Edinburgh - hvad SKAL man se?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Edinburgh - hvad SKAL man se?

Indlægaf Planten » 10. jul 2018, 08:58

DenBlødeJyde skrev:Den sidste dag i Edinburgh gik jeg en tur og drak en kop kaffe i Princess Street Gardens.. En super hyggelig lille park midt i det hele..

Og så er Princess Street i sig selv ret hyggelig at gå rundt i, og så er der SÅ mange fine butikker rundt omkring i Edinburgh...

Glæder mig altså helt vildt!
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Edinburgh - hvad SKAL man se?

Indlægaf Planten » 10. jul 2018, 09:00

sigge skrev:
Selma156 skrev:Jeg istemmer mig koret med Arthur's Seat - SÅ vild udsigt. Sidst var jeg der dog i massivt blæsevejr, kan ikke anbefales! Vi var vitterligt ved at blæse væk. Men forrige gang var der bare dejligt solskinsvejr :)

Jeg har været på The Elephant House, hvor JK skrev nogle af HP bøgerne. Jeg synes det var ret fint tilbage i 2014, men da jeg var der her i 2018 var der enorm lang kø og mange turister, så gad ikke gå derind igen. Der er en anden, mindre kendt café, der hedder noget med Black (kan ikke lige huske det), hvor hun også har skrevet, men de profilerer sig ikke på det på samme måde.

Derudover vil jeg tilføje The National Museum, hvor der var gratis adgang. I hvert fald da jeg var der. Virkelig smukt museum med mange gode udstillinger.


Det vil jeg også godt give en anbefaling med på vejen! Vi gik egentlig derind bare for at se dino-skelettet, men vi opdagede, at der var virkelig meget mere at komme efter. Vi kom godt en time før lukketid, men kunne sagtens have brugt meget mere tid derinde. Og det var gratis i november sidste år, så mon ikke det er det endnu?

Mht. Arthur's Seat prøv at læse nogle af de 1-stjernede anmeldelser på Tripadvisor - de er ret sjove. :lol2: Du skal i hvert fald ikke forvente, at der er noget at sidde på deroppe, selvom det hedder "seat".

Haha, ja den så jeg godt i "Mærkværdige obsavationer på rejsesider"-tråden :D
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Edinburgh - hvad SKAL man se?

Indlægaf Modesty Blame » 23. jul 2018, 20:28

Planten skrev:Haha, ja den så jeg godt i "Mærkværdige obsavationer på rejsesider"-tråden :D


I øvrigt - min gamle chef fortalte mig lige, at der er en Rembrandt udstilling på National Gallery for tiden. Den skal jeg altså også se.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Edinburgh - hvad SKAL man se?

Indlægaf Planten » 23. jul 2018, 20:34

Modesty Blame skrev:
Planten skrev:Haha, ja den så jeg godt i "Mærkværdige obsavationer på rejsesider"-tråden :D


I øvrigt - min gamle chef fortalte mig lige, at der er en Rembrandt udstilling på National Gallery for tiden. Den skal jeg altså også se.

Er det også der Dolly står, eller er det måske noget naturhistorisk? :)
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Edinburgh - hvad SKAL man se?

Indlægaf Modesty Blame » 23. jul 2018, 20:38

Planten skrev:
Modesty Blame skrev:
Planten skrev:Haha, ja den så jeg godt i "Mærkværdige obsavationer på rejsesider"-tråden :D


I øvrigt - min gamle chef fortalte mig lige, at der er en Rembrandt udstilling på National Gallery for tiden. Den skal jeg altså også se.

Er det også der Dolly står, eller er det måske noget naturhistorisk? :)

Hun er på The National Museum, det er til gengæld gratis.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Edinburgh - hvad SKAL man se?

Indlægaf Planten » 23. jul 2018, 20:50

Modesty Blame skrev:
Planten skrev:
Modesty Blame skrev:
Planten skrev:Haha, ja den så jeg godt i "Mærkværdige obsavationer på rejsesider"-tråden :D


I øvrigt - min gamle chef fortalte mig lige, at der er en Rembrandt udstilling på National Gallery for tiden. Den skal jeg altså også se.

Er det også der Dolly står, eller er det måske noget naturhistorisk? :)

Hun er på The National Museum, det er til gengæld gratis.

Syntes nok det var noget med national :) der har jeg hørt, der skulle være en fantastisk udsigt fra øverste etage :)
0

Tilbage til "Rejser"