Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 27. apr 2018, 16:27

Vi (dreng på knap 6 år og jeg) vil gerne til London i sommerferien. Hans store drøm er at se Big Ben og købe nyt Lego :D

Jeg føler mig helt på bar bund og håber, at I med jeres erfaring vil hjælpe os videre. Indtil videre har jeg reserveret et hotelværelse til en god pris i 3 overnatninger. Jeg er dog åben for, at det bliver flere dage. Det ligger på Hammersmith Roads, som er 30 minutter med offentlig transport fra Big Ben (som jeg pejler efter).
Er den offentlig transport til at finde ud af? Jeg kan stadig noget af mit skoleengelsk, og jeg har google maps, så jeg tænker, det ikke bliver noget problem.

Men vi skal jo også derover. Med fly. Vi bor i Aarhus og har ikke bil, så vi skal til enten Aarhus eller Billund om morgenen for at tage et fly. Jeg har kigget på Ryanair, der flyver fra Aarhus til Stansted, som er 1 ½ time fra hotellet. Er det mon ikke meget rimelig afstand? Heathrow er 1 time derfra.
Eller kender I måske en måde, hvorpå jeg kan finde et hotel nærmere en lufthavn og stadig forholdsvis tæt på klokketårnet der? ;)
Hvordan er de to lufthavne at finde rundt i?
Og er det blevet ok at flyve med Ryanair? :panik: Jeg kan huske, der var noget ballade der, som jeg ikke satte mig ind i, og der er noget med skjulte gebyrer.

Jeg har godt 10.000 at fedte rundt med. Mit reserverede værelse koster 1000, og de billetter, jeg finder, er på 3500 kr for os begge t/r.

Der dukker sandsynligvis flere spørgsmål op. Jeg håber, I vil hjælpe os :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9491
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Sophies-mor » 27. apr 2018, 16:33

Jeg ville aldrig vælge Ryanair.
For mange i min omgangskreds har haft dårlige erfaringer
Britisk airways, .norwegian eller sas er dem jeghar hørt godt om.
Prisen er også derefter. Men man får hvad man betaler for.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2018, 16:43

Jeg har givet 637 kr. t/rt med Norwegian i juli, så jeg synes, at jeres flybilletter lyder meget dyre.

Prøv at kigge i Norwegian og Easyjets lavpriskalendere.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf RavenClaw » 27. apr 2018, 16:44

Vi fløj med EasyJet, da vi skulle til London. Vi havde kun håndbagage, da det koster ekstra at have en kuffert med i check-in. Der var ingen problemer dengang. Vi både fløj og landede til tiden, uden bøvl. Personalet var flinke osv.
Vi fløj til og fra Stansted. Af hvad jeg husker, var det nemt at finde rundt og hen til togene. Da vi skulle hjem, var der også en del gode butikker at fordrive tiden på i terminalen.

Min søster boede for to somre siden ved Hyde Park. Det var et billigt og rigtig fint hotel, desværre kan jeg ikke huske navnet :gruble:

(Hvis du ikke ved det, så søg efter flyet via inkognito-mode. Nogle sider sætter prisen for billetter op, hvis man søger efter den samme afgang flere gange)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf RavenClaw » 27. apr 2018, 16:51

RavenClaw skrev:Vi fløj med EasyJet, da vi skulle til London. Vi havde kun håndbagage, da det koster ekstra at have en kuffert med i check-in. Der var ingen problemer dengang. Vi både fløj og landede til tiden, uden bøvl. Personalet var flinke osv.
Vi fløj til og fra Stansted. Af hvad jeg husker, var det nemt at finde rundt og hen til togene. Da vi skulle hjem, var der også en del gode butikker at fordrive tiden på i terminalen.

Min søster boede for to somre siden ved Hyde Park. Det var et billigt og rigtig fint hotel, desværre kan jeg ikke huske navnet :gruble:

(Hvis du ikke ved det, så søg efter flyet via inkognito-mode. Nogle sider sætter prisen for billetter op, hvis man søger efter den samme afgang flere gange)


Hotellet var i Paddington området. Muligvis 'The Pride of Paddington'. Det er et hostel med gode anmeldelser, men der koster 3 overnatninger 1.400 kr. for jer begge :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf RavenClaw » 27. apr 2018, 17:23

Jeg ville forresten lige tjekke op på Big Bens renoveringsplan. Det ville være surt at tage til London en dag, hvor urskiven er pakket ind. De skal jo renovere hele tårnet og klokkerne de næste 4 år
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2018, 17:25

Hvis I skal bo i Hammersmith området, vil det være bedst at flyve til Heathrow, så vil afstanden være kort fra Lufthavn til hotel.

