Flybillet via booking portaler - do or do not?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf Ekliptika » 10. mar 2019, 18:32

Er det er god eller dårlig ide at købe en flybillet gennem en booking portal? Og hvis man gør, hvad skal man så være opmærksom på?
Vi har kig på nogle interessante billetter til Florida, mellemlanding i Heathrow med SAS og Virgin. Fundet via søgning på Momondo, som leder os til portalen “flybillet.dk”. Vi er fristet, men plejer altid at købe direkte gennem flyselskabet, fordi vi har hørt, det skulle være bedst.
Hvad er jeres erfaringer? Hvor foretrækker i at købe flybilletter (til USA).
Tak for hjælpen.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. mar 2019, 18:41

Jeg har købt gennem flybillet.dk før, det har der ikke været nogle problemer med.
Har dog før oplevet at det er billigere at købe direkte igennem flyselskaberne, så det ville jeg nok tjekke før jeg bestilte.
1
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf Ekliptika » 10. mar 2019, 18:53

Tak for svar. Vi har tjekket flyselskab og de her billetter er ret meget billigere gennem flybillet.dk. Vi er dog lidt bekymrede for, hvordan vi er stillet, hvis vores fly er forsinket og vi ikke når connecting flight og den slags.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2019, 18:55

Jeg har tit købt via bookingportaler, også via Flybillet.dk, og der har aldrig været problemer :)
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf TomKah » 10. mar 2019, 19:07

Er det inden for samme selskab eller samarbejdspartner, så er der ingen problemer med flybillet.dk
Har læst at f.eks kiwi.com sælger billetter som ikke er gennemgående, og det er her problemet opstår uafhængigt af hvem man har købt billetter hos.
Jeg har f.eks fløjet til Cork med mellemlanding i Heathrow med Sas og Air Lingus som ikke samarbejder. Så er man selv ansvarlig for at nå næste fly, men er det SAS og Continental som samarbejder er der ingen problemer.
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf Ekliptika » 10. mar 2019, 19:17

Ja, det er det med flyskift og om flyselskaberne samarbejder eller ej, jeg er usikker på. For samarbejder SAS og Virgin? Ikke umiddelbart, tror jeg. Virgin er vist ikke en del af Star alliance, men kan de samarbejde alligevel? Jeg er nervøs for at vi står med håret i postkassen i Heathrow, hvis vi bliver forsinkede og ikke når connecting flight. Er rejsen så bare tabt? Og man kan ikke blive ombooket til anden afgang?
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf TomKah » 10. mar 2019, 19:19

Ekliptika skrev:Ja, det er det med flyskift og om flyselskaberne samarbejder eller ej, jeg er usikker på. For samarbejder SAS og Virgin? Ikke umiddelbart, tror jeg. Virgin er vist ikke en del af Star alliance, men kan de samarbejde alligevel? Jeg er nervøs for at vi står med håret i postkassen i Heathrow, hvis vi bliver forsinkede og ikke når connecting flight. Er rejsen så bare tabt? Og man kan ikke blive ombooket til anden afgang?

Kan du finde rejsen hos Virgin? På Virgins egen hjemmeside?
Jeg tror den er god nok og Virgin kæber billetten inkl ansvaret hos SAS.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Flybillet via booking portaler - do or do not?

Indlægaf MrMister » 18. mar 2019, 16:06

Det spiller - lige indtil det går galt. Det er ret ufedt at ligge i en hospitalsseng uden mulighed for andet end en “du får svar inden for 72 timer”-e-mail. Såvel som hvis man skal ombooke. I alle tilfælde er flyselskaberne meget enklere efter min erfaring.

Derudover tænker Momondo ikke smart - og du kan ikke søge på anmeldelsesstjerner. Skal rejse og Momondo foreslog en rejse til 25.000 kr på economy med 4 stop. Istedet kan man flyve med ét stop på premium hos selskab X for 8.000 kr. -.-
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Rejser"