Phillippinerne

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 21:54

fisken80 skrev:Hvad med nogle af øerne i dansk-vestindien?

Jeg bliver vildt misundelig og imponeret når jeg læser, hvor man steder I har besøgt. Hvor er det fedt.
Jeg har været i Gambia og jeg synes det var fint. Men det ER fattigt, og jeg tror ikke du vil opleve det som specielt meget anderledes end Senegal. Så hvis du ikke var til Senegal så er du heller ikke til Gambia vil jeg mene.



Jeg kunne godt tænke mig at komme forbi de vestindiske øer en dag. Måske bliver jeg gammel og rig nok til at flyde rundt på en pram i Caribien en dag (aka Cruise). Men jeg kan ikke lige se det for mig i min nuværende familiesituation (Har tre børn mellem 3 og 12).

Jeg ved godt vi har været mange steder, men det har været min fritidsinteresse i næsten 25 år. Det er det eneste jeg virkelig elsker. At komme ud og opleve og få kastet verden i hovedet.
Det er meget op og ned om vi vælger nye destinationer eller nogle vi har været i før. Men når vi har en speciel mulighed for at holde en lang ferie til vinter, så vil jeg gerne et nyt sted hen.
Jeg tror faktisk sagtens vi ville tage til Gambia en vinter. Jeg hadede ikke Senegal, men vi har 4 ugers ferie i år, så jeg gemmer Gambia til en gang hvor jeg har 10 dage.
Senest rettet af TomKah 12. okt 2018, 22:08, rettet i alt 1 gang.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 12. okt 2018, 21:58

Iøvrigt er Sydafrika heller ikke interessant - I må meget gerne diskutere det videre, men vi har også været i Sydafrika (det begynder næsten at blive pinligt). Vi var dog ikke i J'burg, og jeg tror der er lidt roligere kriminalitetsmæssigt nede sydpå.

Og som bonusinfo, så er jeg mega bange for dyr og har desværre smittet mindst et af mine børn med det. Så det der med at se dyr i Kenya eller Sydafrika eller... nej tak.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til Zambia - men så er det for at se Victoria Falls.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Phillippinerne

Indlægaf vibbsen » 13. okt 2018, 00:12

Boracay er fantastisk :love:....Vi var der for år tilbage...Og det var alt hvad man kunne ønske sig. Og iøvrigt ret nemt at komme til fra Manila. Ca 1 1/2 times indenrigsflyvning fra Manilla. Hvor alting fungerede perfekt.

Vi rejste med CC travel og var inden Boracay en uge på CC Travel eget hotel Coco Beach. Og det kan vi bestemt ikke anbefale. Coco Beach viser på ingen måde Filipinerne for det de reelt er. Men er blot CC Travels måde at få lidt flere penge ud af deres gæster. Dyrt. Dårlig beliggenhed. Lav standard. Og personale som tydeligvis er vant til at de er "startsted" for rigtig mange af CC Travels rejser. Og derfor ser gæsterne som "dumme europærer" som de kan malke for penge......Alt var ca 40 % dyrere på Coco Beach end det var på f.eks Boracay...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Phillippinerne

Indlægaf vibbsen » 13. okt 2018, 00:22

Manila var iøvrigt - i de 24 timer vil tilbragte der - ikke noget der imponerede os....Det er en lidt beskidt og tarvelig by som på ingen måder indbyder til at man går ud efter mørkets frembrud hvis man bare er sådan nogen helt almindelige hr & fru Frikadelle danskere.....

Fuldstændig modsat af hvordan jeg havde det i Bangkok 3 år før...Hvor vi uden at føle os utrykke vimsede rundt om aftenen....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. okt 2018, 00:27

vibbsen skrev:Boracay er fantastisk :love:....Vi var der for år tilbage...Og det var alt hvad man kunne ønske sig. Og iøvrigt ret nemt at komme til fra Manila. Ca 1 1/2 times indenrigsflyvning fra Manilla. Hvor alting fungerede perfekt.

