USA (vest) om sommeren?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Æble » 7. jan 2018, 12:42

Vi kunne godt tænke is at komme til USA, San Fransisco, Gran Canyon og den klassiske tur derovre.

Er det dumt at gøre i sommerferien? Jeg tænker om det bliver for varmt.

Vi er to voksne og tre børn 1, 8 og 15 år.

Hvad skal vi bare se?
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf BlueBunny » 7. jan 2018, 13:44

Vi er ved at planlægge samme tur april/maj.
For os vil det være for varmt om sommeren.
I Las Vegas kan der være over 50grader i juli.

Os vi er to voksne og tre børn 6,9,17 (på afrejsetiden)
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf BlueBunny » 7. jan 2018, 13:45

Prøv at se Renefrederiksen.dk han giver mange gode tips
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Neenah » 7. jan 2018, 13:46

Jeg har været på den tur i sommerferien, og synes ikke det var så galt. Det var varmt, men til at holde ud.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Wizzze » 7. jan 2018, 14:13

San Francisco, stillehavskysten og Yosemite er ikke for varmt. Hvis I planlægger et dyp i stillehavet, så er sommerferien slet ikke for varmt. Der kan være varmt i LA, SD og det sydlige Cali, men der hjælper det som regel at været tæt ved havet. Problemet opstår når I bevæger jer ind i landet. Palm Springs, Joshua Tree, Death Valley, Las Vegas, GC osv. kan være virkelig varmt. Så her kommer det an på jeres planer, skal I bare køre? Så er det ikke et problem, AC er opfundet (må dog ikke bruges i DV, af fare for at bilen bryder sammen), skal I campe/hike i de store National Parker, så kræver det noget mere forberedelse og godt med vand. Men med små børn regner jeg ikke med at I planlægger de vilde fysiske udfoldelser :D
Godt råd, book hoteller med pool, det vil hjælpe meget, både for børn og voksne ;)
Når I er ankommet og har fået bil, så invester i en god køletaske/beholder, de kan købes billigt i f.eks. Walmart. Alle hoteller/moteller har ismaskiner, fyld poser med is hver morgen når i kører fra hotellet, så har i kølig opbevaring og drikkevarer i løbet af dagen. (og der er backup, hvis bilens køler skulle overophede)
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Shmartiesh » 7. jan 2018, 14:22

Vi tog turen sidste år fra 12 sept. Til 3. Okt. Der var hedebølge i SF og las vegas er bare altid lummer. Jeg er sådan en der nemt har det varmt og jeg tror ikke jeg ville have haft det særlig behageligt i højsommeren.
1
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf MOGA » 7. jan 2018, 14:59

Enig med Wizzze. Ørkenen er varm, så gå efter hoteller med pools, så går det nok.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf vibbsen » 13. jan 2018, 17:53

I 2009 var vi på US vestkyst i juli og tog turen ind i landet d.v.s. Palm Springs, Joshua Tree, Las Vegas, GC. Og hvis jeg skal være ærlig så vil jeg faktisk ikke anbefale det. Vi havde noget der ligner 46 grader i Palm Springs og Joshua Tree var så varm at vi faktisk bare kørte igennem uden egentlig at stoppe. Vi skulle have været til Death Valley....Men droppede det da vi efter at have været i Las Vegas et par dage simplethen "cravede" at komme ud til kysten igen.

Jeg kunne godt tænke mig at gøre turen igen. Men ville lægge den enten før eller efter den aller varmeste periode....

Palm Springs var iøvrigt så varm at jeg måtte stå op af poolen og gå ind på vores air conditionerede værelse. Selvom jeg sad i vand til halsen så svedte jeg som et svin i ansigtet....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Æble » 13. jan 2018, 22:10

Tak for svar og tips. Det lyder til at vi kan tage turen men droppe at tage til destinationerne inde i landet. Vi vil dog helt sikkert til Las Vegas (mest som udgangspunkt til en helikopter tur over gran Canyon)

Vi vil køre rundt og bo på hotel. Ingen camping.

Tænker ligenu San fransisco 4-5 dage, køre sydpå til LA med 1-2 overnatninger langs 101. 4-5 dage i LA. Køre til Las Vegas, her 3-4 dage (også bare til afslapning og pool osv). Tilbage til evt San Diego 2-3 dage og så flyve hjem fra LA ( flybilletter herfra er 10.000kr billigere end fra Las Vegas).

Hvordan lyder det?
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf ExCoastal » 5. jun 2018, 06:56

Så lige din tråd andetsteds, så jeg hiver lige denne tråd op igen.

Hvornår skal i afsted? Der er nemlig håb om, at highway 1 bliver åbnet før den estimerede tid, så det snart er muligt at tage den smukke tur fra SF til LA langs kysten.

http://www.sanluisobispo.com/news/local ... 36809.html
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf BlueBunny » 5. jun 2018, 07:09

Vi har lige været afsted.

