Nytårsferie

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Nytårsferie

Indlægaf TomKah » 1. jan 2019, 20:11

Jeg drømmer om at tage på nytårsferie næste år.
I princippet helst fra 26 december til 2. Januar, men hvis det ikke kan lade sig gøre så fra 28. December og en uge frem.

Nogen erfaringer med f.eks Sælen i Sverige? Anbefalinger af rejsebureauer? Hvor tidligt og hvornår plejer sådanne rejser at være tilgængelige for booking?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Nytårsferie

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2019, 13:13

Har været i Tandådalen/Hundfjället et utal af gange, og jeg synes, det er et super hyggeligt sted at være. Gode pister (og der er mange af dem) og fine hytter. Har ikke været med et rejsebureau derop, så den del kender jeg ikke så meget til :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Nytårsferie

Indlægaf dykkersild » 2. jan 2019, 15:36

TomKah skrev:Jeg drømmer om at tage på nytårsferie næste år.
I princippet helst fra 26 december til 2. Januar, men hvis det ikke kan lade sig gøre så fra 28. December og en uge frem.

Nogen erfaringer med f.eks Sælen i Sverige? Anbefalinger af rejsebureauer? Hvor tidligt og hvornår plejer sådanne rejser at være tilgængelige for booking?


Jeg har været i Sælen til jul for nogle år siden - og i år har vi været i Trysil - altså i Norge. Jeg vil helt klart anbefale Trysil pg.a. skiterræn samt mulighed for mange forskellige indkvarteringer. Vi boede højt oppe på Fageråsen i en lejlighed i TRYSIL HØYFJELLSGREND og det var super incl. opvarmet parkeringskælder - og vigtigst af alt - lige ud til en lift. Men hytteområdet er megastort og der er mange muligheder. Vi bookede direkte via Skistar og alt klappede perfekt. Eneste minus - små, små soveværelser - og vi havde frivilligt valgt det med køjesengen - det var vores held at vi ikke er særlig højre - en høj person havde virkelig ikke kunne sove ordentligt. Så tjek det.

Vi oplevede at julen var forholdsvis stille - men der kom en del flere gæster op til nytår også fra Tyskland, England og Rusland (vi mødte ingen skøre kugler derfra så fordom afkræftet lige på denne tur). Jeg tænker jo før jo bedre. Vi bookede 4 mdr. før og der skulle vi lige se os for og endte med at tage afsted en dag før planlagt grundet manglende plads. Og vi ville starte roligt så vi sejlede til Oslo med DFDS - det skal også bookes i god tid - til hjemturen.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Nytårsferie

Indlægaf TomKah » 2. jan 2019, 16:49

LaMariposa skrev:Har været i Tandådalen/Hundfjället et utal af gange, og jeg synes, det er et super hyggeligt sted at være. Gode pister (og der er mange af dem) og fine hytter. Har ikke været med et rejsebureau derop, så den del kender jeg ikke så meget til :D


Jeg mente egentlig også bare hvor man bookede igennem. Hvor skal man bo ved Hundfjeldet og hvor godt er skiføret i december?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Nytårsferie

Indlægaf TomKah » 2. jan 2019, 16:50

dykkersild skrev:
TomKah skrev:Jeg drømmer om at tage på nytårsferie næste år.
I princippet helst fra 26 december til 2. Januar, men hvis det ikke kan lade sig gøre så fra 28. December og en uge frem.

Nogen erfaringer med f.eks Sælen i Sverige? Anbefalinger af rejsebureauer? Hvor tidligt og hvornår plejer sådanne rejser at være tilgængelige for booking?


Jeg har været i Sælen til jul for nogle år siden - og i år har vi været i Trysil - altså i Norge. Jeg vil helt klart anbefale Trysil pg.a. skiterræn samt mulighed for mange forskellige indkvarteringer. Vi boede højt oppe på Fageråsen i en lejlighed i TRYSIL HØYFJELLSGREND og det var super incl. opvarmet parkeringskælder - og vigtigst af alt - lige ud til en lift. Men hytteområdet er megastort og der er mange muligheder. Vi bookede direkte via Skistar og alt klappede perfekt. Eneste minus - små, små soveværelser - og vi havde frivilligt valgt det med køjesengen - det var vores held at vi ikke er særlig højre - en høj person havde virkelig ikke kunne sove ordentligt. Så tjek det.

Vi oplevede at julen var forholdsvis stille - men der kom en del flere gæster op til nytår også fra Tyskland, England og Rusland (vi mødte ingen skøre kugler derfra så fordom afkræftet lige på denne tur). Jeg tænker jo før jo bedre. Vi bookede 4 mdr. før og der skulle vi lige se os for og endte med at tage afsted en dag før planlagt grundet manglende plads. Og vi ville starte roligt så vi sejlede til Oslo med DFDS - det skal også bookes i god tid - til hjemturen.