Vi rejste med CC travel og var inden Boracay en uge på CC Travel eget hotel Coco Beach. Og det kan vi bestemt ikke anbefale. Coco Beach viser på ingen måde Filipinerne for det de reelt er. Men er blot CC Travels måde at få lidt flere penge ud af deres gæster. Dyrt. Dårlig beliggenhed. Lav standard. Og personale som tydeligvis er vant til at de er "startsted" for rigtig mange af CC Travels rejser. Og derfor ser gæsterne som "dumme europærer" som de kan malke for penge......Alt var ca 40 % dyrere på Coco Beach end det var på f.eks Boracay...


Boracay er bare lukket min. året ud fordi det er blevet bogstavlig talt, fyldt med lort. Hoteller og resort leder kloakvand ud i havet :tie:

Jeg var iøvrigt ikke imponeret da vi på boracay, men jeg synes også generelt af Fili er skod ift så mange andre skønne steder i verden :D
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Phillippinerne

Indlægaf vibbsen » 13. okt 2018, 01:24

FormerlyKnownAs skrev:
vibbsen skrev:Boracay er fantastisk :love:....Vi var der for år tilbage...Og det var alt hvad man kunne ønske sig. Og iøvrigt ret nemt at komme til fra Manila. Ca 1 1/2 times indenrigsflyvning fra Manilla. Hvor alting fungerede perfekt.

Vi rejste med CC travel og var inden Boracay en uge på CC Travel eget hotel Coco Beach. Og det kan vi bestemt ikke anbefale. Coco Beach viser på ingen måde Filipinerne for det de reelt er. Men er blot CC Travels måde at få lidt flere penge ud af deres gæster. Dyrt. Dårlig beliggenhed. Lav standard. Og personale som tydeligvis er vant til at de er "startsted" for rigtig mange af CC Travels rejser. Og derfor ser gæsterne som "dumme europærer" som de kan malke for penge......Alt var ca 40 % dyrere på Coco Beach end det var på f.eks Boracay...


Boracay er bare lukket min. året ud fordi det er blevet bogstavlig talt, fyldt med lort. Hoteller og resort leder kloakvand ud i havet :tie:

Jeg var iøvrigt ikke imponeret da vi på boracay, men jeg synes også generelt af Fili er skod ift så mange andre skønne steder i verden :D


Ej, hvor mærkeligt....Vi var på Boracay i 2006 (OK - det er så også 12 år siden) - og dengang var det virkelig fint....

Til gengæld så var vi ikke så begejstrede for Fili...Som vi synes var langt efter f.eks. Thailand som turist destination. Og det IKKE på den fede måde.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Phillippinerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. okt 2018, 02:43

vibbsen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
vibbsen skrev:Boracay er fantastisk :love:....Vi var der for år tilbage...Og det var alt hvad man kunne ønske sig. Og iøvrigt ret nemt at komme til fra Manila. Ca 1 1/2 times indenrigsflyvning fra Manilla. Hvor alting fungerede perfekt.

Vi rejste med CC travel og var inden Boracay en uge på CC Travel eget hotel Coco Beach. Og det kan vi bestemt ikke anbefale. Coco Beach viser på ingen måde Filipinerne for det de reelt er. Men er blot CC Travels måde at få lidt flere penge ud af deres gæster. Dyrt. Dårlig beliggenhed. Lav standard. Og personale som tydeligvis er vant til at de er "startsted" for rigtig mange af CC Travels rejser. Og derfor ser gæsterne som "dumme europærer" som de kan malke for penge......Alt var ca 40 % dyrere på Coco Beach end det var på f.eks Boracay...


Boracay er bare lukket min. året ud fordi det er blevet bogstavlig talt, fyldt med lort. Hoteller og resort leder kloakvand ud i havet :tie:

Jeg var iøvrigt ikke imponeret da vi på boracay, men jeg synes også generelt af Fili er skod ift så mange andre skønne steder i verden :D


Ej, hvor mærkeligt....Vi var på Boracay i 2006 (OK - det er så også 12 år siden) - og dengang var det virkelig fint....

Til gengæld så var vi ikke så begejstrede for Fili...Som vi synes var langt efter f.eks. Thailand som turist destination. Og det IKKE på den fede måde.....


Meget langt bagefter Thailand Indeed.

