Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 25. mar 2019, 12:49

Hvad er interessant at køre til Sjælland efter i påsken som en mor-barn aktivitet, der ikke koster kassen?

Overvejede oprindeligt nationalmuseet, men jeg er ikke sikker på, at barnet vil finde det interessant i de 8 timer, vi er i Kbh. Og parkering i Kbh er umuligt, så det ville blive toget.
Hvis vi siger en hvilken som helst aktivitet på Sjælland, hvad kan så anbefales til en knap 12-årig pige, der interesserer sig for dinosaurer, nyder elmuseet i Tange, Vesterhavet, dyr og alt muligt andet? Og som samtidig er interessant for en voksen.
Mere for, at vores udflugter ikke altid skal gå samme sted hen.

Og ja, jeg overvejede at lægge tråden i generelt, men tænkte at det måske var en anelse mere relevant her.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. mar 2019, 13:00

https://kalklandet.dk/attraktioner/geomuseum-faxe

Det er muligt at låne hammer og mejsel og gå ned i Faxe Kalkbrud og banke fossiler frem :)
kalkbruddet i sig selv er en rigtig fin oplevelse.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. mar 2019, 13:01

der er også geocenter møn, og møns klint :) Har ikke været på geocenteret, men har udelukkende hørt positivt om det.
http://www.moensklint.dk/
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf TinaW » 25. mar 2019, 13:04

Madam Pomfrey skrev:https://kalklandet.dk/attraktioner/geomuseum-faxe

Det er muligt at låne hammer og mejsel og gå ned i Faxe Kalkbrud og banke fossiler frem :)
kalkbruddet i sig selv er en rigtig fin oplevelse.



Hov, jeg havde læst det oprindelige indlæg som om, det skulle være i København, så tænkte at Faxe ikke lige var i nabolaget :fløjt:
Senest rettet af TinaW 25. mar 2019, 13:05, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 25. mar 2019, 13:04

Madam Pomfrey skrev:der er også geocenter møn, og møns klint :) Har ikke været på geocenteret, men har udelukkende hørt positivt om det.
http://www.moensklint.dk/

Geocenter Møn, der har hun været sammen med morfar og "kæresten".
Men mange tak :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Rapfisk » 25. mar 2019, 13:07

Zoologisk Museum ligger i København, men uden for den indre by, hvor parkering er mest umulig. Der går busser direkte fra Nørreport.
https://zoologi.snm.ku.dk/

I lidt samme boldgade er der Geologisk Museum:
https://geologi.snm.ku.dk/

Der er dog ikke til 8 timer nogen af stederne, og måske ikke engang i fællesskab, så det skulle være i sammenhæng med at se byen, tænker jeg.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Kattefjæs » 25. mar 2019, 13:07

Jeg tror at Sagnlandet Lejre har en del aktiviteter også for de større børn. Det kunne måske være sjovt hvis hun godt kan lide at være ude og sådan?
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 25. mar 2019, 13:23

Kattefjæs skrev:Jeg tror at Sagnlandet Lejre har en del aktiviteter også for de større børn. Det kunne måske være sjovt hvis hun godt kan lide at være ude og sådan?

Det kan hun som sådan godt.
Umiddelbart tænker jeg dog, at det vil være en optimal tur, når far er hjemme næste gang, han er eminent inden for historie og super til at gøre det levende for hende, hvor jeg mere følger skiltene :D
Men godt forslag, tak :)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 25. mar 2019, 14:48

Sad lige og bladrede i de forskellige link til jeres forslag, og barnet kom hjem.
Hun så opslaget om lyslabyrinten på Experimentarium, så det bliver dét, vi kører efter.
Det passer faktisk også mig fint, for så kan jeg gå ind og snuse på Body Worlds, mens hun ser noget andet :) Og så ser vi naturligvis en hel del mere sammen, men jeg får hende ikke med til BW, så hvis hun vil noget andet, så deler vi os bare en tid. Jeg skal naturligvis ikke være ved BW i timevis.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 25. mar 2019, 15:53

Og mange tak for jeres forslag naturligvis :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf hotlips » 25. mar 2019, 16:19

Zoologisk museum, der burde også være til at få en parkeringsplads på en helligdag og ellers kan i stille bilen ved flintholm og tage en metro til Nørreport, der er flere busser der går derfra og til museet og ellers er det ikke værre end at man kan gå hvis man er sund og rask.

De har et stort Dino skelet, et kæmpe hval hjerte og alt muligt andet, det er blevet lavet om for få år siden og er efter min mening et af de bedste museer for børn.

Der har også været en Dino udstilling på geologisk museum, det forekommer mig at den skulle afløses af noget i samme stil men selv uden er det nu et ret sjovt sted, det er ikke så stort men der ligger en kæmpe meteor i gården, der er alverdens mineraler og krystaller, også et lille rum med selvlysende mineraler og så har de en udstilling med den samling der var det første museum i Danmark, med blandt andet en narhval tand der blev udstillet som enhjørningehorn og en haj tand der blev vist som dragetand.

Det ligger i hjørnet af botanisk have og hvis det er åbnet til den tid kunne man godt se det nye sommerfuglehus derinde også, det er rigtig fint og der er en meget stor vanille orkide derinde også. Og så kan man jo også lige se haven og gå en tur rundt om rosenborg der ligger på den anden side af gaden.
2
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf TomKah » 25. mar 2019, 19:52

Jeg elskede zoologisk museum som barn. Det var gratis dengang og den eneste grund til at vi ikke kommer der så tit er prisen. Jeg kan stadig alle de opstillinger i hovedet - Jeg var der virkelig ofte.

Men jeg elsker at gå i teateret med mine børn. Min ældste som er 12 kan godt lide avancerede forestillinger/musicals. Den mellemste har jeg set børneforestillinger med.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 25. mar 2019, 20:30

Zoologisk museum er puttet i kassen til evt. næste tur.
Far er helt med på tur til Lejre, og barnet synes også, at dét var en god løsning.

Teater osv, det tager morfar og kæresten sig af, og der er foreløbig planlagt 2 , eller er det 3? :gruble: teaterture for Sophie og dem.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf LaMariposa » 26. mar 2019, 04:35

Til en næste gang, så er koldkrigsmuseet ved Stevns også super spændende. Bunkeren står stadig som da den var i brug under den kolde krig, og hvis man tager en guidet tur, så får man en masse spændende info om den kolde krig, de forskellige radarer osv :)

https://kalklandet.dk/attraktioner/kold ... stevnsfort
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Ikke decideret rejse.... Men aktivitet...

Indlægaf Sophies-mor » 27. mar 2019, 15:27

Copenhagen Card, dækker det også Experimentariet?
Jeg kan simpelthen ikke gennemskue deres side.
Hvis jeg giver de 179,- kr, jeg kan få kortet til, er det pengene værd?
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Rejser"