1 uge i oktober

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf milisa » 16. aug 2018, 19:59

Eilat
1
Tally-ho
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2018, 20:04

Vi rejste til Cypern i uge 41 for nogle år tilbage. Det kan anbefales :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Wizzze » 16. aug 2018, 21:12

Cypern, typisk 22-25 grader i oktober

Hurtig søgning finder at Spies har en swim up suite til 2 voksne og 1 barn for 22.677
swimup-spies.jpg

I kan tilkøbe all incl, for 6k eller bare morgenmad for 1k eller en mellemting der i mellem, så de 30k holder (hvis I ikke shopper en masse :D )

https://www.spies.dk/bestil-charterrejs ... dal=140862

Hvis Cypern ikke er sagen, så er der en liste med andre Swim up steder i Spanien og Grækenland her
https://www.spies.dk/pooladgang-fra-ter ... 755/Y/2/lv
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Wizzze » 16. aug 2018, 21:30

TUI har en lign liste, og lign priser
https://www.tui.dk/vores-hoteller/swim- ... ist=list-1
0
Do as I say! :whip:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 23:01

Den du har sat et billede ind af er da bare terasse mod poolområdet og ikke med swim up, eller misforstår jeg,når jeg går ind og kigger viser den i hvert fald billeder uden direkte pool adgang, og når jeg kigger priser er der udsolgt af de værelser med direkte pooludgang.

Og er cypern varmt nok til at bade i oktober? Jeg tænker 22 grader er småkoldt at smide en baby i vandet, er det ikke? Jeg tror jeg er blevet forvent af den danske sommer, synes det var småkoldt i dag da termometeret sagde 23 grader :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Wizzze » 16. aug 2018, 23:57

godtnavn skrev:Den du har sat et billede ind af er da bare terasse mod poolområdet og ikke med swim up, eller misforstår jeg,når jeg går ind og kigger viser den i hvert fald billeder uden direkte pool adgang, og når jeg kigger priser er der udsolgt af de værelser med direkte pooludgang.

Og er cypern varmt nok til at bade i oktober? Jeg tænker 22 grader er småkoldt at smide en baby i vandet, er det ikke? Jeg tror jeg er blevet forvent af den danske sommer, synes det var småkoldt i dag da termometeret sagde 23 grader :genert:


Da jeg lagde linket var der ikke udsolgt, og der gik linket til swimup royal suiten, nu går linket så til det nærmeste ledige værelse, og det er så af en anden type, sådan er Spies side åbenbart bygget. You snooze you loose, så I skal nok skynde jer at finde og bestille, inden efteråret bliver udsolgt :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Stars » 17. aug 2018, 06:36

Wizzze skrev:
godtnavn skrev:Den du har sat et billede ind af er da bare terasse mod poolområdet og ikke med swim up, eller misforstår jeg,når jeg går ind og kigger viser den i hvert fald billeder uden direkte pool adgang, og når jeg kigger priser er der udsolgt af de værelser med direkte pooludgang.

Og er cypern varmt nok til at bade i oktober? Jeg tænker 22 grader er småkoldt at smide en baby i vandet, er det ikke? Jeg tror jeg er blevet forvent af den danske sommer, synes det var småkoldt i dag da termometeret sagde 23 grader :genert:


Da jeg lagde linket var der ikke udsolgt, og der gik linket til swimup royal suiten, nu går linket så til det nærmeste ledige værelse, og det er så af en anden type, sådan er Spies side åbenbart bygget. You snooze you loose, så I skal nok skynde jer at finde og bestille, inden efteråret bliver udsolgt :tie:


Det var uge 42, du linkede til, ikke?
Den bliver nok noget hurtigere udsolgt end de andre uger ... skoleferie
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Annione » 17. aug 2018, 06:57

Altså. Gran Canaria skal man heller ikke kimse ad. Det er det varmeste i Europa på det tidspunkt - jeg har været der i julen, i 24 grader, hvor vi stegte i solen dagen lang. Det var helt sikkert ikke for koldt til at bade.

Swim ups ved jeg intet om.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Wizzze » 17. aug 2018, 07:53

Stars skrev:
Wizzze skrev:
godtnavn skrev:Den du har sat et billede ind af er da bare terasse mod poolområdet og ikke med swim up, eller misforstår jeg,når jeg går ind og kigger viser den i hvert fald billeder uden direkte pool adgang, og når jeg kigger priser er der udsolgt af de værelser med direkte pooludgang.

