norwegian - ingen sædereservation

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muscari
Indlæg: 88
Tilmeldt: 11. sep 2016, 18:01
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Muscari » 10. jun 2018, 22:21

Kattefjæs skrev:Man plejede at kunne vælge sæde ved check-in, enten online eller i lufthavnen, så hvis man var lidt hurtig kunne man godt få et fint sæde selvom man ikke havde betalt for det på forhånd.

Det ændrede de for et stykke tid siden, så nu er det kun muligt at vælge sæde hvis man betaler på forhånd. Jeg rejser med Norwegian godt og vel hver/hver anden måned, og de sidste par rejser har det været på den måde. Jeg kan ikke huske præcis hvor længe det har været sådan, men i hvert fald hele 2018, vil jeg mene...


Det var også sådan da jeg rejste med dem i maj 2017. Man får dog sæde tildelt når man tjekker ind. Vi var tre på samme billet, så tjekkede ind sammen og vi kom til at sidde sammen begge veje. Så tror stadig godt det kan vetale sige at tjekke tidligt ind, selvom Norwegian sikkert ikke er blege for at ændre sæder efterfølgende ved behov.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Undtagelsen » 11. jun 2018, 03:21

Dikus skrev:
Undtagelsen skrev:
flicka skrev:
Purple Haze skrev:Jeg vil foreslå at du checker jer ind online så snar du kan, så har du en chance for selv at vælge jeres sæder.


Det kan man ikke længere med Norwegian. Man skal betale for at kunne vælge sæder. Desværre.

Jeg rejste med dem så sent som i sidste weekend og det var ikke muligt at vælge sæder ved online check in.


Samme erfaring her.
Rejste med dem for en måned siden og der var ingen mulighed for at vælge sæde ved tidlig indcheckning.


Hvornår fik du så at vide, hvor du skulle sidde? Det er da mærkeligt at få en billet uden sæde :genert:


Det står der jo stadigvæk. Du kan bare ikke selv vælge. Sædet bliver automatisk tildelt.
3
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Brok » 11. jun 2018, 04:28

Jeg har meget svært ved, at se et problem da rejsetiden er under 2 timer, og det ikke tvang at sidde ned.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf IrmaPigen » 11. jun 2018, 06:33

Madam Pomfrey skrev:
catnip skrev:I kan sagtens risikere at de splitter jer op. Jeg har dig selv aldrig oplevet at skulle reservere sæde hos Norwegian? Men mange lavprisselskaber tjener ekstra ved ikke at garantere at man sidder samlet, så folk køber de sæder de ønsker.


man skal tilkøbe sædereservation


Sædereservation koster hos Norvegian. (En god grund til at foretrække sas - mig bekendt har man der stadig mulighed for at vælge senest ved tjek in).

I kan meget vel risikere at blive splittet op. Jeg har oplevet at vi var to personer og blev splittet op og sad hhv miderst og bagerst i flyet. Det var med Ryanair (forhåbentlig første og sidste gang jeg rejser med dem).
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Kattefjæs » 11. jun 2018, 06:42

Muscari skrev:
Kattefjæs skrev:Man plejede at kunne vælge sæde ved check-in, enten online eller i lufthavnen, så hvis man var lidt hurtig kunne man godt få et fint sæde selvom man ikke havde betalt for det på forhånd.

Det ændrede de for et stykke tid siden, så nu er det kun muligt at vælge sæde hvis man betaler på forhånd. Jeg rejser med Norwegian godt og vel hver/hver anden måned, og de sidste par rejser har det været på den måde. Jeg kan ikke huske præcis hvor længe det har været sådan, men i hvert fald hele 2018, vil jeg mene...


Det var også sådan da jeg rejste med dem i maj 2017. Man får dog sæde tildelt når man tjekker ind. Vi var tre på samme billet, så tjekkede ind sammen og vi kom til at sidde sammen begge veje. Så tror stadig godt det kan vetale sige at tjekke tidligt ind, selvom Norwegian sikkert ikke er blege for at ændre sæder efterfølgende ved behov.