Boracay blev for overturistet og når penge er man jo ligeglad med miljø. Skrev tidligere i tråden at min mands ven har et resort på Bohol og han er ret glad for lukningen fordi han har mega travlt :lol: Vores hus derude er udlejet på 8. eller 9. år. Satser på st det forsætter sådan
0
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Phillippinerne

Indlægaf marcias » 13. okt 2018, 06:05

Bare for at give et andet perspektiv, saa elsker jeg Filippinerne. Var der i 2014 og den eneste grund til, at jeg ikke er taget tilbage endnu er, at jeg pt. bor i Mellemoesten, hvor der er en masse lande jeg gerne vil opleve ogsaa. Har brugt sammenlagt omkring to aar paa at bo/studere/arbejde/rejse rundt i Sydoestasien og elsker den region.

Er dog enig i, at man skal bruge saa lidt tid som muligt i Manila. Udvaelg en raekke oer og brug en uges tid paa hver (+/-) afhaengig af stoerrelse og hvor meget der er at se). Jeg var afsted i 16 dage og var paa Palawan og Coron. Floej til Palawan, tog en baad til Coron og floej tilbage til Manila fra Coron. Og indimellem tog vi lokale busser.

Hvis man gerne vil undgaa en masse turister, saa skal man selvfoelgelig proeve at afvige lidt fra the beaten path og finde andre steder end der hvor alle tager til, fx Boracay, El Nido osv. Jeg var i Port Barton og det var et af de mest fantastiske steder, stort set ingen mennesker og den flotteste strand.

Elsker i oevrigt ogsaa Myanmar. Var der umiddelbart efter der blev aabnet for turister i 2013.

Alternativt ville jeg tage paa roadtrip gennem Namibia-Botswana-Zambia og ende ved Victoria Falls eller til Oman, evt. kombinere det med enten Libanon eller Jordan hvis det er i fire uger. Eller backpacke gennem Indien
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 13. okt 2018, 06:30

Tusind tak for din rejsebeskrivelse fra Filippinerne.
Det er lige sådan noget jeg søger.

Jeg skriver her i tråden om Myanmar. Er også sikker på at mit Myanmar var et andet. Det har da ikke været lukket for turister indtil 2013? Jeg var der er i 2001 og både mine forældre og Storebror har også været der før 2013. Nå - var det visumpligten eller de mærkelige penge der blev bortskaffet i 13?

Har du selv taget Roadtrip Namibia/Botswana/Zambia? I lejebil? Hvor kan man gå på stranden der? Namibia? Er havtemperaturen højere end i Sydafrika?

Oman og Jordan har vi også været. Libanon vil jeg gerne, men finder det er uinteressant for så lang en ferie.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Phillippinerne

Indlægaf ExCoastal » 13. okt 2018, 06:45

TomKah skrev:Der er også dejligt (eller var :trist:) i Venezuela. Den eneste grund til jeg aldrig har været i Colombia er kriminaliteten og kidnapningerne. Så det kan godt være det er det vi skal overveje. Er strandene ikke lidt kolde og hårde (vesterhavsagtigt flade)? Jeg har aldrig været nogen stor fan af at bade på Stillehavskysten - heller ikke i Costa Rica, Nicaragua, Californien eller længere nede sydpå (Peru - men der er jo også bidende koldt sådan helt generelt).


Ja, det er trist, det er ellers et vanvittigt smukt land, men efter min sidste rejse, hvor man begyndte at høre om, at de sikre taxaer fra lufthavnen ikke var så sikre mere, så sagde vi stop for rejser dertil. Det er ikke værd at sidde på hotellet og bekymre sig over, om der udbryder borgerkrig ude på gaden (det var mens Chavez stadig var ved magten). Jeg har aldrig haft et problem med at rejse til lidt usikre lande, men man må trække en grænse.

Costa Rica har nogle skønne strande i nationalparken Manuel Antonio....også til Stillehavssiden. Et pragtfuld hjørne af Costa Rica.

