Riga el Tallinn

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Riga el Tallinn

Indlægaf IrmaPigen » 19. aug 2018, 06:52

Er det værd at besøge Riga eller Tallinn?

Hvordan er maden? Og er der noget at se på?
Senest rettet af IrmaPigen 19. aug 2018, 08:41, rettet i alt 4 gange.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Riga

Indlægaf Spjaerten » 19. aug 2018, 06:58

Jeg var der i 1.5 dag.

Maden absolut ikke noget at skrive hjem om. Fint hotel og fin restaurant, men alligevel ikke god mad.

Byens størrelse gjorde vi nåede at se det meste på de 1.5 dag. Inkl. Julemarked.
0
Tryk på * :slem:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Riga

Indlægaf IrmaPigen » 19. aug 2018, 07:21

Spjaerten skrev:Jeg var der i 1.5 dag.

Maden absolut ikke noget at skrive hjem om. Fint hotel og fin restaurant, men alligevel ikke god mad.

Byens størrelse gjorde vi nåede at se det meste på de 1.5 dag. Inkl. Julemarked.


Jeg har lige udvidet tråden med Talinn, da det også kunne være en mulighed.

Ang. Riga: Det er skidt, hvis der ikke er god mad af internationalt godt niveau. Vi plejer altid at gå ud og spise godt på byferier.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Riga el Talinn

Indlægaf IrmaPigen » 19. aug 2018, 07:41

Og jeg har så lige smidt Sankt Petersborg på bordet.

Nogen der har prøvet at flyve med AirBaltic?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Riga el Talinn

Indlægaf Lurende Peber » 19. aug 2018, 07:45

Riga skulle efter sigende have en smuk bymidte.
Tallin har en lille hyggelig af slagsen.
Og mindst 1 god restaurant .....måske denne http://rataskaevu16.ee/en/
Bare pas på køkkenchefen surprize. Den dag var det fårehjerne på bund af ristede peanuts :tie:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Riga el Talinn

Indlægaf Lys » 19. aug 2018, 07:48

Mht restaurant i Riga, så prøv at tjekke Vincent ud. Jeg har ikke selv været der, men kender flere der har og som prioriterer gode restauranter på rejser.

Min oplevelse af Skt Petersborg ligger mere end 10 år tilbage, men det er en meget flot by (nogle steder - andre steder er den virkelig slidt). Jeg har aldrig oplevet et så kontrastfyldt sted, tror jeg. Absolut et besøg værd. Af restauranter husker jeg kun navnet på en; den var opkaldt efter Dostojevskijs roman Idioten. Der spiste vi blinis (som i Skt Petersborg er tynde pandekager og ikke de små gnallinger, vi får herhjemme). Og så spiste vi måske også i en restaurant der var tilknyttet Operaen??
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Riga el Talinn

Indlægaf Lurende Peber » 19. aug 2018, 07:49

Nix, det var ikke den.....måske Farm ? Det så mere rigtigt ud geografisk
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Riga el Talinn

Indlægaf paint » 19. aug 2018, 08:18

IrmaPigen skrev:Og jeg har så lige smidt Sankt Petersborg på bordet.

Nogen der har prøvet at flyve med AirBaltic?


http://www.airlinequality.com/airline-r ... airbaltic/

Jeg har ikke fløjet med dem. Men hvis jeg skulle, ville jeg nok tjekke hvilket af deres fly, der flyver på ruten. De har nogle ældgamle Boeing 737 fly (25-26 år gamle). Dem ville jeg personligt holde mig fra, men det er måske bare mig. De bruger også nogle Dash 8 propelfly. Det er formentlig dem som SAS droppede, fordi der var problemer med landingsstellet (de er dog ikke specielt gamle)

De har dog også et (1 stk) nyere fly, der bl.a flyver på ruten til Skt. Petersborg. Det er et Airbus A220. Men det er ikke på alle afgange de bruger dette (har jeg lige tjekket). De reklamerer tydeligt med de afgange, hvor det er det nye Airbus-fly.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Riga el Talinn

Indlægaf 1234 » 19. aug 2018, 08:42

Jeg har fløjet med airBaltic og de er ganske fine.

Jeg var i Riga sidste år og jeg synes det en dejlig storby. Nem at overskue og virkelig flot. Der er også nogle virkelig interessant ting at besøge som fx KGBs hovedkvarter. med fængsel i kælderen. Maden er altså også virkelig god! Men som alle andre steder skal man vide, hvor man skal gå hen. Jeg besøgte min veninde, der boede der, så hun kendt selvfølgelig alle de gode steder.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Riga

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2018, 09:44

IrmaPigen skrev:
Spjaerten skrev:Jeg var der i 1.5 dag.

Maden absolut ikke noget at skrive hjem om. Fint hotel og fin restaurant, men alligevel ikke god mad.

Byens størrelse gjorde vi nåede at se det meste på de 1.5 dag. Inkl. Julemarked.


Jeg har lige udvidet tråden med Talinn, da det også kunne være en mulighed.

Ang. Riga: Det er skidt, hvis der ikke er god mad af internationalt godt niveau. Vi plejer altid at gå ud og spise godt på byferier.


Man skal nok heller ikke dømme en by ude, fordi en enkelt debattør skriver, at hun ikke fik god mad i løbet af 1½ døgn på stedet.
Disclaimer: Det var heller ikke sådan, jeg forstod din pointe, Spjaert!

Hvis man kigger her, ser det ud til, at der er flere gode spisesteder, også i den luksuriøse liga:
https://www.tripadvisor.dk/Restaurants- ... egion.html

Til europæiske storbyferier kan jeg i øvrigt generelt anbefale Politikens online-guides. Jeg mener også at have læst en fra Riga.
Jo, der er to her. Jeg håber, at de kan læses uden abonnement. Ellers kan jeg lige kopiere teksten over.

https://politiken.dk/rejser/storbyogkul ... f-historie
https://politiken.dk/rejser/storbyogkul ... -hovedstad

Jeg faldt også over det her citat:

Ravioli i Riga
Hvor: Vina Studija, Riga i Letland
Per Mandrup (kok og mangeårig chef for det danske kokkelandshold)
»Det er lidt overraskende, men den bedste ret spiste jeg i 2015 var i Riga, som er hovedstaden i Letland. Deres turistministerium havde inviteret mig til at spise på deres bedste restauranter, hvorefter jeg skulle lave en rating af hver restaurant. På Vina Studija opstod det absolutte højdepunkt. Deres ret med frisklavet ravioli, vildt og trøffel var fantastisk. Perfekt afbalanceret mellem surt, sødt, salt, bitter og dejlig umami, godt bid i pastaen og en fantastisk blød og cremet sauce med ost. Det havde jeg ikke forventet«.
2

Tilbage til "Rejser"