Det giver jo også meget fin mening at man kommer til at sidde i hvert fald relativt tæt på hinanden, de fylder jo nok bare de tomme sæder fra den ene ende til den anden indtil maskinen er fuld.

Jeg rejser alene så jeg har været ligeglad med det. :D Synes det er sygt dyrt at betale for sædereservation, og så for en tur på under to timer. Overlever nok lige.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2018, 07:25

IrmaPigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:
catnip skrev:I kan sagtens risikere at de splitter jer op. Jeg har dig selv aldrig oplevet at skulle reservere sæde hos Norwegian? Men mange lavprisselskaber tjener ekstra ved ikke at garantere at man sidder samlet, så folk køber de sæder de ønsker.


man skal tilkøbe sædereservation


Sædereservation koster hos Norvegian. (En god grund til at foretrække sas - mig bekendt har man der stadig mulighed for at vælge senest ved tjek in).

I kan meget vel risikere at blive splittet op. Jeg har oplevet at vi var to personer og blev splittet op og sad hhv miderst og bagerst i flyet. Det var med Ryanair (forhåbentlig første og sidste gang jeg rejser med dem).


Med SAS kan man stadig vælge sæde ved online chck in uanset billettype.

Og ja, lavprisflyselskaberne splitter jo helt bevidst grupper for at få dem til at betale for at vælge sæde, så den eneste måde at være sikkker på at sidde sammen er at betale.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2018, 07:27

Brok skrev:Jeg har meget svært ved, at se et problem da rejsetiden er under 2 timer, og det ikke tvang at sidde ned.


Du skal jo altså sidde ned ved start og landing og ved evt. turbulens.

Og jeg kan heller ikke se problemet, men det kan de børn altså, og de er nok ligeglade med, at du og jeg ikke synes det er vigtigt at sidde sammen.
5
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Brok » 11. jun 2018, 07:38

Akehurst2 skrev:
Brok skrev:Jeg har meget svært ved, at se et problem da rejsetiden er under 2 timer, og det ikke tvang at sidde ned.


Du skal jo altså sidde ned ved start og landing og ved evt. turbulens.

Og jeg kan heller ikke se problemet, men det kan de børn altså, og de er nok ligeglade med, at du og jeg ikke synes det er vigtigt at sidde sammen.


Ja men så er problemet jo ikke tilstede for så er det jo bare, at købe sæde, så nej jeg kan ikke se et problem,
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf 1234 » 11. jun 2018, 07:53

Brok skrev:
Akehurst2 skrev:
Brok skrev:Jeg har meget svært ved, at se et problem da rejsetiden er under 2 timer, og det ikke tvang at sidde ned.


Du skal jo altså sidde ned ved start og landing og ved evt. turbulens.

Og jeg kan heller ikke se problemet, men det kan de børn altså, og de er nok ligeglade med, at du og jeg ikke synes det er vigtigt at sidde sammen.


Ja men så er problemet jo ikke tilstede for så er det jo bare, at købe sæde, så nej jeg kan ikke se et problem,

Det tror jeg sådan set TS er ud klar over, men som de fleste andre vil hun nok også gerne spare penge, hvor hun kan.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Filipai » 11. jun 2018, 09:56

Edit: Ikke relevant
Senest rettet af Filipai 11. jun 2018, 10:10, rettet i alt 1 gang.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf IrmaPigen » 11. jun 2018, 10:06

1234 skrev:
Brok skrev:
Akehurst2 skrev:
Brok skrev:Jeg har meget svært ved, at se et problem da rejsetiden er under 2 timer, og det ikke tvang at sidde ned.


Du skal jo altså sidde ned ved start og landing og ved evt. turbulens.

Og jeg kan heller ikke se problemet, men det kan de børn altså, og de er nok ligeglade med, at du og jeg ikke synes det er vigtigt at sidde sammen.


