Barselsferie - hvorhen?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf JoyNips » 25. sep 2018, 08:53

Jeg ville i øvrigt fravælge noget, hvor der var meget kørsel. Min dreng er meget lidt begejstret for at køre i bil og så er der sgu ikke meget hygge over ferien...
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Sof » 25. sep 2018, 09:46

Vi gik storby-vejen, et sted vi havde været før, sådan at vi bare kunne slappe af og ikke havde planer om at skulle se alt det nye. Det fungerede ret godt for os sådan og jeg ville gøre det samme igen en anden gang tror jeg. Ville selv være ked af at føle at man ikke havde fået det forventede ud af det, hvis nu det ikke lige passer baby.

Vi opgraderede på længde af tur, så vi kunne tage det heeeelt stille og roligt og hotel standard, så vi følte os mere trygge ved at have ham til at kravle rundt på værelset.
0
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf didaa » 25. sep 2018, 18:10

Vi lejede et hus i Italien i 4 uger under sidste barsel, og brugte det som base til både Rom og andre udflugter. Fungerede rigtig fint, og var en mulighed for selv at styre tempo, få et indtryk af lokalt liv og også spare lidt på udgifter. Næste barselsferie bliver dog noget mere eksotisk. Men det var blot for at give et alternativ til hvad man også kan.

Jeg kan sagtens forstå jeres kriterier, som jo er fine og drømmende, men jeg tror I er nødsaget til at blive lidt mere kritiske og tage nogle beslutninger hvad I vil. Feks hvad med flyvetiden? Hvilke udflugter skal det være, og hvordan står det mål med afslapning? Det er ikke babys behov at komme på udflugt, og hvad der virker som en times kørsel her på en bestemt afstand (hvilket også er lang tid for en på 5-6 måneder), kan sagtens tage det dobbelte eller mere i nogen lande.

Og hvis jeres budget skal dække alt, så afskriver I en del. Det gælder i den grad Hawaii, men også krydstogt hvis det skal være længere væk end Middelhavet og en vis standard. Jeg ville selv foreslå Costa Rica eller lign i Mellemamerika, men er faktisk i tvivl om det kan gøres for det beløb. Det er højsæson, og særligt amerikanerne rejser en del til det område i den periode, hvilket nogen gange mere end fordobler priserne.

Jeg har ikke selv været der, men Thailand dækker fint jeres behov og mange områder er så turistet at de positive ting deraf som ordentlig lægehjælp, bleer mm. er fuldt til rådighed. Det vil I også kunne gøre indenfor budgettet. Jeg kan også anbefale Vietnam og Malaysia som jeg selv har rejst i, men det skal man ikke vælge for strandenes skyld, så det ville jeg springe over. Selvom begge lande er fantastiske :)
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Neenah » 25. sep 2018, 19:01

Jeg svarer lige samlet på et par forslag her.

New Zealand - ideen er god, og normalt er vi meget glade for roadtrips, men ikke med en baby. Dels synes vi at flyveturen er for lang, dels ved vi ikke hvordan baby vil have det med autostol på det tidspunkt, og dels tager det en krig at køre med et barn, der skal ammes og skiftes konstant. Og så vil det nok også slå bunden ud af budgettet.

Mexico - det vil min mand ikke (pga. sikkerhed).

Krydstogt - det er ikke sådan umiddelbart vores ting, tror jeg. Jeg tror vi vil føle os fanget, og jeg er ikke ret søstærk.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Neenah » 25. sep 2018, 19:08

didaa skrev:Vi lejede et hus i Italien i 4 uger under sidste barsel, og brugte det som base til både Rom og andre udflugter. Fungerede rigtig fint, og var en mulighed for selv at styre tempo, få et indtryk af lokalt liv og også spare lidt på udgifter. Næste barselsferie bliver dog noget mere eksotisk. Men det var blot for at give et alternativ til hvad man også kan.

Jeg kan sagtens forstå jeres kriterier, som jo er fine og drømmende, men jeg tror I er nødsaget til at blive lidt mere kritiske og tage nogle beslutninger hvad I vil. Feks hvad med flyvetiden? Hvilke udflugter skal det være, og hvordan står det mål med afslapning? Det er ikke babys behov at komme på udflugt, og hvad der virker som en times kørsel her på en bestemt afstand (hvilket også er lang tid for en på 5-6 måneder), kan sagtens tage det dobbelte eller mere i nogen lande.

Og hvis jeres budget skal dække alt, så afskriver I en del. Det gælder i den grad Hawaii, men også krydstogt hvis det skal være længere væk end Middelhavet og en vis standard. Jeg ville selv foreslå Costa Rica eller lign i Mellemamerika, men er faktisk i tvivl om det kan gøres for det beløb. Det er højsæson, og særligt amerikanerne rejser en del til det område i den periode, hvilket nogen gange mere end fordobler priserne.

Jeg har ikke selv været der, men Thailand dækker fint jeres behov og mange områder er så turistet at de positive ting deraf som ordentlig lægehjælp, bleer mm. er fuldt til rådighed. Det vil I også kunne gøre indenfor budgettet. Jeg kan også anbefale Vietnam og Malaysia som jeg selv har rejst i, men det skal man ikke vælge for strandenes skyld, så det ville jeg springe over. Selvom begge lande er fantastiske :)


Du har ret - og det har givet anledning til at vi har snakket lidt mere om det, og vi har sporet os ind på at det er vigtigt for os at flyvetiden ikke er alt for lang (max 20 timer) og at det ikke skal være et rent turiststed. Vi er helt klar over at udflugter ikke er babys behov, men vi er også indstillede på at ferien ikke kun er for hende - så at tage et par udflugter på 14 dage gør os ikke noget.

Vi kiggede lidt mere på Den Dominikanske Republik, men efter noget frem og tilbage blev vi enige om at Florida nok er løsningen, men ikke Miami. Så nu er vi ude i noget med at gøre stop 2-3 steder i nogle forskellige byer på nogle børnevenlige steder.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf flicka » 25. sep 2018, 20:13

Vixen skrev:
Annione skrev:
flicka skrev:Hvad med New Zealand?
Inkl. leje af autocamper, så I kan køre rundt og gøre stop helt efter jeres tempo.


Jeg hepper også for New Zealand, men det kan ikke gøres for 35, hvis der skal være leje af camper med.
Men ÅH, hvor er NZ skøn.


Det er DÆLEME også en lang flyvetur med en baby :gisp:


Jeg kender faktisk nogle, der har taget den tur - på barselsrejse, heraf mit forslag. Helt uden de store problemer. Så det er ikke helt umuligt, selvom det ikke videre lyder fantastisk med en baby i et fly i så mange timer. Men de valgte også en halvlang mellemlanding undervejs, hvor de kunne sove på hotel/svømme i pool, inden de tog næste stræk.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Barselsferie - hvorhen?

Indlægaf Tilly » 25. sep 2018, 21:31

Madeira er en dejlig ø, med mange rigtig naturskønne oplevelser. Men der er dog ingen sandstrande. Da jeg var der i slutjanuar for nogle år siden havde vi mellem 20-25 grader :)

Men Florida er helt sikkert også et godt bud til en barselsferie :)
0

Tilbage til "Rejser"