Kreta

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Kreta

Indlægaf topmadras3 » 26. dec 2017, 13:00

Vi snakker om at tage til Kreta i vores sommerferie så har i forslag til hvilke byer og områder der er værd at besøge
Vi er til gode strande og spisesteder og hyggelige byer og vil gerne undgå kæmpe feststeder
Sidste år fik jeg en rigtig god hjælp herinde til vores ferie på Mallorca

En anden ting mht rejseforsikring jeg har en meget syg person i familien (kræft)hvordan er man sikret hvis vi bliver nød til at aflyse ferien når man kender til sygdommen når man bestiller rejsen
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Kreta

Indlægaf topmadras3 » 10. jan 2018, 12:23

Prøver lige igen nogen der vil dele gode oplevelser fra Kreta
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Kreta

Indlægaf Fru Himmelblå » 10. jan 2018, 12:47

Jeg kan anbefale, at i bor i nærheden af Chania. Det er en rigtig dejlig og hyggelig by. Ikke voldsomt stor, men man kan sagtens dalre rundt i flere dage.

Når man er på Kreta, er det næsten synd, at gå glip af Samariakløften og Knossos.
Samaria er en dagstur og man kan ikke gå den, hvis man er syg. Men i andre på turen bør gå den. Det er en fantastisk flot tur.

Knossos er jo et historisk sted. Alle kan være med her.

Der er utrolig mange lækre strande på Kreta. Der skal i nok bare søge på nettet. Generelt skal man være uheldig for at komme på en dårlig strand.

Der findes MANGE all-inclusive hoteller og områder på Kreta. Jeg hader sådan noget, men er man til det, har de hoteller i alle prisklasser.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Kreta

Indlægaf Code71 » 10. jan 2018, 12:59

Jeg var i Gouves sidste sommer. Det var nok det nærmeste jeg nogensinde har været paradis, personligt. Det er et virkelig dejligt område og ikke alt for turistet og dermed nok lidt billigere end feks Chania eller Heraklion
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kreta

Indlægaf didas » 10. jan 2018, 13:26

Sidst jeg var på Kreta, boede i vi i Platanias. Et rigtigt hyggeligt område, hvor der bestemt ikke festes om natten :-D Hvis man ikke er til andre turister er det dog ikke stedet, der er fyldt med Skandinavere, en del af restauranterne har også menukort på bl.a. dansk.

Mht. til det syge familiemedlem, så må du nok kontakte dit forsikringsselskab, vilkår er jo ikke ens i alle selskaber.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Kreta

Indlægaf FrøkenM » 10. jan 2018, 13:35

Vi var på Kreta i sommeren 2016 - boede i Agia Apostoli på Hotel Ilias (gennem Suncharter, men de har vist ikke hoteller mere) og det kan varmt anbefales.
https://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review-g1574391-d662348-Reviews-Ilias_Apartments-Agii_Apostoli_Chania_Town_Chania_Prefecture_Crete.html

Vi boede to voksne i en 1-værelses hvor der var te-køkken (med mulighed for at lave let mad) og det fungerede super godt.

Det ligger i en meget lille by ikke langt fra en god strand. Der er ikke langt til hverken Chania og Agia Mariana og med gode spisesteder i byen samt nem adgang til dagligvareindkøb.

Ift forsikring: I sommeren 2017 var det meningen, at vi skulle have været på Kreta. Min mor var meget syg (også kræft) , men rejsen blev bestilt inden hun fik diagnosen. Et par uger inden afrejse stod det klart, at hun ikke kunne rejse. Vi havde ventet til et par uger før og lægen havde været optimist og rådet os til at indbetale alle pengene på trods af at der var en (lille risiko) for at vi ikke kunne rejse. Det skulle vi nok aldrig have gjort. Der var intet at gøre for de mente, vi havde handlet i ond tro ved at bestille en ferie til hende. Så de ville ikke dække mere end 1000 kroner. Vi solgte rejsen og tabte et par tusinde

Hvis jeg havde valgt at tage afsted uden hende og hun var blevet syg mens jeg holdt ferie, dækkede min rejseforsikring på trods af at jeg tog afsted med risikoen for at skulle hjem før tid. Men kontakt dit forsikringsselskab og husk for guds skyld rejse og afbestillingsforsikring :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Kreta

Indlægaf Charly » 10. jan 2018, 13:38

Mistermor skrev:Jeg var på Kreta for måske 5 år siden. Vi boede i Kalives en meget lille by, -der var da også hoteller og spisesteder, men det var stadig landsbyagtigt. Der var utrolig smukt og slet ikke turistpræget.
Vi boede i gåafstand fra dette sted; http://www.greekisland.co.uk/wcrete/sig ... lives.html. Der var en fantastisk udsigt.