Og er cypern varmt nok til at bade i oktober? Jeg tænker 22 grader er småkoldt at smide en baby i vandet, er det ikke? Jeg tror jeg er blevet forvent af den danske sommer, synes det var småkoldt i dag da termometeret sagde 23 grader :genert:


Da jeg lagde linket var der ikke udsolgt, og der gik linket til swimup royal suiten, nu går linket så til det nærmeste ledige værelse, og det er så af en anden type, sådan er Spies side åbenbart bygget. You snooze you loose, så I skal nok skynde jer at finde og bestille, inden efteråret bliver udsolgt :tie:


Det var uge 42, du linkede til, ikke?
Den bliver nok noget hurtigere udsolgt end de andre uger ... skoleferie


Det var uge 41/42 (fredag til fredag) for det var det eneste der ikke allerede var udsolgt i oktober.
0
Do as I say! :whip:
hyben
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf hyben » 17. aug 2018, 08:06

Jeg ville tage til de kanariske øer - allerhelst til det sydlige Tenerife, hvor der efter min erfaring er mest solsikkert og varmt. Tenerife er en skøn ø med mange forskellige aktiviteter og klimaet er mildt og venligt. Man kan sagtens få et godt hotel med swimmingpool indenfor dit budget. :-)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf LaMariposa » 17. aug 2018, 08:58

Hvad er swim ups? :genert:

Anyways, Tenerife kunne også være et bud. Der er virkelig dejligt.
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 17. aug 2018, 09:21

LaMariposa skrev:Hvad er swim ups? :genert:

Anyways, Tenerife kunne også være et bud. Der er virkelig dejligt.


Direkte udgang til pool, som f.eks. deles af 5 værelser. Vi ønsker det primært for at kunne plaske i poolen lige udenfor værelset mens vores datter sover, samt at det er rart med adgang til en lidt roligere pool :) Googlede lige et par billede:

Billede

Billede
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 17. aug 2018, 09:24

Og vi ved godt vi er ved at have travlt med at få bestilt, der er bare gået rod med noget med kærestens firma som gør at vi ikke har de 16.000 kr ekstra på opsparingen som vi burde, og de mangler lidt før vi har råd til at købe rejsen, så lige nu hepper vi på at banken får nosset sig sammen så vi har vores penge og kan bestille rejsen (hvis de ikke hr klaret det inden den første har vi pengene der uanset, men vi ville helst bestille nu så udvalget var størst)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 17. aug 2018, 09:28

Og jeg studerer, så det er uge 42 vi skal afsted... Kan dog tage afsted onsdag i uge 41, evt tirsdag hvis det er eftermiddags afgang, så det hjælper lidt på priserne, men er desværre i den dyre uge.

Jeg ville godt kunne skippe et par forelæsninger (har kun 3/ugen) og tage afsted en anden uge, men så skulle vi alligevel finde en anden rejse da vi skal være væk hjemmefra i starten af ferien da det er årsdagen for at vores nabo blev myrdet og der derfor vil være fyldt med sørgenede mennesker og blomster rundt om vores have (han var kun 16 og blev skudt lige ude foran vores have, og de har hverken motiv eller gerningsmænd). Der var mange på halvårsdagen og jeg har ikek overskud til at være "fanget i det" igen, vi har ikke anden vej ud af lejligheden.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 17. aug 2018, 14:22

Tyrkiet er okay ikke? Altså der er ikke mega mange tilfælde af maveproblemer som Egypten, vel? Temperaturen der er umiddelbart lidt højere hvilket jeg tænker er godt :)

I så fald har jeg fundet både en pris og et værelse jeg godt gider, så hvis kæresten godkender dem tror jeg vi har vores fereie :banan: Der er udover direkte pooludgang også et mindre badeland jeg er sikker på vores vandglade tumling vil elske!

Det er via tui og jeg tænker vi tilvælger all-inclusive, så skal vi ikke tænke på mad, og vi ender stadig "kun" på 25.000 kr, så der er fint penge til at tage ud og spise nogle dage også :) Kan vi tilvælge maden senere så kan vi købe rejsen med det samme og så skal vi ikke være bange for der bliver udsolgt, det skal vi lige undersøge :)
0

Tilbage til "Rejser"