Jeg har rejst i Colombia udelukkende for arbejde, men jeg har set en del og aldrig haft den der følelse af at være utryg. I Bogota kan man finde hoteller, hvor de har deres egen taxiservice, og det er så fedt. Billigt og sikkert. Hvis i rejser til Colombia, så må og skal i forbi Andrès Carne de Res! Ligger lidt udenfor byen, og det er enormt. Men god BBQ og salsa dancing. Pas på de colombianske kvinder, de er ofte særdeles smukke, og de har et godt øje til hvide vestlige mænd. Meget! Oftest ikke fattige kvinder, jeg havde en kæreste der, som havde et godt og velbetalt job, Colombia er ikke som et Thailand.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Phillippinerne

Indlægaf 1234 » 13. okt 2018, 06:47

Jeg er faktisk nød til komme med et forslag, der er total ubrugelig for nu, men jeg synes du skal gemme til en sommerferie en gang. Nemlig Stan'erne. Mere præcist en kombineret Kirgisistan og Kasakhstan tur. Jeg har kun været i Kirgisistan som er helt utroligt smukt og der også en del oldtidsminder at se udover den fantastiske natur. Kazakhstan skal med fordi Almaty skulle være en okay fed storby mens Bishkek i Kirgisistan mere er en stor by. Kazakhstan har selvfølgelig også en masse fed natur, men afstandene er også det større.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 13. okt 2018, 09:03

1234 skrev:Jeg er faktisk nød til komme med et forslag, der er total ubrugelig for nu, men jeg synes du skal gemme til en sommerferie en gang. Nemlig Stan'erne. Mere præcist en kombineret Kirgisistan og Kasakhstan tur. Jeg har kun været i Kirgisistan som er helt utroligt smukt og der også en del oldtidsminder at se udover den fantastiske natur. Kazakhstan skal med fordi Almaty skulle være en okay fed storby mens Bishkek i Kirgisistan mere er en stor by. Kazakhstan har selvfølgelig også en masse fed natur, men afstandene er også det større.


De er på min liste over ting som jeg gerne vil. Vil dog til Uzbekistan først. Men min mand er lunken og det er lidt besværligt fordi man skal have et invitationsvisa.
Jeg vil også rigtig gerne til Aserbadjan og Armenien, når jeg får tid (om sommeren). Jeg har dog også en familie og en nær teen som ikke rigtig gider alle mors super obskurde ideer mere. Vi skal på road trip i Europa næste sommer (til Monte Negro) via Bari - mega lang tur, men håber vi kan tage biltoget til Østrig.
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Phillippinerne

Indlægaf TomKah » 13. okt 2018, 09:10

ExCoastal skrev:
TomKah skrev:Der er også dejligt (eller var :trist:) i Venezuela. Den eneste grund til jeg aldrig har været i Colombia er kriminaliteten og kidnapningerne. Så det kan godt være det er det vi skal overveje. Er strandene ikke lidt kolde og hårde (vesterhavsagtigt flade)? Jeg har aldrig været nogen stor fan af at bade på Stillehavskysten - heller ikke i Costa Rica, Nicaragua, Californien eller længere nede sydpå (Peru - men der er jo også bidende koldt sådan helt generelt).


Ja, det er trist, det er ellers et vanvittigt smukt land, men efter min sidste rejse, hvor man begyndte at høre om, at de sikre taxaer fra lufthavnen ikke var så sikre mere, så sagde vi stop for rejser dertil. Det er ikke værd at sidde på hotellet og bekymre sig over, om der udbryder borgerkrig ude på gaden (det var mens Chavez stadig var ved magten). Jeg har aldrig haft et problem med at rejse til lidt usikre lande, men man må trække en grænse.

Costa Rica har nogle skønne strande i nationalparken Manuel Antonio....også til Stillehavssiden. Et pragtfuld hjørne af Costa Rica.

Jeg har rejst i Colombia udelukkende for arbejde, men jeg har set en del og aldrig haft den der følelse af at være utryg. I Bogota kan man finde hoteller, hvor de har deres egen taxiservice, og det er så fedt. Billigt og sikkert. Hvis i rejser til Colombia, så må og skal i forbi Andrès Carne de Res! Ligger lidt udenfor byen, og det er enormt. Men god BBQ og salsa dancing. Pas på de colombianske kvinder, de er ofte særdeles smukke, og de har et godt øje til hvide vestlige mænd. Meget! Oftest ikke fattige kvinder, jeg havde en kæreste der, som havde et godt og velbetalt job, Colombia er ikke som et Thailand.



