Din pakkeliste

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Din pakkeliste

Indlægaf Aima » 30. jul 2018, 04:40

1234 skrev:
Aima skrev:
1234 skrev:Jeg synes det er meget selvom det er til 1 1/2 måned. Jeg har liget været afsted 3 uger, hvor jeg havde væsentlig mindre med. Min taske 7 kg, hvoraf rygsækken vejede næsten 2 kg. Det samme da jeg skulle afsted 5 uger. Men jeg ved også, at jeg pakke meget let. Jeg har aldrig lavet en pakkeliste, men vil tro jeg har ca det her med.D


Ja, altså klart bagagen ville se anderledes ud, hvis jeg skulle backpacke, men jeg skal på kombineret storby- og oplevelses/badeferie på fire forskellige destinationer, så det bliver jo en blanding af en masse sightseeing, middage på lækre restauranter, drinks, pool/beach-life og naturudflugter :)

Min kuffert kommer ikke over 15 kilo, og det synes jeg egentlig ikke er meget for knap 50 dage.

Altså mine backpackerture er også altid varieret typer af destinationer. Den her gang har jeg fx været på alt fra fancy skybar i SIngapore til klatret på en vulkan på Java. 15 kg er bestemt ikke galt :) Jeg kender folk der ikke kan holde deres kuffert under 20 kg for en weekendtur :lol:
Jeg er bare ekstrem i den anden enden. Jeg havde kun 19-20 kg med, da jeg skulle flytte til udlandet for et år :lol:


Hvis jeg skulle backpacke, ville jeg også pakke som dig. Idéen ved den rejseform er )o også, at man rejser rundt med sin rygsæk og har fokus på at være forholdsvis uafhængig. Jeg ville fx. udskifte mine hørebøffer med in-ears og af makeup ville jeg allerhøjst tage en mascara og en bb-cream med høj solfaktor med. Jeg ville også droppe bøger, iPad og kamera og nøjes med min telefon til alle tre formål, og tøjet ville nok være cirka samme mængde som dit. Jeg overvejedede og undersøgte netop hvordan man pakker let og simpelt tidligere på året, fordi jeg havde planer om at gå caminoen. Det måtte jeg droppe igen pga. min øjensygdom, så jeg er i stedet gået all in på halvanden måneds fullblown luksus i en blanding af femstjernede hoteller og private poolhouse, altså som et slags plaster på såret :D

Men en dag, når øjnene tillader det, skal jeg klart opleve den mere frie rejseform. Jeg ville ELSKE tre måneders eventyr hvor intet var særligt planlagt og jeg kun havde en rygsæk med mig.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Din pakkeliste

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 04:51

Aima skrev:
Hvis jeg skulle backpacke, ville jeg også pakke som dig. Idéen ved den rejseform er )o også, at man rejser rundt med sin rygsæk og har fokus på at være forholdsvis uafhængig. Jeg ville fx. udskifte mine hørebøffer med in-ears og af makeup ville jeg allerhøjst tage en mascara og en bb-cream med høj solfaktor med. Jeg ville også droppe bøger, iPad og kamera og nøjes med min telefon til alle tre formål, og tøjet ville nok være cirka samme mængde som dit. Jeg overvejedede og undersøgte netop hvordan man pakker let og simpelt tidligere på året, fordi jeg havde planer om at gå caminoen. Det måtte jeg droppe igen pga. min øjensygdom, så jeg er i stedet gået all in på halvanden måneds fullblown luksus i en blanding af femstjernede hoteller og private poolhouse, altså som et slags plaster på såret :D

Men en dag, når øjnene tillader det, skal jeg klart opleve den mere frie rejseform. Jeg ville ELSKE tre måneders eventyr hvor intet var særligt planlagt og jeg kun havde en rygsæk med mig.

Hvis det er kravende til backpacking, så gjorde vi det vidst ikke rigtigt :lol:
Det var vores bryllupsrejse, så vi var også på skybar, sov på 4-stjernet hoteller og spist på fine restauranter :love2:
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Din pakkeliste

Indlægaf Selma156 » 30. jul 2018, 08:12

Jeg tror aldrig, jeg har lavet en pakkeliste. Men jeg pakker let. Min erfaring er, at man aldrig får brug for halvdelen. Sidst rejste jeg et halvt år i forskellige temperaturer og verdensdele, og min taske vejede 11 kg da jeg tog af sted, og 16 kg da jeg tog hjem :D
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Din pakkeliste

Indlægaf 1234 » 30. jul 2018, 08:35

Selma156 skrev:Jeg tror aldrig, jeg har lavet en pakkeliste. Men jeg pakker let. Min erfaring er, at man aldrig får brug for halvdelen. Sidst rejste jeg et halvt år i forskellige temperaturer og verdensdele, og min taske vejede 11 kg da jeg tog af sted, og 16 kg da jeg tog hjem :D

Jeg er faktisk ret stolt af min pakning på den her rejse. For det er første gang nogensinde at jeg har brugt alt jeg pakkede :lol:
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Din pakkeliste

Indlægaf TomKah » 30. jul 2018, 13:19

Jeg har virkelig lidt med, men det er så også fordi jeg backpacker og har tre børn.
Jeg kan dog ikke komme ned på 7 kg men hvis jeg har 11 er glad. Jeg har grejet til de to mindste i min rygsæk inkl bleer til den mindste.
Min mands vejer som regel 15 kg.