Hvor fast er hotel reservationen? For hvis Big Ben er målet, så prøv at kigge på Park Plaza hotellerne, især Park Plaza Westminster, Park Plaza County Hall og Park Plaza Riverbank, de ligger alle 3 med udsigt til Parliament og Big Ben, og Park Plaza hotellerne har specielle børnetilbud https://www.parkplaza.com/westminster-family-getaway

Som DSC skriver lyder 3500kr dirt for flybilletter, hvornår skulle det i givet fald være?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 14:31

Hvor er I gode, tak for jeres svar :)

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Vi fløj med EasyJet, da vi skulle til London. Vi havde kun håndbagage, da det koster ekstra at have en kuffert med i check-in. Der var ingen problemer dengang. Vi både fløj og landede til tiden, uden bøvl. Personalet var flinke osv.
Vi fløj til og fra Stansted. Af hvad jeg husker, var det nemt at finde rundt og hen til togene. Da vi skulle hjem, var der også en del gode butikker at fordrive tiden på i terminalen.

Min søster boede for to somre siden ved Hyde Park. Det var et billigt og rigtig fint hotel, desværre kan jeg ikke huske navnet :gruble:

(Hvis du ikke ved det, så søg efter flyet via inkognito-mode. Nogle sider sætter prisen for billetter op, hvis man søger efter den samme afgang flere gange)


Hotellet var i Paddington området. Muligvis 'The Pride of Paddington'. Det er et hostel med gode anmeldelser, men der koster 3 overnatninger 1.400 kr. for jer begge :)


Kan det passe, at det var i en sovesal? Jeg har fundet et hotel med sovesale med det navn, jeg foretrækker dog lidt mere privatliv :ninja: Fælles badeværelse er ok. Min søn ville stensikkert elske at være tæt på Paddington st., som har set i film om bjørnen Paddington :lol:
Jeg kender godt til tippet med inkognito, men jeg har glemt at bruge det :stoned: Tak for at minde mig om det :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 14:36

DetSorteCirkus skrev:Jeg har givet 637 kr. t/rt med Norwegian i juli, så jeg synes, at jeres flybilletter lyder meget dyre.

Prøv at kigge i Norwegian og Easyjets lavpriskalendere.



Tak for tippet :)

Med EasyJet ser det ud til, de kun flyver fra København,hvilket jeg helst vil undgå. Jeg synes, det bliver for meget rejseri med en 5-årig, især når vi er i offentlig transport.
Med Norwegian ser jeg kun, at man skal flyve fra Billund og mellemlande i Oslo, har du fået et direkte fly?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf RavenClaw » 28. apr 2018, 14:40

Pyjamas skrev:Hvor er I gode, tak for jeres svar :)

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Vi fløj med EasyJet, da vi skulle til London. Vi havde kun håndbagage, da det koster ekstra at have en kuffert med i check-in. Der var ingen problemer dengang. Vi både fløj og landede til tiden, uden bøvl. Personalet var flinke osv.
Vi fløj til og fra Stansted. Af hvad jeg husker, var det nemt at finde rundt og hen til togene. Da vi skulle hjem, var der også en del gode butikker at fordrive tiden på i terminalen.

Min søster boede for to somre siden ved Hyde Park. Det var et billigt og rigtig fint hotel, desværre kan jeg ikke huske navnet :gruble:

(Hvis du ikke ved det, så søg efter flyet via inkognito-mode. Nogle sider sætter prisen for billetter op, hvis man søger efter den samme afgang flere gange)


Hotellet var i Paddington området. Muligvis 'The Pride of Paddington'. Det er et hostel med gode anmeldelser, men der koster 3 overnatninger 1.400 kr. for jer begge :)


Kan det passe, at det var i en sovesal? Jeg har fundet et hotel med sovesale med det navn, jeg foretrækker dog lidt mere privatliv :ninja: Fælles badeværelse er ok. Min søn ville stensikkert elske at være tæt på Paddington st., som har set i film om bjørnen Paddington :lol:
Jeg kender godt til tippet med inkognito, men jeg har glemt at bruge det :stoned: Tak for at minde mig om det :)


De har også aleneværelser :)

http://theprideofpaddington.co.uk/
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 14:44

Wizzze skrev:Hvis I skal bo i Hammersmith området, vil det være bedst at flyve til Heathrow, så vil afstanden være kort fra Lufthavn til hotel.

