1 uge i oktober

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 17:45

Hvor ville I tage hen hvis I skulle bade en uge i oktober? Det skal altså være nogenlunde varmt, men synes bare mange af de steder der er rigtig varme er ret langt væk når man kun har én uge. Jeg drømmer om swim up pool, hvilket nok er urealistisk med vores budget og ønsket om varme, men hvis nogen har et godt bud så venter der grønt ;)

Vi vil gerne holde os på maks 30.000 med alt (mad/drikke/oplevelser(men her behøver ikke rigtig være ngoet)/transport) så selve rejsen skal være en billigere end det og vi er to voksne og en baby under 2 år :)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Little_Woman » 16. aug 2018, 18:06

Jeg var i Grækenland, Karpathos, i uge 42 sidste år. Skønt vejr, dejligt hav og alt hvad man kunne ønske sig af afslapning. Men vejret kan vist være en joker på de kanter, i oktober.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf girl_beat » 16. aug 2018, 18:07

Jeg ville tage til Dubai :love:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 18:13

Little_Woman skrev:Jeg var i Grækenland, Karpathos, i uge 42 sidste år. Skønt vejr, dejligt hav og alt hvad man kunne ønske sig af afslapning. Men vejret kan vist være en joker på de kanter, i oktober.


Vi har kigget på Grækenland men netop temperaturen er jeg i tvivl om, især når vi vil bade, er sikker på det er varmt nok til os, men et lille barn kræver jo lidt højere temperature da de hurtigere bliver kolde....
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. aug 2018, 18:14

Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 18:15

girl_beat skrev:Jeg ville tage til Dubai :love:


Jeg ammer pt stadig en del, hvilket jeg tænker kan blive problematisk i Dubai? Derudover har jeg ikke kunne finde noget med swim up pool som var til at betale (kunne dog finde nogle sygt lækre langt over budget :lol: ). Og så er min mand sikker på vi blvier anholdt for alt muligt inden vi kommer hjem, jeg tror han har hørt lidt for mange historier om turister der blev anholdt for det ene og det andet :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 18:17

Madam Pomfrey skrev:Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.


Synes bare man hører så meget skidt om hygiejnen og maveproblemer på hotellerne langs kysten, det vil jeg ikke kunne overskue med barn. Men har du nogen du kan anbefale? Jeg har været i egypten for mange år siden men det var inde i landet :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 18:22

Confucius skrev:
godtnavn skrev:Hvor ville I tage hen hvis I skulle bade en uge i oktober? Det skal altså være nogenlunde varmt, men synes bare mange af de steder der er rigtig varme er ret langt væk når man kun har én uge. Jeg drømmer om swim up pool, hvilket nok er urealistisk med vores budget og ønsket om varme, men hvis nogen har et godt bud så venter der grønt ;)

Vi vil gerne holde os på maks 30.000 med alt (mad/drikke/oplevelser(men her behøver ikke rigtig være ngoet)/transport) så selve rejsen skal være en billigere end det og vi er to voksne og en baby under 2 år :)


Lalandia - men det er måske for prolle? Der er tropisk varmt indenfor, det er tæt på og det er indenfor budgetrammen.


:lol: Hvis jeg fik 30.000 kr for det ville jeg overveje det ;)
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf 1234 » 16. aug 2018, 18:28

Mit bud er Marokko, der er ret billigt, men ved ikke om det er varmt nok.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. aug 2018, 18:32

godtnavn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.


Synes bare man hører så meget skidt om hygiejnen og maveproblemer på hotellerne langs kysten, det vil jeg ikke kunne overskue med barn. Men har du nogen du kan anbefale? Jeg har været i egypten for mange år siden men det var inde i landet :)


jeg ville gå efter et af de bedre rejseselskabers hotel.

Vi var afsted for 2 år siden, og det var på et madmæssigt ret kedeligt hotel. Men i flyet overhørte vi et par rose deres hotel helt vildt meget, kæmpe bufferter med lækker frisk international mad.
Eksmand og børn har lige været afsted, på et billigere hotel, også her kedelig mad, og det ene barn og far endte med maveonde.

