ikke lige er ideen, jvf. dagens hændelser :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf paint » 17. mar 2019, 00:02

Hvis varme (eller noget der ligner) var det primære, ville jeg nok vælge Cypern - Europas sydligste ø. På resten af de klassiske middelhavsdestinationer. vil man være ret afhængig af held mht varme.

På Cypern, ville jeg ikke vælge hverken Ayia Napa eller Fig Tree bay, men snarere Lanarca. Der er både en relativt stor by med byliv, men også strande osv.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Aima » 17. mar 2019, 20:36

Det viste sig, at min søde rejsemakker ikke havde fri i næstkommende uge, men derimod den kommende, så vi havde pludselig lidt travlt. Jeg havde sat mig helt op til at låne Stitchs lejlighed i Alicante, men vi kunne simpelthen ikke finde flybiletter der matchede tidspunktet. Vi kunne faktisk kun vælge mellem Barcelona og Costa... bumbum, nu kan jeg ikke huske navnet, men en spansk turistby tæt på Barcelona. Valget blev Barcelona for jeg elsker storby, vejrudsigten lover sol og omkring 20 grader alle dage, og vi har fundet et skønt 4-stjernet hotel midt i byen og tilkøbt altan. Yay! Nu skal jeg have vasket og pakket! :D
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf Aima » 17. mar 2019, 20:45

Så, hvis I har nogle must do’s i Barcelona, må I endelig give et heads up. Jeg er særligt interesseret i mad, ikke nødvendigvis goumet, men bare god mad :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor ville I tage hen, hvis I havde en uge i slutningen af marts?

Indlægaf dykkersild » 18. mar 2019, 08:17

Aima skrev:Så, hvis I har nogle must do’s i Barcelona, må I endelig give et heads up. Jeg er særligt interesseret i mad, ikke nødvendigvis goumet, men bare god mad :)


Here you go:
Gourmet Tapas by Sensi (det er en moderne fortolkning af Tapas)
Tapas 24 (der er vist 2 - den ene ligger på Carrer de la Diputació)
Agust Gastrobar El Xampanyet (lidt rustik, men meget autentisk, og god)
Cerveceria Catalana
Piscolabis Rambla
Los Caracoles - rustikt, godt grillet kød
1

Tilbage til "Rejser"