Dit bedste rejsehack

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7368

Dit bedste rejsehack

Indlægaf Neenah » 10. jan 2019, 14:19

Del dine guldkorn og spred om dig med tips til at rejse nemmest, hurtigst, billigst, bedst, rarest osv.

Jep, vi skal rejse snart, og jeg vil gerne gøre oplevelsen lidt rarere for mig selv :-D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf sigge » 10. jan 2019, 14:42

Skiftetøj til at have på i flyet: Behagelige bukser og hyggesokker.

Napscarf! Jeg har fået det anbefalet her på debatten og selv givet anbefalingen videre. Med det på kan det rent faktisk lykkes for mig at sove lidt i et fly, hvilket jeg ellers aldrig har kunnet før. https://trtltravel.com/

Hvis man har en længere mellemlanding (som ikke er lang nok til, at man gider forlade lufthavnen), kan det anbefales at finde en betalingslounge og tilbringe nogle timer der. Det er meget mere afslappende end at sidde på en dårlig stol med en masse uro omkring sig.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf LaScrooge » 10. jan 2019, 14:48

Hvor skal I hen og er det kun selve turen derhen, I vil have tips til?
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2019, 15:02

sigge skrev:Skiftetøj til at have på i flyet: Behagelige bukser og hyggesokker.

Napscarf! Jeg har fået det anbefalet her på debatten og selv givet anbefalingen videre. Med det på kan det rent faktisk lykkes for mig at sove lidt i et fly, hvilket jeg ellers aldrig har kunnet før. https://trtltravel.com/

Hvis man har en længere mellemlanding (som ikke er lang nok til, at man gider forlade lufthavnen), kan det anbefales at finde en betalingslounge og tilbringe nogle timer der. Det er meget mere afslappende end at sidde på en dårlig stol med en masse uro omkring sig.


Til det med puden, så lod jeg mig også friste og købte en. Man skal være obs på, at de ikke kan justeres i højden. Min hals er alt for kort, så jeg kan slet ikke bruge den.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7368

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Neenah » 10. jan 2019, 15:29

LaScrooge skrev:Hvor skal I hen og er det kun selve turen derhen, I vil have tips til?

Det var mest ment som en allround tråd til alles gavn ifbm rejser. Men vi skal til Florida, 14 dage, 2 voksne og et spædbarn.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Stitch » 11. jan 2019, 09:37

Til selve flyveturen:

- snacks til turen. Både salt og sødt.
- en eller anden form for nakkepude, så det er nemmere at hvile/sove
- tørklæde eller sjal. Jeg synes temperaturen skifter lidt, så det er nemmere end en bluse. Man kan bare lige smide det over sig.
- strømper eller sutsko - det er rarere at flyve med end sko. Hvis det er sutsko, behøver du ikke tage sko på, når du skal på toilettet.
- læsemateriale eller krydsogtværs/sudoku. Der er skærme i flyet med underholdning, men nogle gange er det bare rart at kunne hvile øjnene lidt.
- tyggegummi, så man undgår propper i ørerne.
- ørepropper. Folk larmer, så hvis man gerne vil sove, så hjælper de en del.
(jeg bruger nogle gange bare noget sleep meditation, som jeg hører. Det overdøver også).
- rart tøj at flyve i. Det er dejligt at være pæn, men endnu dejligere at have noget rart på.
- håndkøbsmedicin i håndtasken. Husk gerne "go tur" hvis nu nogen skulle blive "køresyg".
- creme. Man får ofte tør hud i flyveren.
- øjendråber og næsespray.