Men i har jo budget til at gå efter noget high end.

Florslaget om dubai var nu heller ikke dumt :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 18:41

Madam Pomfrey skrev:
godtnavn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.


Synes bare man hører så meget skidt om hygiejnen og maveproblemer på hotellerne langs kysten, det vil jeg ikke kunne overskue med barn. Men har du nogen du kan anbefale? Jeg har været i egypten for mange år siden men det var inde i landet :)


jeg ville gå efter et af de bedre rejseselskabers hotel.

Vi var afsted for 2 år siden, og det var på et madmæssigt ret kedeligt hotel. Men i flyet overhørte vi et par rose deres hotel helt vildt meget, kæmpe bufferter med lækker frisk international mad.
Eksmand og børn har lige været afsted, på et billigere hotel, også her kedelig mad, og det ene barn og far endte med maveonde.

Men i har jo budget til at gå efter noget high end.

Florslaget om dubai var nu heller ikke dumt :D


Hvilke rejseselskaber er blandt de bedre? :genert:

De sidste mange gange jeg har rejst har været afbudsrejser i sidste øjeblik, så det har været en masse random rejser. Nu har vi barn og vil gerne have lidt styr på det, og så er det ovenikøbet en form for forsinket bryllupsrejse, så det må godt være lidt bedre end normalt (selvom priserne er dyrere når man ikke tager afbudsrejser) :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf LaMariposa » 16. aug 2018, 18:53

godtnavn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.


Synes bare man hører så meget skidt om hygiejnen og maveproblemer på hotellerne langs kysten, det vil jeg ikke kunne overskue med barn. Men har du nogen du kan anbefale? Jeg har været i egypten for mange år siden men det var inde i landet :)


Efter at have arbejdet med rejseforsikring må jeg sige, at Egypten heller ikke står højt på min liste over lande, jeg har lyst til at besøge. Vi havde altså en hel del sager med mavevrøvl der.
2
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2018, 18:56

LaMariposa skrev:
godtnavn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.


Synes bare man hører så meget skidt om hygiejnen og maveproblemer på hotellerne langs kysten, det vil jeg ikke kunne overskue med barn. Men har du nogen du kan anbefale? Jeg har været i egypten for mange år siden men det var inde i landet :)


Efter at have arbejdet med rejseforsikring må jeg sige, at Egypten heller ikke står højt på min liste over lande, jeg har lyst til at besøge. Vi havde altså en hel del sager med mavevrøvl der.


Så tror jeg vi springer det over, det vil jo være vores datter der vil blive hårdest ramt, og jeg synes det er slemt nok hvis hun er syg herhjemme, så tør ikke tænke på i udlandet hvor lægerne er lidt mere besværlige...
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf LaMariposa » 16. aug 2018, 19:01

godtnavn skrev:
LaMariposa skrev:
godtnavn skrev:
Madam Pomfrey skrev:Egypten måske, det lever ihvertfald op til forventningerne om varme, vand osv. og flyvetiden er overkommelig.


Synes bare man hører så meget skidt om hygiejnen og maveproblemer på hotellerne langs kysten, det vil jeg ikke kunne overskue med barn. Men har du nogen du kan anbefale? Jeg har været i egypten for mange år siden men det var inde i landet :)


Efter at have arbejdet med rejseforsikring må jeg sige, at Egypten heller ikke står højt på min liste over lande, jeg har lyst til at besøge. Vi havde altså en hel del sager med mavevrøvl der.


Så tror jeg vi springer det over, det vil jo være vores datter der vil blive hårdest ramt, og jeg synes det er slemt nok hvis hun er syg herhjemme, så tør ikke tænke på i udlandet hvor lægerne er lidt mere besværlige...


Det er svært at sige, om I lige er uheldige og blive ramt. Men jeg gad personligt ikke gå og være bekymret for det.
0
:lun: Be brave
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: 1 uge i oktober

Indlægaf Olaf » 16. aug 2018, 19:03

Cypern?
0

Tilbage til "Rejser"