Min datter er svær at overtale til at pakke så lidt som jeg gerne vil - så hvor vi andre har været alt vores tøj igennem to gange er hun stadig igang med at komme igennem det hele.

Til mig selv har jeg:
To kjoler
To undertrøjer
8 par underbukser
Et par leggings
To nederdele
Tre t-shorts
Tre bh er
To par sokker
et par strømpebukser
To cardigans
Deodorant
Parfume
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Din pakkeliste

Indlægaf Aima » 30. jul 2018, 23:25

1234 skrev:
Aima skrev:
Hvis jeg skulle backpacke, ville jeg også pakke som dig. Idéen ved den rejseform er )o også, at man rejser rundt med sin rygsæk og har fokus på at være forholdsvis uafhængig. Jeg ville fx. udskifte mine hørebøffer med in-ears og af makeup ville jeg allerhøjst tage en mascara og en bb-cream med høj solfaktor med. Jeg ville også droppe bøger, iPad og kamera og nøjes med min telefon til alle tre formål, og tøjet ville nok være cirka samme mængde som dit. Jeg overvejedede og undersøgte netop hvordan man pakker let og simpelt tidligere på året, fordi jeg havde planer om at gå caminoen. Det måtte jeg droppe igen pga. min øjensygdom, så jeg er i stedet gået all in på halvanden måneds fullblown luksus i en blanding af femstjernede hoteller og private poolhouse, altså som et slags plaster på såret :D

Men en dag, når øjnene tillader det, skal jeg klart opleve den mere frie rejseform. Jeg ville ELSKE tre måneders eventyr hvor intet var særligt planlagt og jeg kun havde en rygsæk med mig.

Hvis det er kravende til backpacking, så gjorde vi det vidst ikke rigtigt :lol:
Det var vores bryllupsrejse, så vi var også på skybar, sov på 4-stjernet hoteller og spist på fine restauranter :love2:


Jeg ved ikke helt, hvilke krav det er, du mener, jeg opsætter. Anyway, det lyder som en dejlig rejse :gogo:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Din pakkeliste

Indlægaf cola » 31. jul 2018, 18:06

Hvad gør i med håndklæder ? Ikke en af jer skriver i tager håndklæder med. Selv når jeg bor på hotel har jeg et med, bare fordi jeg godt kan lide at have et tørt.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Din pakkeliste

Indlægaf fisken80 » 31. jul 2018, 18:33

cola skrev:Hvad gør i med håndklæder ? Ikke en af jer skriver i tager håndklæder med. Selv når jeg bor på hotel har jeg et med, bare fordi jeg godt kan lide at have et tørt.


Jeg har aldrig oplevet, at der ikke var rigeligt med tørre håndklæder selv ikke på de billigste hoteller.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Din pakkeliste

Indlægaf cola » 31. jul 2018, 18:46

fisken80 skrev:
cola skrev:Hvad gør i med håndklæder ? Ikke en af jer skriver i tager håndklæder med. Selv når jeg bor på hotel har jeg et med, bare fordi jeg godt kan lide at have et tørt.


Jeg har aldrig oplevet, at der ikke var rigeligt med tørre håndklæder selv ikke på de billigste hoteller.

Hvis du som jeg kan lide at bruge poolen og derefter gå i bad, for at vaske kloren af...og der har jeg brugt det ene til håndklæde på badeværelset.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Din pakkeliste

Indlægaf fisken80 » 31. jul 2018, 18:58

cola skrev:
fisken80 skrev:
cola skrev:Hvad gør i med håndklæder ? Ikke en af jer skriver i tager håndklæder med. Selv når jeg bor på hotel har jeg et med, bare fordi jeg godt kan lide at have et tørt.


Jeg har aldrig oplevet, at der ikke var rigeligt med tørre håndklæder selv ikke på de billigste hoteller.

Hvis du som jeg kan lide at bruge poolen og derefter gå i bad, for at vaske kloren af...og der har jeg brugt det ene til håndklæde på badeværelset.


Nu rejser jeg primært til storbyer, og der er pool ikke noget jeg gør mig i. Men selv den ene gang jeg var afsted på solferie var der rigeligt med håndklæder til både poolen og til at gå i bad efterfølgende.
Så det er helt sikkert ikke noget jeg vil lade optage plads i kufferten,
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Din pakkeliste

Indlægaf superboa » 31. jul 2018, 20:14

Jeg er én af dem, der ikke rigtigt har øvelsen i at pakke let :D

Hvis jeg skulle 3 dage på storbyferie en varm sommer, ville jeg pakke følgende:
3 Bh'er + 5 par trusser
1 kjole
2 nederdele
3 t-shirts
1 tynd cardigan
1 par cykelshorts
2 par sokker/footies
1 par sandaler eller sneakers (som er gode at gå langt i)
I toilettaske: Solcreme, ansigtsrenseservietter, ansigtscreme, læbepomade, tandbørste/tandpasta/tandtråd, vatpinde, deodorant, mascara, pudder og 2 øjenskygger, plastre/vabelplastre, shampoo, bodyshampoo, intimsæbe, skraber, hårbørste + hårelastikker + hårnåle, kontaktlinser, briller.
Bog
Kamera + lader
Tlf + lader
Pas/div. rejsepapirer/blåt sygesikringskort
Medicin (inkl. Panodil + Antihistamin)
Vådservietter/håndsprit
Solbriller

Shampoo mm ville være i rejsestørrelser/små bøtter
0

Tilbage til "Rejser"