Hit me - hvor skal vi tage hen?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hit me - hvor skal vi tage hen?

Indlægaf Sustentaculum » 30. jul 2018, 18:53

Jeg hopper med på bølgen om kedelig portugisisk mad.. Tilgengæld vil jeg anbefale Ljubljana, skøn lille hovedstad, dejlig mad, billige priser, smukke omgivelser. Perfekt til 4 dage uden børn.

Ellers hvad med en anden spansk/fransk storby? Madrid/Nice/Marseille el. lign. Jeg pønser på en tur den vej til efteråret :)
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hit me - hvor skal vi tage hen?

Indlægaf flicka » 30. jul 2018, 20:29

Santa skrev:
IrmaPigen skrev:Vi kigger lidt på Stockholm.

Jeg syntes Bruxelles virkede ret grå og kedelig.

Hvad med Rom?

Jeg synes slet ikke at den var kedelig. Ikke hvis man sætter pris på kunst (der er et skønt Magritte museum!), tegneserier (Tintin og alle de andre belgiske) og arkitektur (Hortas hus var smukt!). Belgien er osse kendt for avantgarde mode (men mest i Antwerpen).
Og maden.....frisk lækker seafood, vafler, øl og ikke mindst fantastiske pommes frites!
Politiken havde en guide om Bruxelles, hvor vi fandt de skønneste spisesteder.

Og -det afgørende argument: chokolade! :ivrig:


Og deres bearnaise :dåne:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Hit me - hvor skal vi tage hen?

Indlægaf Cbas » 30. jul 2018, 20:48

Sustentaculum skrev:Jeg hopper med på bølgen om kedelig portugisisk mad.. Tilgengæld vil jeg anbefale Ljubljana, skøn lille hovedstad, dejlig mad, billige priser, smukke omgivelser. Perfekt til 4 dage uden børn.

Ellers hvad med en anden spansk/fransk storby? Madrid/Nice/Marseille el. lign. Jeg pønser på en tur den vej til efteråret :)


Nice har jeg også overvejet og Madrid er ikke tosset heller.

Ljubjana har jeg ikke tænkt på, men det er en god ide. Desværre er flyforbindelserne ikke så gode (og dyre)
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hit me - hvor skal vi tage hen?

Indlægaf Kilix » 30. jul 2018, 20:48

Cbas skrev:Tak for alle svar.
<snip>

Amsterdam - kan man få gode mad oplevelser der?

<snip>


Ja, det kan du godt. :) Der er mange rigtig laekre Suriname madsteder, en del gode Thai steder, Oldschool cool Hollandsk mad, Italiensk og saa videre.

Du kan proeve en mindre kaede restaurant der hedder "Loetje" som Hollaenderne er meget glade for naar de skal have en rigtig god steak.
Restaurant Vlaming som er en hyggelig lille restaurant med god service og god mad - ligger i Jordaan omraadet.
De Silveren Spiegel - hvis det skal vaere mere eksklusivt - deres tasting menu med vin hoerer jeg er god.

Min chef bor i Amsterdam og er lige begyndt at date en ny dame, saa han hiver hende med paa alle mulige og umulige restauranter, jeg kan godt hoere ham ad om der er noget der er ekstra romantisk som han han anbefale :slem:

Hvis I godt kan lide special oel, er i noedt til at proeve "Beer Temple" bag Dam Square - Det var mit vandhul i mange aar, indtil jeg stoppede med at arbejde i Amsterdam :D
Der er en hel del gode drinks steder i Amsterdam, nogen serverer ogsaa god mad eller "borrel hapjes"
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hit me - hvor skal vi tage hen?

Indlægaf Lys » 31. jul 2018, 22:46

Bordeaux - der går desværre ikke direkte fly, men der er skønt!
0

Tilbage til "Rejser"