Hmmmm.... Lige præcis det markerede - det lyder afskrækkende. Jeg gider IKKE til et sted hvor man skal køre med taxa for at det er sikkert eller bare muligt at komme rundt. Jeg kan lide busser og interaktionen med lokal befolkningen. Det var præcis problemet i Senegal - hvis man er okay med at blive kørt rundt i taxa/bil med chauffør, så er der sikkert fint, men det ødelægger turen for mig.

Vi har været i Costa Rica også Manuel Antonio. Brød mig dog ikke vildt meget om Manuel Antonio. Det var ikke skod eller noget - synes bare det var overturistet og lidt kedeligt.

Har desværre kun været i Venezuela en enkelt gang, men var/er meget følelsesmæssigt knyttet til Venezuela af mange årsager. Det er virkelig noget skod. Det braindrain der er sket - alle mellem 20-50 år med nogen som helst brugbar uddannelse er smuttet. Jeg sad ved siden af en tandlæge i flyet til USA i sommer som var rejst for 12 år siden, jeg har en ingeniør i min afdeling - hele hendes familie er smuttet. Alle de mennesker jeg kendte dengang på min alder er med små undtagelser smuttet.
Så ja kriminalitet, fattigdom, mangel på basale ting som antibiotika. Og så er muligheden for at vende bøtten også markant aftaget.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Phillippinerne

Indlægaf 1234 » 13. okt 2018, 10:22

TomKah skrev:De er på min liste over ting som jeg gerne vil. Vil dog til Uzbekistan først. Men min mand er lunken og det er lidt besværligt fordi man skal have et invitationsvisa.
Jeg vil også rigtig gerne til Aserbadjan og Armenien, når jeg får tid (om sommeren). Jeg har dog også en familie og en nær teen som ikke rigtig gider alle mors super obskurde ideer mere. Vi skal på road trip i Europa næste sommer (til Monte Negro) via Bari - mega lang tur, men håber vi kan tage biltoget til Østrig.


Så start med de andre først. De er væsentlig nemmere at rejse I og så kan det være du får den mand varmet op over for regionen.
Den metode har jeg brugt meget overfor min mand. Jeg foretrækker nemlig de der lidt mere obskure steder :lol:

Hele Kaukasus og Balkan er også bare fantastisk :love: Montenegro er så smukt. Når du er derned ville jeg anbefale Albanien med.
Det er mit favorit land på Balkan med lad være med at sige det til alle mine serbiske venner :lol:
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Phillippinerne

Indlægaf Lys » 13. okt 2018, 11:01

TomKah skrev:Tusind tak for din rejsebeskrivelse fra Filippinerne.
Det er lige sådan noget jeg søger.

Jeg skriver her i tråden om Myanmar. Er også sikker på at mit Myanmar var et andet. Det har da ikke været lukket for turister indtil 2013? Jeg var der er i 2001 og både mine forældre og Storebror har også været der før 2013. Nå - var det visumpligten eller de mærkelige penge der blev bortskaffet i 13?

Har du selv taget Roadtrip Namibia/Botswana/Zambia? I lejebil? Hvor kan man gå på stranden der? Namibia? Er havtemperaturen højere end i Sydafrika?

Oman og Jordan har vi også været. Libanon vil jeg gerne, men finder det er uinteressant for så lang en ferie.


I Namibia kan man i hvert fald bade ved Swakoupmund, som er en ret skør by. Ellers oplevede jeg kysterne som ret rå - men var der også om vinteren. Landet er virkelig smukt, men primært ørkenlandskab. Man kan godt leje bil og køre selv (det har jeg dog ikke selv gjort). Hvis I skal på safari (omend du skriver at du er bange for dyr), så ville jeg dog overveje at købe plads på en jeep, for guiderne kommunikerer om de gode sites. Så selvom det er vanvittigt at holde blandt 80 andre jeeps og se på løver, så øger det også sandsynligheden for at få de store oplevelser. Infrastrukturen er god, men mellem de store byer er der ikke meget Europa over landet. Jeg var ikke i Windhoeck.

Botswana var virkelig smukt omkring Kasane og Chobe nationalpark og Victoria Falls er en stor oplevelse. Jeg oplevede det dog fra Zimbabwe. Både Botswana og Zimbabwe vil jeg gerne opleve mere af engang.
0

Tilbage til "Rejser"