Togrejsetråden

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Togrejsetråden

Indlægaf paint » 2. apr 2019, 10:26

Vi har luret på at tage turen til Istanbul med tog, her en gang i sommermånederne. Indtil videre lyder planen på: København - München - Budapest - Beograd - Sofia - Istanbul.
Eller muligvis: København - München - Budapest - Bukarest - Istanbul. Formentlig med en overnatning i Bukarest og nattog på noget af strækningen.

Turen skulle kunne gøres på 3 dage - 4 dage med en overnatning i Bukarest, måske endda to overnatninger i Bukarest, hvis vi tager på en dagstur til Transylvanien og ser Bran Castle (Grev Draculas slot :shock: )

Billede
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Togrejsetråden

Indlægaf kidkomb » 2. apr 2019, 10:41

Jeg begræder stadig tabet af skiferietoget, som gik hver vinter.
Det var uden sammenligning den mest behagelige måde at komme på skiferie på.
Jeg ønsker mig at det kommer igen! (Og jeg er ikke alene ved jeg)
Hotelbusser og kabinebusser er ikke det samme, man er tættere stuvet sammen, det er ikke lige så sikkert og man sover ikke lige så godt.

Jeg kunne godt finde på at tage til feks Prag med toget. Eller Berlin. Det gider jeg meget hellere end at skulle ud i lufthavnen og komme i god tid og ase rundt i security og gå lange strækninger ud til gaten (for lad os bare indse det, jeg har ikke råd til SAS) og bakse med at vente på bagage både ud og hjem. Den tid det tager herfra og til lufthavnen, indberegnet diverse ventetid, gør at det ikke er så mange timer der er forskel til feks Berlin anyways.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Togrejsetråden

Indlægaf fisken80 » 2. apr 2019, 10:57

kidkomb skrev:Jeg begræder stadig tabet af skiferietoget, som gik hver vinter.
Det var uden sammenligning den mest behagelige måde at komme på skiferie på.
Jeg ønsker mig at det kommer igen! (Og jeg er ikke alene ved jeg)
Hotelbusser og kabinebusser er ikke det samme, men er tættere stuvet sammen, det er ikke lige så sikkert og man sover ikke lige så godt.

Jeg kunne godt finde på at tage til feks Prag med toget. Eller Berlin. Det gider jeg meget hellere end at skulle ud i lufthavnen og komme i god tid og ase rundt i security og gå lange strækninger ud til gaten (for lad os bare indse det, jeg har ikke råd til SAS) og bakse med at vente på bagage både ud og hjem. Den tid det tager herfra og til lufthavnen, indberegnet diverse ventetid, gør at det ikke er så mange timer der er forskel til feks Berlin anyways.


Vi snakker om at tage til Berlin i løbet af i år og det bliver helt sikkert med tog. Jeg har det nemlig præcis som dig, ikke om jeg gider bøvlet med fly, når jeg kan komme til Berlin med tog på mellem 6 og 8 timer.
Medregnet tog til lufthavnen, ventetid i lufthavnen og venten på kufferten så er toget nærmest lige så hurtigt, og, vil jeg påstå, mere behageligt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
MissB
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Togrejsetråden

Indlægaf MissB » 7. apr 2019, 07:09

Jeg elsker at rejse med tog!

Jeg har været i Berlin, Amsterdam og Prag, og det var virkelig skønne ture. Jeg drømmer om en længere rejse igen, det ville være helt fantastisk.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Togrejsetråden

Indlægaf MrMister » 7. apr 2019, 07:32

Rejser aldrig med tog med små børn. Har en gang gjort det. Med rygsæk, rejseseng, autostol, køletaske og små børn. Dét gør jeg aldrig igen. Kan stadig få mareridt om den 11 timers tur, som i bil tog 5 timer ...
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Togrejsetråden

Indlægaf avdotja » 7. apr 2019, 10:28

Jeg har efterhånden rejst et par gange på tværs af Tyskland og Frankrig med tog og kan anbefale følgende side til at booke rejser på: https://www.b-europe.com/FR
3
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 7. apr 2019, 12:09

Vi har aftalt, at vi næste år ikke vil flyve på ferie. Nu må vi se hvordan det går.

Min kæreste kan desværre næppe undgå fly, da han har oversøiske konferencer. Til gengæld er han åben for, at tage toget til konferencer i Europa. Forhåbentlig kan han få de andre med på idéen.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Stars » 7. apr 2019, 12:41

MrMister skrev:Rejser aldrig med tog med små børn. Har en gang gjort det. Med rygsæk, rejseseng, autostol, køletaske og små børn. Dét gør jeg aldrig igen. Kan stadig få mareridt om den 11 timers tur, som i bil tog 5 timer ...

Jeg har ikke bil og iøvrigt heller ikke kørekort, så mine ferier med børnene har altid været med tog ... uden rejseseng og autostol dog: en kuffert med tøj (evt sengetøj lejet på feriestedet) og en rygsæk med mad og drikke samt blandet underholdning (bøger, tegnesager mv). Det er gået fint, selv turen København - Hjørring.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Fru.skruk » 23. apr 2019, 15:07

DetSorteCirkus skrev:Wien bliver ved med at dukke om i mine rejsetanker, og da jeg ikke skal flyve i år, bliver det i givet fald med (nat)tog. Måske i efterårsferien. Det skulle være en flot tur.


