norwegian - ingen sædereservation

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. jun 2018, 13:18

Et quick spørgsmål til de rejsevante

Jeg har booket 5 x rejsende til London, men har indtil videre fravalgt sæde resevration.
Kan vi regne med at komme til at sidde samlet i flyet, eller er der risiko for at de splitter os op?

Vi rejser 2 voksne med 3 unge på 12, 14 og 14.
De unge mænd er ikke så rejsevant igen, så de vil nok have det bedst med at vi sidder i samlet flok :) Eller bare at de 3 gør ihvertfald.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf catnip » 10. jun 2018, 13:25

I kan sagtens risikere at de splitter jer op. Jeg har dig selv aldrig oplevet at skulle reservere sæde hos Norwegian? Men mange lavprisselskaber tjener ekstra ved ikke at garantere at man sidder samlet, så folk køber de sæder de ønsker.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Shmartiesh » 10. jun 2018, 13:29

Jeg booker altid sæderne da jeg godt kan lide vinduespladsen. Og hvis andre har betalt for deres sæder er de nok ikke så villige til at flytte hvis du kommer med spredte sæder og spørger om nogen vil bytte. Jeg ville i hvert fald ikke :genert:

Selvom det er trælse penge er det nok godt givet ud at sidde sammen.

Har oplevet med et andet selskab at vi var 4 der kom til at sidde spredt. Kun 2 sad sammen. Flyet var dog ikke fyldt så vi kunne sidde 2 og 2 efter afgang.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. jun 2018, 13:37

catnip skrev:I kan sagtens risikere at de splitter jer op. Jeg har dig selv aldrig oplevet at skulle reservere sæde hos Norwegian? Men mange lavprisselskaber tjener ekstra ved ikke at garantere at man sidder samlet, så folk køber de sæder de ønsker.


man skal tilkøbe sædereservation
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Hewlett » 10. jun 2018, 13:38

Madam Pomfrey skrev:Et quick spørgsmål til de rejsevante

Jeg har booket 5 x rejsende til London, men har indtil videre fravalgt sæde resevration.
Kan vi regne med at komme til at sidde samlet i flyet, eller er der risiko for at de splitter os op?

Vi rejser 2 voksne med 3 unge på 12, 14 og 14.
De unge mænd er ikke så rejsevant igen, så de vil nok have det bedst med at vi sidder i samlet flok :) Eller bare at de 3 gør ihvertfald.


Der er risiko for at I bliver splittet op. Hvis I ikke reserverer sæder kommer i i den pulje som rykkes rundt på, således at flyet fyldes så meget som muligt op
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf girl_beat » 10. jun 2018, 13:48

Vi har aldrig betalt for sædereservation og er - bortset fra en enkelt gang - altid kommet til at sidde sammen :) Så det er nok et spørgsmål om, hvorvidt du vil bruge pengene på det vs. forberede børnene på, at I måske ikke kommer til at sidde ved siden af hinanden alle sammen.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Purple Haze » 10. jun 2018, 14:08

Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 14:10

[list=][/list]
Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.

Det trick plejer jeg også at bruge og får altid gode sæder.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. jun 2018, 14:14

Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Ah smart!! det må jeg huske

TAK!!!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf MOGA » 10. jun 2018, 15:14

Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Det plejer jeg også at gøre, vi har rejst en del med Norwegian er har altid siddet sammen - måske på grund af det?
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf flicka » 10. jun 2018, 16:09

Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Det kan man ikke længere med Norwegian. Man skal betale for at kunne vælge sæder. Desværre.

Jeg rejste med dem så sent som i sidste weekend og det var ikke muligt at vælge sæder ved online check in.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Undtagelsen » 10. jun 2018, 16:28

flicka skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Det kan man ikke længere med Norwegian. Man skal betale for at kunne vælge sæder. Desværre.

Jeg rejste med dem så sent som i sidste weekend og det var ikke muligt at vælge sæder ved online check in.


Samme erfaring her.
Rejste med dem for en måned siden og der var ingen mulighed for at vælge sæde ved tidlig indcheckning.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 16:31

flicka skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Det kan man ikke længere med Norwegian. Man skal betale for at kunne vælge sæder. Desværre.

Jeg rejste med dem så sent som i sidste weekend og det var ikke muligt at vælge sæder ved online check in.

Det må de næste lige have ændret for det ikke længe siden jeg fløj med dem.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Sof » 10. jun 2018, 21:43

Dikus skrev:
Undtagelsen skrev:
flicka skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Det kan man ikke længere med Norwegian. Man skal betale for at kunne vælge sæder. Desværre.

Jeg rejste med dem så sent som i sidste weekend og det var ikke muligt at vælge sæder ved online check in.


Samme erfaring her.
Rejste med dem for en måned siden og der var ingen mulighed for at vælge sæde ved tidlig indcheckning.


Hvornår fik du så at vide, hvor du skulle sidde? Det er da mærkeligt at få en billet uden sæde :genert:

Det står bare på boardingkortet, tror jeg. Muligheden for selv at lave valget kommer bare ikke op. Så man trykker check in og så ser man hvad systemet har valgt skal være ens plads. Er rimelig sikker på at sidst jeg fløj norwegian var sådan.
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 10. jun 2018, 21:49

Man plejede at kunne vælge sæde ved check-in, enten online eller i lufthavnen, så hvis man var lidt hurtig kunne man godt få et fint sæde selvom man ikke havde betalt for det på forhånd.

Det ændrede de for et stykke tid siden, så nu er det kun muligt at vælge sæde hvis man betaler på forhånd. Jeg rejser med Norwegian godt og vel hver/hver anden måned, og de sidste par rejser har det været på den måde. Jeg kan ikke huske præcis hvor længe det har været sådan, men i hvert fald hele 2018, vil jeg mene...
0

Tilbage til "Rejser"