Hvis man har mellemlandinger:
- stikdåse med flere stik. Der er ofte meget få stik i en lufthavn, så det er klart et hit. Også bare at den kan forlænge lidt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Tobywan » 11. jan 2019, 09:51

Til flyveturen er hovedtelefoner med ANC guld værd
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Jedi » 14. jan 2019, 16:32

Klog af skade, kan jeg kun anbefale at man har minimum et sæt skiftetøj med i håndbagagen inkl. undertøj (skal passe til destinationen).
Man kan købe en gennemsigtig toilettaske/kosmetikpung for ingen penge og pakke tingene direkte i den derhjemme (fremfor at skulle overføre til en plastikpose i lufthavnen). Tandbørste, tandpasta, fugtighedscreme og solcreme er godt at have uanset årstid.
Høretelefoner med silence-funktion er gudesendt og desværre lidt dyre. Jeg er glad for mine fra Denon.
Det er en god idé at have en kopi af sit pas f.eks. i kufferten, da det kan være meget besværligt at få et nyt pas. Ditto med billetter. Også selvom alt kan findes online.
Selve kufferten: hvis jeg stod og skulle købe en nu, ville jeg finden en hard shell med godkendt lås (min nuværende med lynlås kan åbnes af en femårig med en kuglepen, basically)
Det er bedst at rulle sit tøj stramt sammen, så man undgår rynker og spildplads. Tænk over, hvilke ting kan mulittaske (så man undgår at tage ting med, man aldrig får brugt) f.eks. kjoler, der kan bruges både dag og aften eller en shampoo, der også er ansigts og bodywash. Egentligt kan man klare sig med langt mindre end hvad man tror.
En powerbank kan være en god idé uanset, hvor man skal hen.

Selve turen skal for mig helst bestå af vand, tomatjuice med salt og peber, et gangsæde og noget søvn eller en bog. Jeg spiser sjældent noget på selve turen (med mindre det er en lang tur og så helst vegetarisk), og slet ikke kager/brød, selvom det frister - jeg synes bare, man bliver dvask og oppustet af det. Det er sjældent, jeg drikker alkohol på af samme årsag - jeg vil hellere have en stor cocktail, når jeg kommer frem. Kaffe på fly er generelt set noget bras, så det tager jeg også enten inden eller efter flyvning.
3
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Lalana » 14. jan 2019, 17:14

En god fed creme håndcreme og noget ansigts creme, luften på fly er altid meget tør. Og læbepomade!
Ekstra mange snacks i tasken, man ved aldrig hvornår man pludselig skal sidde og vente flere timer i et fly pga forsinkelser.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Undtagelsen » 14. jan 2019, 17:58

sigge skrev:Hvis man har en længere mellemlanding (som ikke er lang nok til, at man gider forlade lufthavnen), kan det anbefales at finde en betalingslounge og tilbringe nogle timer der. Det er meget mere afslappende end at sidde på en dårlig stol med en masse uro omkring sig.


I Singapore kan det anbefales at købe adgang til deres rooftop pool. At slappe af der og få et bad og rent tøj inden det sidste af turen hjem, var fantastisk.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Aima » 14. jan 2019, 17:58

Vælg en taske fremfor mini-trolley til håndbagage.

Tag linserne af i poolen.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jan 2019, 18:06

Kufferten.
RUL tøjet, både bukser, t.shirts osv. Det giver en væsentlig pladsbesparelse, og tøjet bliver mindre krøllet :)
Er i flere der rejser sammen, så pak på tværs af kufferter, så man f.x. har 2-3-4 sæt tøj i hver kuffert, så står den ene ikke og mangler tøj hvis uheldet er ude og kufferten er rejst andet steds hen end ejermand :)
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Purple Haze » 14. jan 2019, 18:16

Jeg har en masse lydbøger på min (gamle) mp3 afspiller, de er geniale.
Super at småsove til i flyet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf Akehurst2 » 14. jan 2019, 18:23

Aima skrev:Vælg en taske fremfor mini-trolley til håndbagage.



Ja, en håndbagage der passer under sædet, så man ikke skal slås med de andre om pladen i overhead lockerne.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf kidkomb » 14. jan 2019, 18:26

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:Vælg en taske fremfor mini-trolley til håndbagage.



Ja, en håndbagage der passer under sædet, så man ikke skal slås med de andre om pladen i overhead lockerne.

Eller hvis man, som mig,har korte ben og får ondt fordi jeg ikke kan nå jorden, en taske som kan passe under sædet, men som er fast nok til at agere fodskammel under turen.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Rejser"