Jeg skal faktisk til Wien med nattog i denne uge. Har du gjort dig nogle overvejelser omkring, hvad du skal se? Og muligvis om du skal besøge et bestemt konditori?

Jeg spørger, fordi jeg synes, du altid er så forberedt på dine ture og har så mange gode idéer!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Togrejsetråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2019, 15:26

Fru.skruk skrev:
DetSorteCirkus skrev:Wien bliver ved med at dukke om i mine rejsetanker, og da jeg ikke skal flyve i år, bliver det i givet fald med (nat)tog. Måske i efterårsferien. Det skulle være en flot tur.


Jeg skal faktisk til Wien med nattog i denne uge. Har du gjort dig nogle overvejelser omkring, hvad du skal se? Og muligvis om du skal besøge et bestemt konditori?

Jeg spørger, fordi jeg synes, du altid er så forberedt på dine ture og har så mange gode idéer!


Tak :blomst:

Prøv at se her: viewtopic.php?f=28&t=620&p=517969&hilit=wien#p517969
Det er en masse gode tips fra Wizzze, som jeg fik, da jeg skulle til Wien for halvandet år siden. På samme side skriver jeg også selv lidt, hvis du kører lidt ned.

Jeg hører meget gerne om din togtur :) Kører I direkte, og hvor har I bestilt igennem? Hvor lang tid tager turen egentlig?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Delfin » 23. apr 2019, 15:50

Jeg har svært ved at overskue at få sat sådan en rejse sammen. Findes der nogen sider som udbyder noget i stil med pakkerejser, så man kan købe billet til hele rejsen i et hug?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Togrejsetråden

Indlægaf avdotja » 24. apr 2019, 10:57

Delfin skrev:Jeg har svært ved at overskue at få sat sådan en rejse sammen. Findes der nogen sider som udbyder noget i stil med pakkerejser, så man kan købe billet til hele rejsen i et hug?

Hvis du er okay med en engelsktalende side, kan jeg anbefale https://www.b-europe.com/EN

De har også en fin app, hvor man - udover at gemme selve billetten - også får besked om eventuelle forsinkelser.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Togrejsetråden

Indlægaf Delfin » 24. apr 2019, 13:06

avdotja skrev:
Delfin skrev:Jeg har svært ved at overskue at få sat sådan en rejse sammen. Findes der nogen sider som udbyder noget i stil med pakkerejser, så man kan købe billet til hele rejsen i et hug?

Hvis du er okay med en engelsktalende side, kan jeg anbefale https://www.b-europe.com/EN

De har også en fin app, hvor man - udover at gemme selve billetten - også får besked om eventuelle forsinkelser.


Tak. Der er ikke alle destinationer, men der er da helt sikkert muligheder, så den er gemt.
Men det kan nu godt nok blive nogle tidsmæssigt lange rejser og de fleste ser ud til at have mange skift. Det ved jeg ærlig talt ikke, om jeg kan holde til, så det skal nok overvejes meget grundigt, om det er noget jeg tør kaste mig ud i.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Togrejsetråden

Indlægaf paint » 24. apr 2019, 14:16

Delfin skrev:
avdotja skrev:
Delfin skrev:Jeg har svært ved at overskue at få sat sådan en rejse sammen. Findes der nogen sider som udbyder noget i stil med pakkerejser, så man kan købe billet til hele rejsen i et hug?

Hvis du er okay med en engelsktalende side, kan jeg anbefale https://www.b-europe.com/EN

De har også en fin app, hvor man - udover at gemme selve billetten - også får besked om eventuelle forsinkelser.


Tak. Der er ikke alle destinationer, men der er da helt sikkert muligheder, så den er gemt.
Men det kan nu godt nok blive nogle tidsmæssigt lange rejser og de fleste ser ud til at have mange skift. Det ved jeg ærlig talt ikke, om jeg kan holde til, så det skal nok overvejes meget grundigt, om det er noget jeg tør kaste mig ud i.


Du kan også kontakte DSB-Udland, og købe billetten der til hele turen.

F.eks en tur til Italien med nattog (eller et af de andre steder, der er på listen)

https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/italien/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Togrejsetråden

Indlægaf oOxXxOo » 28. apr 2019, 08:37

Sidst vi var afsted var var vi med tog til Amsterdam. Ellers har vi været i Hamborg og Berlin. Synes det er hyggeligt at sidde og kigge ud af vinduerne og se landskabet. Vi har spil og madpakker med og ferien starter allerede når vi stiger ombord.. Næste gang tror jeg vi skal til Prag. Vi har gerne købt billetter via DB. Det eneste minus er evt. forsinkelser, som vi desværre har oplevet et par gange. Og så er der skrald hvis det så er et sted uden nogen form for butikker eller mulighed for at komme indenfor..
0

Tilbage til "Rejser"