Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. mar 2018, 11:10

Jeg rejser til Bruxelles tirsdag til fredag og søger et par gode oplevelser, da jeg stadig har huller i programmet.
Jeg har besøgt byen en del gang før, senest i 2008. Dengang var det royale kunstmuseum i gang med at undergå en større forandring, så der skal jeg selvfølgelig ind, og onsdag vil jeg prøve at få billet til en af de sjældne rundture på det gotiske rådhus.
Men hvad skal jeg ellers lave?

Mad og drikke har jeg helt styr på, og jeg overvejer allerede en udflugt til Brügge eller Ghent, så det er gode oplevelser i selve Bruxelles, jeg er på udkig efter :)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf hotlips » 24. mar 2018, 11:23

Det er godt nok ikke i selve Bruxelles men nu er det lige de få uger i året hvor keukenhof er igang, det er verdens største blomster park der bliver plantet til af Hollands bedste producenter af løg, det har ry for at være en virkelig speciel oplevelse, også for ikke - havefolk og folk der ikke går op i blomster. Der er noget transporttid, Ca 2 timer så vidt jeg kan se, men jeg tror det er sådan noget man aldrig glemmer igen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf flicka » 24. mar 2018, 11:40

Hvis du er til dinosaurer, så kan naturhistorisk museum anbefales. De har en flot samling af fossiler og skeletter :love:
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Alphilia » 24. mar 2018, 12:16

Det Naturhistoriske Museum får også min anbefaling
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Wizzze » 24. mar 2018, 12:27

http://www.museeherge.com/en
Tintin :love:

Eller kan jeg anbefale at tage Metro til Merode, spise morgenmad på terrassen http://www.brasserielaterrasse.be/index.php og så gå ned til Jubelparken og arkaden med muserne.
http://www.kmkg-mrah.be/nl/welkom-het-jubelparkmuseum
http://www.klm-mra.be/D7t/
Går du gennem parken efter museerne, så kommer du til Downtown EU :D Det er her alle de kendte EU bygninger ligger, efter at have kigget rundt kan jeg anbefale at følge Rue Froissart ned til Place Jourdan, hvor du finder http://www.maisonantoine.be/ og byens bedste fritter. Køb en masse og find en plads i solen inde i Leopoldparken og guf løs :lun:
Bagefter kan du så slutte af som Flicka foreslår, da naturhistorisk museum ligger lige ved siden af parken.
2
Do as I say! :whip:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf IrmaPigen » 24. mar 2018, 13:04

Hvis du skal spise en aftensmad i Gent, så kan jeg anbefale Karel de Stoute (http://www.restkareldestoute.be)

Edit:
Der ligger også en god, autentisk indisk restaurant. Lidt skrabet interiør, men supergod mad, og dem som har den er indere. Gammelfar inder tøffer rundt i restauranten og hygger om folk og bedstemor inder arbejder i køkkenet, og det gør børnene også. Jeg har ikke navnet lige her, men kan sikkert grave det frem.

Gent er i øvrigt rigtig hyggelig. Men det tror jeg også Brügge er. Jeg ville afgjort tage en heldagstur til en af byerne. Gent er vist tættest på Bruxelles. Vi tog toget fra Gent og ind til Bruxelles, da vi skulle hjem.
Senest rettet af IrmaPigen 24. mar 2018, 17:06, rettet i alt 2 gange.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Aquadorable » 24. mar 2018, 13:19

Spis frokost på Le Perroquet - det er så hyggeligt et sted, og de laver gode pitabrød :love:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Santa » 24. mar 2018, 13:26

Jeg var meget begejstret for at se museet for Horta, men jeg erogså meget interesseret i kunst og arkitektur.
Desuden er det er must at se Magrittes malerier, og så spise frokost her http://vishandelnoordzee.be/# (hvis man er til fisk, skaldyr og lokalstemning). Udover at det var skideskægt, så smagte det skønt!!
Vi fandt også dette lille, gamle værtshus, hvis man kan få en let frokost og et kæmpe udvalg af øl. Jeg fik tartar, det var ganske fint. Vi lod tjeneren bestemme hvilke øl, der passede til vores mad, det var en god ide.
A La Bécasse
Rue Tabora 2
http://www.hortamuseum.be/en/Welcome

