Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf pisimodvind » 16. mar 2018, 06:42

Gåtur langs vandet til Risskov Hospital. En del af turen kan du gå på ydersiden af skinnerne
Gå en tur på området og nyd de flotte bygninger
Se udstillingen på Museum Ovartaci

Hvis det ikke er for koldt, så tag på stadion og se AGF løber rundt i 2x45 minutter, uden at sparke bolden ind
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Slettet bruger » 16. mar 2018, 08:42

Mht. Mindeparken og vejen til Moesgaard museum og strand som andre har nævnt, vil jeg foreslå cykel som transportmiddel. Der er for langt at gå, men jeg synes det er så fin en tur derud at det er en skam at tage bussen hvis vejret er godt. Man må kunne leje cykler i Aarhus.

Edit: Der er ca. 7 kilometer hver vej, kan jeg se.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. mar 2018, 09:53

Jeg kender et sted, hvor du kan få en rigtig stor porcelænsfigur at se.
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf billiebean » 16. mar 2018, 10:11

LaMariposa skrev:I øvrigt... Hvis vejret er godt, kunne du godt gå en tur ud til den Permanente. Sådan en aften ved solnedgang er der rigtig fint derude. Et af mine yndlingssteder fra da jeg boede på Trøjborg. Og så ligger der en ret god isbiks på Tordenskjoldsgade ikke så langt derfra.


Dolce Vita :love2: :whine: Savner mit gamle hood.

Men ja. Riis Skov, Den Permanente på solsiden, Dolce Vita og en tur ned ad Tordenskjoldsgade og ind gennem Nordre Kirkegård og så fortsætte ad Mejlgade ind til byen fx til Dokk1 eller Domkirken på Store Torv, det er en dejlig gåtur :)
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf LaMariposa » 16. mar 2018, 10:17

billiebean skrev:
LaMariposa skrev:I øvrigt... Hvis vejret er godt, kunne du godt gå en tur ud til den Permanente. Sådan en aften ved solnedgang er der rigtig fint derude. Et af mine yndlingssteder fra da jeg boede på Trøjborg. Og så ligger der en ret god isbiks på Tordenskjoldsgade ikke så langt derfra.


Dolce Vita :love2: :whine: Savner mit gamle hood.

Men ja. Riis Skov, Den Permanente på solsiden, Dolce Vita og en tur ned ad Tordenskjoldsgade og ind gennem Nordre Kirkegård og så fortsætte ad Mejlgade ind til byen fx til Dokk1 eller Domkirken på Store Torv, det er en dejlig gåtur :)


Årh ja, Trøjborg ER altså noget særligt :lun:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf sigge » 16. mar 2018, 12:29

Salling Roof Top. Der er så hyggeligt deroppe og en fin udsigt. Og så kan du udfordre evt. højdeskræk ved at gå ud på plexiglaspladen og stå og kigge ned på Strøget.

Til lidt mere solid mad, vil jeg anbefale aftensmad på Den Rustikke i Mejlgade. De har et meget lille spisekort med kun 2 forretter, 2 hovedretter og 2 desserter, men til gengæld laver de dem godt. Man får 3 retter for 195 kr. Følg med på deres hjemmeside for den aktuelle menu, den skifter ofte.

Hvis du vil have selskab til en tur i Den Gamle By, kunne jeg godt være frisk, hvis det er en dag, hvor jeg kan holde fri. Jeg var der lige før jul, men der er så hyggeligt, at jeg sagtens kan tage et besøg igen. Den nye interaktive udstilling "Århus Fortæller" er virkelig interessant, og man kan sagtens bruge et par timer på den.

Og jeg vil også gerne med ud at spise på Den Rustikke eller streetfood eller noget tredje.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Daine » 16. mar 2018, 13:55

POCKETKITTEN skrev:Jeg kender et sted, hvor du kan få en rigtig stor porcelænsfigur at se.

:gisp:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Daine » 16. mar 2018, 13:59

sigge skrev:Salling Roof Top. Der er så hyggeligt deroppe og en fin udsigt. Og så kan du udfordre evt. højdeskræk ved at gå ud på plexiglaspladen og stå og kigge ned på Strøget.

Til lidt mere solid mad, vil jeg anbefale aftensmad på Den Rustikke i Mejlgade. De har et meget lille spisekort med kun 2 forretter, 2 hovedretter og 2 desserter, men til gengæld laver de dem godt. Man får 3 retter for 195 kr. Følg med på deres hjemmeside for den aktuelle menu, den skifter ofte.

Hvis du vil have selskab til en tur i Den Gamle By, kunne jeg godt være frisk, hvis det er en dag, hvor jeg kan holde fri. Jeg var der lige før jul, men der er så hyggeligt, at jeg sagtens kan tage et besøg igen. Den nye interaktive udstilling "Århus Fortæller" er virkelig interessant, og man kan sagtens bruge et par timer på den.

Og jeg vil også gerne med ud at spise på Den Rustikke eller streetfood eller noget tredje.