Hvor fast er hotel reservationen? For hvis Big Ben er målet, så prøv at kigge på Park Plaza hotellerne, især Park Plaza Westminster, Park Plaza County Hall og Park Plaza Riverbank, de ligger alle 3 med udsigt til Parliament og Big Ben, og Park Plaza hotellerne har specielle børnetilbud https://www.parkplaza.com/westminster-family-getaway

Som DSC skriver lyder 3500kr dirt for flybilletter, hvornår skulle det i givet fald være?


Reservationen er slet ikke fast; jeg har gratis afbestilling indtil start juli. Umiddelbart overvejer jeg, om jeg skal gøre det omvendt - finde flybilletter først og hotel bagefter.
Jeg har kigget på dit link, og jeg synes, det ser meget dyrt ud. Det kan sagtens være mig, der er nærig, men jeg slipper helst ikke 300 £ pr nat. Men jeg har heller intet begreb om, hvad hotelværelser i hjertet af London koster :D

Vi kan tage af sted i uge 28,29 og 30.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 14:53

RavenClaw skrev:Jeg ville forresten lige tjekke op på Big Bens renoveringsplan. Det ville være surt at tage til London en dag, hvor urskiven er pakket ind. De skal jo renovere hele tårnet og klokkerne de næste 4 år


Min dreng er ellevild med renovering og og stilladser, så det passer ham helt perfekt, at vi kommer nu :lol: Men tak for at sige det, jeg vil selv helst have mulighed for faktisk at se noget af tårnet :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 15:04

I må gerne sige, hvis det lyder helt hen i skoven med de ønsker, jeg har, indenfor det rådighedsbeløb, jeg har:

Jeg har ca 10.000 til alt - hotel, fly og leveomkostninger.
Vi kan tage af sted i uge 28, 29 og 30.
Vi flyver helst fra Billund eller Aarhus. København kan til nød gå, hvis det er et mega godt tilbud :ninja:
Da vi ikke har bil eller kørelejlighed, kan vi ikke flyve tidligt op morgen eller sent om aftenen.
Hotellet er ikke så vigtigt, bare vi kan komme rundt med offentlig transport.

Er det muligt mon? :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Wizzze » 28. apr 2018, 15:12

Pyjamas skrev:
RavenClaw skrev:Jeg ville forresten lige tjekke op på Big Bens renoveringsplan. Det ville være surt at tage til London en dag, hvor urskiven er pakket ind. De skal jo renovere hele tårnet og klokkerne de næste 4 år


Min dreng er ellevild med renovering og og stilladser, så det passer ham helt perfekt, at vi kommer nu :lol: Men tak for at sige det, jeg vil selv helst have mulighed for faktisk at se noget af tårnet :)


I kan stå lige neden for og kigge op. Husk også at Parliament har endnu et tårn, i den anden ende, Victoria tower. Big ben er egentlig navnet på den store klokke øverst i tårnet, selve tårnet hedder Elizabeth tower, så de 2 tårne "matcher" men ingen bruger andet end big ben.

Kender i den her?


Og til de lidt mere voksne
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 15:35

Wizzze skrev:I kan stå lige neden for og kigge op. Husk også at Parliament har endnu et tårn, i den anden ende, Victoria tower. Big ben er egentlig navnet på den store klokke øverst i tårnet, selve tårnet hedder Elizabeth tower, så de 2 tårne "matcher" men ingen bruger andet end big ben.

Kender i den her?


Og til de lidt mere voksne


Det ved vi da godt :afro: Min søde, skønne SpørgeJørgen vil vide alt om det klokkeværk der, så jeg har googlet meget - og først der fundet ud af, at Big Ben faktisk "bare" er klokken. Du kan tro, han også har rettet pædagogerne i børnehaven :lol: Men det er også min umiddelbare opfattelse, at der er normalt at kalde hele tårnet Big Ben.

Jeg har lige set lidt af videoerne, tak :) Hvor ser London ud til at være en smuk by, jeg glæder mig til at opleve den, også selvom det er i børnehøjde :lun:
0

Tilbage til "Rejser"