Jeg synes egentlig at der var så dejligt i Bruxelles, at jeg gerne tager dertil igen.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Santa » 24. mar 2018, 13:28

Nå, hov, så ikke at du ikke ledte efter mad & drikketips, men jeg undskylder mig med at mad og drikke skam ER en oplevelse! :lol:
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Aquadorable » 24. mar 2018, 13:58

Santa skrev:Nå, hov, så ikke at du ikke ledte efter mad & drikketips, men jeg undskylder mig med at mad og drikke skam ER en oplevelse! :lol:


Shit, det havde jeg også overset :panik:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. mar 2018, 15:31

I er tilgivet :kys:
Mange tak for gode input!

Pt. overvejer jeg at tage til Mechelen en af dagene. Det er en mindre kendt by end Gent og Brügge, men tidligere regeringssæde for Nederlandene, hvilket har sat nogle meget markante og smukke renæssancespor. Min all time yndling indenfor historiske romaner, Christine af Helle Stangerup, foregår bl.a. her, så jeg har faktisk ønsket at se byen, siden jeg var 10 år.
Underligt at det egentlig ikke er sket før. Jeg vidste simpelthen ikke, at Mechelen kun ligger 25 min. i tog fra Bruxelles.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Wizzze » 24. mar 2018, 16:26

DetSorteCirkus skrev:I er tilgivet :kys:
Mange tak for gode input!

Pt. overvejer jeg at tage til Mechelen en af dagene. Det er en mindre kendt by end Gent og Brügge, men tidligere regeringssæde for Nederlandene, hvilket har sat nogle meget markante og smukke renæssancespor. Min all time yndling indenfor historiske romaner, Christine af Helle Stangerup, foregår bl.a. her, så jeg har faktisk ønsket at se byen, siden jeg var 10 år.
Underligt at det egentlig ikke er sket før. Jeg vidste simpelthen ikke, at Mechelen kun ligger 25 min. i tog fra Bruxelles.


Hele historien om Fladeren, Brabant og de spanske nederlande er jo mærkelig, helt op til delingen af Belgien og Holland, og de mærkelige grænser, se bare på Antwerpen og Maastricht. Og alle de der flotte gamle handelsbyer. Hvis du får mulighed en dag, så det også rigtig spændende at besøge de andre byer som Leuven, Veurne og det gamle Antwerpen og så over grænsen en by som Breda.
Men man bør ikke glemme den "franske og bakkede del" af Belgien. Byer som Malmedy, Spa, Bastogne, Durbuy, Rochefort og Dinant. Det er både smuk natur, og pakket med historie, og så er de ikke dårlige til øl ;)

f.eks. Dinant
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf Charly » 24. mar 2018, 17:13

DetSorteCirkus skrev:I er tilgivet :kys:
Mange tak for gode input!

Pt. overvejer jeg at tage til Mechelen en af dagene. Det er en mindre kendt by end Gent og Brügge, men tidligere regeringssæde for Nederlandene, hvilket har sat nogle meget markante og smukke renæssancespor. Min all time yndling indenfor historiske romaner, Christine af Helle Stangerup, foregår bl.a. her, så jeg har faktisk ønsket at se byen, siden jeg var 10 år.
Underligt at det egentlig ikke er sket før. Jeg vidste simpelthen ikke, at Mechelen kun ligger 25 min. i tog fra Bruxelles.

Det er en fantastisk bog ❤️
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf flicka » 24. mar 2018, 17:46

Magritte-museet skulle også være godt - jeg nåede dog ikke selv forbi denne gang, men min søster var forbi i sommers og anbefalede det.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad skal jeg opleve i Bruxelles?

Indlægaf DenBruneMunk » 24. mar 2018, 19:01

Du kommer vel ikke udenom
Billede
1

Tilbage til "Rejser"