Hvis i skal til gran Canyon kan jeg anbefale at tage ind i bearizona som er en park hvor man kører ind til bjørne og ulve. Som man gør i Knuthenborg.

En hvaltur kan jeg også anbefale. Spændende.

På Highway 66 er den rute cars er lavet over. Så google og læg ruten så i kommer forbi lidt af det hvis det har interesse. Der er sjove biler at kigge på.

Ved slutningen af Highway 66, Santa Monika, ved LA, er der et Tivoli ude på en pier. Det er med i GTA så måske de store børn kan genkende det? Det gjorde stort indtryk på vores (6 og 9 år) https://m.youtube.com/watch?v=Y3iGaC1bUSs

Og så er der jo alle de klassiske, kan Googles ...
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Æble » 5. jun 2018, 13:48

ExCoastal skrev:Så lige din tråd andetsteds, så jeg hiver lige denne tråd op igen.

Hvornår skal i afsted? Der er nemlig håb om, at highway 1 bliver åbnet før den estimerede tid, så det snart er muligt at tage den smukke tur fra SF til LA langs kysten.

http://www.sanluisobispo.com/news/local ... 36809.html


Årh det ville være så fedt :love2: Vi skal afsted de tre første uger af juli, så det er nok desværre urealistisk. Men håber stadig.

Vores plan B er at køre så langt ned vi gider og så tilbage igen. Og så køre udenom og en smule nordpå igen. Ville gerne helt til Ragged Point men det virker bare dumt med den omvej.

Har du forresten insider tips til at skaffe Alcatraz billetter? Vi var for sent ude og alt er desværre udsolgt også round tours :(
Senest rettet af Æble 5. jun 2018, 13:51, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Æble » 5. jun 2018, 13:49

BlueBunny skrev:Vi har lige været afsted.

Hvis i skal til gran Canyon kan jeg anbefale at tage ind i bearizona som er en park hvor man kører ind til bjørne og ulve. Som man gør i Knuthenborg.

En hvaltur kan jeg også anbefale. Spændende.

På Highway 66 er den rute cars er lavet over. Så google og læg ruten så i kommer forbi lidt af det hvis det har interesse. Der er sjove biler at kigge på.

Ved slutningen af Highway 66, Santa Monika, ved LA, er der et Tivoli ude på en pier. Det er med i GTA så måske de store børn kan genkende det? Det gjorde stort indtryk på vores (6 og 9 år) https://m.youtube.com/watch?v=Y3iGaC1bUSs

Og så er der jo alle de klassiske, kan Googles ...


Tak :gogo:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Wizzze » 5. jun 2018, 14:03

Æble skrev:
ExCoastal skrev:Så lige din tråd andetsteds, så jeg hiver lige denne tråd op igen.

Hvornår skal i afsted? Der er nemlig håb om, at highway 1 bliver åbnet før den estimerede tid, så det snart er muligt at tage den smukke tur fra SF til LA langs kysten.

http://www.sanluisobispo.com/news/local ... 36809.html


Årh det ville være så fedt :love2: Vi skal afsted de tre første uger af juli, så det er nok desværre urealistisk. Men håber stadig.

Vores plan B er at køre så langt ned vi gider og så tilbage igen. Og så køre udenom og en smule nordpå igen. Ville gerne helt til Ragged Point men det virker bare dumt med den omvej.

Har du forresten insider tips til at skaffe Alcatraz billetter? Vi var for sent ude og alt er desværre udsolgt også round tours :(


Mød op ved terminalen meget tidligt, så plejer man at kunne være heldig. Men det er lidt et lotteri, ikke som i gamle dage, da der var mange som sejlede derud.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: USA (vest) om sommeren?

Indlægaf Æble » 5. jun 2018, 18:51

Wizzze skrev:
Æble skrev:
ExCoastal skrev:Så lige din tråd andetsteds, så jeg hiver lige denne tråd op igen.

Hvornår skal i afsted? Der er nemlig håb om, at highway 1 bliver åbnet før den estimerede tid, så det snart er muligt at tage den smukke tur fra SF til LA langs kysten.

http://www.sanluisobispo.com/news/local ... 36809.html


Årh det ville være så fedt :love2: Vi skal afsted de tre første uger af juli, så det er nok desværre urealistisk. Men håber stadig.

Vores plan B er at køre så langt ned vi gider og så tilbage igen. Og så køre udenom og en smule nordpå igen. Ville gerne helt til Ragged Point men det virker bare dumt med den omvej.

Har du forresten insider tips til at skaffe Alcatraz billetter? Vi var for sent ude og alt er desværre udsolgt også round tours :(



Mød op ved terminalen meget tidligt, så plejer man at kunne være heldig. Men det er lidt et lotteri, ikke som i gamle dage, da der var mange som sejlede derud.


Ja det tror jeg også vi prøver. Vi er nok oppe alligevel pga den lille+ jetlag.
0

Tilbage til "Rejser"