Til det markerede :shock: :gisp: Har de en service med en sød mand der kan holde en i hånden bagefter?? :lol:

Jeg vil altid gerne have selskab, det er så meget mere hyggeligt! :) Når jeg engang kommer så langt at jeg ved om/hvornår det bliver, så sender jeg en PB :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf sigge » 16. mar 2018, 14:01

Daine skrev:
sigge skrev:Salling Roof Top. Der er så hyggeligt deroppe og en fin udsigt. Og så kan du udfordre evt. højdeskræk ved at gå ud på plexiglaspladen og stå og kigge ned på Strøget.

Til lidt mere solid mad, vil jeg anbefale aftensmad på Den Rustikke i Mejlgade. De har et meget lille spisekort med kun 2 forretter, 2 hovedretter og 2 desserter, men til gengæld laver de dem godt. Man får 3 retter for 195 kr. Følg med på deres hjemmeside for den aktuelle menu, den skifter ofte.

Hvis du vil have selskab til en tur i Den Gamle By, kunne jeg godt være frisk, hvis det er en dag, hvor jeg kan holde fri. Jeg var der lige før jul, men der er så hyggeligt, at jeg sagtens kan tage et besøg igen. Den nye interaktive udstilling "Århus Fortæller" er virkelig interessant, og man kan sagtens bruge et par timer på den.

Og jeg vil også gerne med ud at spise på Den Rustikke eller streetfood eller noget tredje.

Til det markerede :shock: :gisp: Har de en service med en sød mand der kan holde en i hånden bagefter?? :lol:

Jeg vil altid gerne have selskab, det er så meget mere hyggeligt! :) Når jeg engang kommer så langt at jeg ved om/hvornår det bliver, så sender jeg en PB :)


Åh, det var halvmørkt, da jeg var der, så jeg så ikke, om de havde sådan en service. Men det manglede da bare. :D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Daine » 20. jun 2018, 13:13

Jeg hiver lige denne op igen!

Det bliver ikke til flere samlede dage i Århus som først planlagt, men jeg satser på flere enkeltture i stedet. Det kan bedst betale sig, Arriva OneDay i flere dage er billigere end én overnatning. Og jeg vil hellere bruge mit sommerbudget på oplevelser end overnatning :)

Så hvis nogen kunne have lyst til noget get-together i perioden 1/7-12/8 så sig til! Om det er museum/mad/gåtur eller en kombination er underordnet, jeg har kun haft begrænsede oplevelser i Århus tidligere, så alt er nyt. Og det kunne være superhyggeligt med selskab i løbet af dagen :blush2:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Spjaerten » 20. jun 2018, 13:35

Øv er ellers på kanterne i uge 28. Men med selskab, og blir kun 1 enkelt dag i Aarhus med min familie.

Så må jeg lokke dig til Kbh
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Daine » 20. jun 2018, 13:51

Spjaerten skrev:Øv er ellers på kanterne i uge 28. Men med selskab, og blir kun 1 enkelt dag i Aarhus med min familie.

Så må jeg lokke dig til Kbh

Øv :)

Har kigget lidt på København, må altså derover igen på et tidspunkt! :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Daine » 20. jun 2018, 14:40

DenSyngendeLussing skrev:Lad for guds skyld være med at spise på caféerne ved åen, det er både dyrt og dårligt til prisen. Du kan få langt bedre mad andre steder. OliNico i Mejlgade er stedet, hvis du vil have moules frites, men er vejret godt, kan det godt være en udfordring at få en siddeplads. Burger Shack på Frederiksgade laver en super burger, Karma Sushi er kanon, hvis du er til rå fisk. Kowloon laver god thaimad til budgetpriser. I det hele taget er der rigtig mange fine steder at få mad, uanset hvad du er til.

Ellers synes jeg også, Mosegaard og Den Permanente er gode forslag til en udflugt. :)

Yumyum, jeg tror jeg skal på Karma Sushi engang :savl:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jun 2018, 14:57

Daine skrev:Jeg hiver lige denne op igen!

Det bliver ikke til flere samlede dage i Århus som først planlagt, men jeg satser på flere enkeltture i stedet. Det kan bedst betale sig, Arriva OneDay i flere dage er billigere end én overnatning. Og jeg vil hellere bruge mit sommerbudget på oplevelser end overnatning :)

Så hvis nogen kunne have lyst til noget get-together i perioden 1/7-12/8 så sig til! Om det er museum/mad/gåtur eller en kombination er underordnet, jeg har kun haft begrænsede oplevelser i Århus tidligere, så alt er nyt. Og det kunne være superhyggeligt med selskab i løbet af dagen :blush2:


Hvis jeg skal på sommerhusferie med mine forældre, hvilket afhænger af min mors helbred, kommer jeg nok forbi Århus på ud- eller hjemturen, da jeg plejer at tage tog eller bus den ene vej, og det vil være engang i sidste halvdel af juli :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Et par dage i Århus, hvad skal man opleve?

Indlægaf Daine » 20. jun 2018, 15:24

kartoffelpizza skrev:Altså jeg har fri 9.-10.-11. Juli og har kun planer fra 9/7 kl 15. Jeg gider godt fx spise morgenmad/frokost, køre i letbane og vise kæmpe-hospitalet frem, hvis det var noget.

Det vil være fedt :gogo: Og jeg vil megagerne se Skejby med en pro :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Rejser"