Jeg var ikke så vild med Trysil. Vi boede også i en hytte med mega små senge.

Var lifterne åbne både 24. Og 25.?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Nytårsferie

Indlægaf Mani » 2. jan 2019, 17:29

Vi har holdt jul i Sälen flere gange og elsker det. Mand & teenagere er habile skiløbere og kan snildt få tiden til at gå på pisterne der - og prisen er i julen noget lavere end i Trysil.
Der er åbent både den 24. & 25. i lifterne - dog lukker de lidt tidligere den 24.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Nytårsferie

Indlægaf Mani » 2. jan 2019, 17:34

TomKah skrev:Jeg mente egentlig også bare hvor man bookede igennem. Hvor skal man bo ved Hundfjeldet og hvor godt er skiføret i december?

Vi har holdt jul der 4 gange. 1 gang var snedækket tyndt og færre lifte åbne, men stadig nok til vi kunne stå på ski. De 3 andre gange har det været et tykt, skønt lag sne overalt.
Vi plejer at booke gennem SkiStar med snegaranti - just in case. Jeg gider ikke en hytte i Sverige i julen, hvis jeg ikke kan stå på ski. Vi booker igen i år.

For 2 år siden fik vi først booket i slut august - og kunne ikke få hytte hvor vi ‘plejer’. De andre år har vi booket i start august.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Nytårsferie

Indlægaf TomKah » 2. jan 2019, 17:58

Mani skrev:
TomKah skrev:Jeg mente egentlig også bare hvor man bookede igennem. Hvor skal man bo ved Hundfjeldet og hvor godt er skiføret i december?

Vi har holdt jul der 4 gange. 1 gang var snedækket tyndt og færre lifte åbne, men stadig nok til vi kunne stå på ski. De 3 andre gange har det været et tykt, skønt lag sne overalt.
Vi plejer at booke gennem SkiStar med snegaranti - just in case. Jeg gider ikke en hytte i Sverige i julen, hvis jeg ikke kan stå på ski. Vi booker igen i år.

For 2 år siden fik vi først booket i slut august - og kunne ikke få hytte hvor vi ‘plejer’. De andre år har vi booket i start august.


Fedt - det var lige det jeg ville vide.
Jeg kan i hvert fald se at det ikke er muligt at booke nu, selvom jeg er klar!
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Nytårsferie

Indlægaf dykkersild » 2. jan 2019, 19:14

TomKah skrev:
dykkersild skrev:
TomKah skrev:Jeg drømmer om at tage på nytårsferie næste år.
I princippet helst fra 26 december til 2. Januar, men hvis det ikke kan lade sig gøre så fra 28. December og en uge frem.

Nogen erfaringer med f.eks Sælen i Sverige? Anbefalinger af rejsebureauer? Hvor tidligt og hvornår plejer sådanne rejser at være tilgængelige for booking?


Jeg har været i Sælen til jul for nogle år siden - og i år har vi været i Trysil - altså i Norge. Jeg vil helt klart anbefale Trysil pg.a. skiterræn samt mulighed for mange forskellige indkvarteringer. Vi boede højt oppe på Fageråsen i en lejlighed i TRYSIL HØYFJELLSGREND og det var super incl. opvarmet parkeringskælder - og vigtigst af alt - lige ud til en lift. Men hytteområdet er megastort og der er mange muligheder. Vi bookede direkte via Skistar og alt klappede perfekt. Eneste minus - små, små soveværelser - og vi havde frivilligt valgt det med køjesengen - det var vores held at vi ikke er særlig højre - en høj person havde virkelig ikke kunne sove ordentligt. Så tjek det.

Vi oplevede at julen var forholdsvis stille - men der kom en del flere gæster op til nytår også fra Tyskland, England og Rusland (vi mødte ingen skøre kugler derfra så fordom afkræftet lige på denne tur). Jeg tænker jo før jo bedre. Vi bookede 4 mdr. før og der skulle vi lige se os for og endte med at tage afsted en dag før planlagt grundet manglende plads. Og vi ville starte roligt så vi sejlede til Oslo med DFDS - det skal også bookes i god tid - til hjemturen.


Jeg var ikke så vild med Trysil. Vi boede også i en hytte med mega små senge.

Var lifterne åbne både 24. Og 25.?

Der var åbent alle dage fra 21 - 28 december men den 24 lukkede de lifterne kl. 1400. Vi bookede på forhånd og kørte ned til Radisson og brugte en aften der med at bowle og air hockey - god måde at hygge med familien på.
1

Tilbage til "Rejser"