Ja men så er problemet jo ikke tilstede for så er det jo bare, at købe sæde, så nej jeg kan ikke se et problem,

Det tror jeg sådan set TS er ud klar over, men som de fleste andre vil hun nok også gerne spare penge, hvor hun kan.


Men hvis man har behov for at sidde mange mennesker sammen herunder at nogle af dem er mindre børn, så må man jo enten betale det pladserne koster eller købe den type billetter eller hos det selskab, hvor valget er inkluderet.

Det fremgår rimelig tydeligt når man bestiller den billigste type Norvegian billetter, at det kun er håndbagage der er inkluderet i prisen.
4
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Sof » 11. jun 2018, 10:11

Filipai skrev:Hm, jeg har lige købt hos Norwegian, og der var nogle rækker man skulle betale for, og så var der nogle rækker hvor det var gratis at vælge sæder. Vi valgte i hvert fald da vi købte, uden at betale noget ekstra.

Måske du har købt Lowfare+ (hvor der er bagage og sædereservation med)? Den billigste hedder Lowfare og har kun håndbagage.

Har selv købt i sidste uge, der var det de muligheder og en Flex billet der var.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21042

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf catnip » 11. jun 2018, 10:56

IrmaPigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:
catnip skrev:I kan sagtens risikere at de splitter jer op. Jeg har dig selv aldrig oplevet at skulle reservere sæde hos Norwegian? Men mange lavprisselskaber tjener ekstra ved ikke at garantere at man sidder samlet, så folk køber de sæder de ønsker.


man skal tilkøbe sædereservation


Sædereservation koster hos Norvegian. (En god grund til at foretrække sas - mig bekendt har man der stadig mulighed for at vælge senest ved tjek in).

I kan meget vel risikere at blive splittet op. Jeg har oplevet at vi var to personer og blev splittet op og sad hhv miderst og bagerst i flyet. Det var med Ryanair (forhåbentlig første og sidste gang jeg rejser med dem).


Well, så må jeg jo nødvendigvis have købt billetter i en kategori hvor sædereservation er inkluderet.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jun 2018, 12:46

Brok skrev:
Akehurst2 skrev:
Brok skrev:Jeg har meget svært ved, at se et problem da rejsetiden er under 2 timer, og det ikke tvang at sidde ned.


Du skal jo altså sidde ned ved start og landing og ved evt. turbulens.

Og jeg kan heller ikke se problemet, men det kan de børn altså, og de er nok ligeglade med, at du og jeg ikke synes det er vigtigt at sidde sammen.


Ja men så er problemet jo ikke tilstede for så er det jo bare, at købe sæde, så nej jeg kan ikke se et problem,



jeg har vist aldrig skrevet at det var et problem, blot at drengene ikke er så rejsevante, så det nok for dem vil være rarest og mest trygt at de/vi sidder samlet - under alle omstændigheder det mest hyggelige for os alle, fremfor at sidde med fremmede mennesker.

Og der er derfor jeg oprettede tråden, for at blive klogere på hvorvidt vi risikerer at sidde 5 forskellige steder, eller samlet.
For så kan jeg stadig nå at købe mig til sædereservation, såfremt drengene har det bedst med at vi sidder sammen.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: norwegian - ingen sædereservation

Indlægaf Filipai » 11. jun 2018, 12:57

Sof skrev:
Filipai skrev:Hm, jeg har lige købt hos Norwegian, og der var nogle rækker man skulle betale for, og så var der nogle rækker hvor det var gratis at vælge sæder. Vi valgte i hvert fald da vi købte, uden at betale noget ekstra.

Måske du har købt Lowfare+ (hvor der er bagage og sædereservation med)? Den billigste hedder Lowfare og har kun håndbagage.

Har selv købt i sidste uge, der var det de muligheder og en Flex billet der var.


Du nåede lige at quote mig mens jeg indså det :) slettede det ellers lige før du postede det her :D
0

Tilbage til "Rejser"