Der har vi også været - to gange. Der er nemlig rigtig skønt.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Kreta

Indlægaf Fru Himmelblå » 10. jan 2018, 14:43

Vi boede forresten på hotel Abella ved Agia Marina. Et helt ok sted. Og de har en flot ejer :slem:
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Dynen
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. aug 2015, 05:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Kreta

Indlægaf Dynen » 10. jan 2018, 15:21

Vi skal til Kreta til sommer og skal til Sitia. Vi har været på Kreta mange gange og har været meget begejstrede for Rethymnon. Der er en rigtig hyggelig gammel bydel, fin strand, gode spisesteder osv.
Vi har valgt Sitia i år fordi vi har læst så meget godt om det og havde lyst til at prøve noget nyt.
0
PucciGucci
Indlæg: 39
Tilmeldt: 3. nov 2017, 19:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 14

Re: Kreta

Indlægaf PucciGucci » 10. jan 2018, 19:31

Da vi var på Kreta, boede vi i Rethymnon. En fantastisk hyggelig by med charmerende gader og rigtig fin stemning. Der var en del turister, men det føltes ikke turistet. Vil klart gerne dertil igen. Der var også super gode restauranter, så byen kan helt klart anbefales.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kreta

Indlægaf paint » 10. jan 2018, 23:28

Jeg/vi, har boet i Nea Chora, som er ved bystranden i Chania - et par gange. Der er få minutters gang ind til havnen og Chania centrum (som også er ved den venetianske havn)
Der er knapt så mange turister, som ved de andre steder, længere ude af kysten og fordelen er at man er tæt på byen (eller faktisk er i byen, bare ved strandområdet)

Dette hotel (Posidonio), har vi boet på et par gange. Hyggeligt og meget græsk og ligger lige ved stranden.

Billede

Nea Chora

Billede

Havnen i Chania

Billede

Taverna Semiramis ( tæt på havnen og kan godt anbefales, hvis man kommer forbi) ;)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Kreta

Indlægaf topmadras3 » 24. jan 2018, 20:08

Tak for alle jeres svar vi kigger stadig og har ikke besluttet noget endnu har også kigget lidt på Korfu og Thassos

Mht forsikring det er mig og kæresten der skal på ferie (men med en syg i familien tæt på som ikke skal med) men hvis det går rigtig dårligt med sygdommen (det er kræft så man ved ikke hvordan det ser ud om 1/2 år)om man så kan bruge den når man kender til sygdommen når man tegner forsikring i forbindelse med bestilling af rejsen
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Kreta

Indlægaf lillebjoern » 25. jan 2018, 09:02

Der er rigtig mange flotte strande på Kreta - jeg vil anbefale at I lejer en bil, så I kan komme hele øen rundt. Der er også nogle enormt flotte olivenmarker og vinranker, som jeg syntes var virkelig flotte at køre forbi og stoppe op og komme ud og se. Så er der verdens ældste oliventræ, men det er lidt ligegyldigt, synes jeg. Det mest spændende på den tur, var turen derhen, fordi man netop kommer forbi mange autentiske gamle byer og flot natur. Knossos er klart et besøg værd, men husk vand, hat og solcreme - der var helt ulideligt varmt, da vi var der. Der er også rigtig mange hyggelige havnebyer, som man kan sætte en dag / eftermiddag af til at besøge. Chania by er rimelig hyggelig, men nede ved havnen er det noget af en turistfælde. Det er flot at komme ud og se fyrtårnene ved soldnedgang, men du kan ikke komme forbi uden at blive spurgt 5-6 gange om du vil ind og spise på restaurant. Der vil jeg anbefale at gå lidt ind i den gamle by og finde en god restaurant.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Kreta

Indlægaf FrøkenM » 25. jan 2018, 09:11

topmadras3 skrev:Tak for alle jeres svar vi kigger stadig og har ikke besluttet noget endnu har også kigget lidt på Korfu og Thassos

Mht forsikring det er mig og kæresten der skal på ferie (men med en syg i familien tæt på som ikke skal med) men hvis det går rigtig dårligt med sygdommen (det er kræft så man ved ikke hvordan det ser ud om 1/2 år)om man så kan bruge den når man kender til sygdommen når man tegner forsikring i forbindelse med bestilling af rejsen

Det kunne man - i følge mit forsikringsselskab godt :)

Da vi stod for at aflyse vores ferie sidste år pga. min mors kræftsygdom, sagde forsikringsselskabet at jeg godt kunne vælge at tage afsted uden hende, og hvis jeg fik brug for at komme hjem før tid ville de dække. Jeg forestiller mig det samme gælder ved en eventuel afbestilling men jeg tænker det er en god ide at du lige hører dit eget forsikringsselskab inden du booker :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Rejser"