Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Chichu
Kort karma: 8
Likede indlæg: 275

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Chichu » 9. aug 2017, 09:52

Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...

Mikrofiberbadehåndklæder fra friluftsbutikker er super smarte. de tørrer på ingen tid og fylder/vejer intet. Fx sådan et her: https://www.spejdersport.dk/asivik-comf ... large.aspx
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 440
Likede indlæg: 4058

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2017, 09:55

Chichu skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...

Mikrofiberbadehåndklæder fra friluftsbutikker er super smarte. de tørrer på ingen tid og fylder/vejer intet. Fx sådan et her: https://www.spejdersport.dk/asivik-comf ... large.aspx

Det er lige netop sådan ét (eller rettere to) i den stil jeg har købt. :gogo:
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 204
Likede indlæg: 3895

Indlægaf sigge » 9. aug 2017, 11:15

Der findes jo mikrofiberhåndklæder i mange forskellige kvaliteter og størrelser. Der er sådan nogle helt tynde nogen, som suger virkelig godt og tørrer hurtigt igen, dem bruger min kusine f.eks. til vandreture.

Jeg synes så ikke, der er meget "hygge" i sådan et glat stykke, så jeg har købt et stort et med frotte-overflade, som i forhold til sit areal, stadig kan komprimeres ret meget. Noget som det her: https://www.spejdersport.dk/asivik-comfort-towel-extra-large.aspx

Ha ha, okay jeg var aaaalt for langsom. :lol:
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 907
Likede indlæg: 2825

Indlægaf Spjaerten » 10. aug 2017, 06:59

Nogen gode tips til Manchester?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 4
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 76

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. aug 2017, 16:30

Spjaerten skrev:Nogen gode tips til Manchester?

Yes! Har boet i Manchester de sidste to år, så ved en smule om hvad der er godt at se. Hvad er du på udkig efter?
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 907
Likede indlæg: 2825

Indlægaf Spjaerten » 10. aug 2017, 17:00

TakeAChanceOnMe skrev:

Yes! Har boet i Manchester de sidste to år, så ved en smule om hvad der er godt at se. Hvad er du på udkig efter?

Vi har kun 2.5 dag, så hvad er must see?
Museum og kultur wise?
Regner med lidt shopping naturligvis også.
Den ene aften er optaget, så det er også begrænset hvad vi kan nå af aftenting.

Det er forresten fra man-ons vi er der.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 4
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 76

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. aug 2017, 20:41

Spjaerten skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:

Vi har kun 2.5 dag, så hvad er must see?
Museum og kultur wise?
Regner med lidt shopping naturligvis også.
Den ene aften er optaget, så det er også begrænset hvad vi kan nå af aftenting.

Det er forresten fra man-ons vi er der.

Hvis i er interesserede i sport, så er der National Football Museum lige ved siden af Victoria. Der er gratis entré og der er både historie og interaktive spil/udstillinger.
Old Trafford (Manchester Uniteds hjemmebane) er også et besøg værd. Der er rigtig mange der tager derud selvom de slet ikke er interesserede i fodbold, eller er fan af andre hold. Det er stort, der er masser af historie og atmosfære - specielt hvis man kommer omkring kampdag (Der er dog også utrolig tralvt omkring kampdage). Man kan også tage til Etihad, men det ligner lidt en spiddet hval og har aldrig rigtig hørt nogle være overdrevet positive omkring det.

Der er også Science and Industry museum. Jeg har ikke personligt været der, men alle jeg kender der har siger det er helt fantastisk. Det er ret nemt at komme dertil via offentlig transport - der er generelt et rigtig godt netværk at komme omkring med (trams), hvis i vil lidt forskellige steder.

Spinningfields og Northern Quarter er mine yndlingssteder at gå rundt, få middag eller få et par drinks. Northern Quarter er mit go to sted for det meste faktisk. Det er lidt dyrere end centrum, men der er så meget mere charme og karakter - og kvalitet for den sags skyld.

Arndale har masser butikker, men det er sådan lidt 50-50 om det er noget værd. Hvis i vil have noget for pengene vil jeg anbefale at tage til Trafford Centre, 100 bussen går dertil fra centrum og koster ikke særlig meget. Der er dog butikker omkring Arndale/Market Street/St Annes Square, men det er sådan lidt hit and miss.
Mht andre ting at se er der Town Hall på Albert Square og biblioteket på Peters Square. Jeg har ikke haft så meget tid til at være rundt at se divs kulturelle steder, men bygningerne her er i hvert fald rigtig flotte at se på.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 151
Likede indlæg: 1555

Indlægaf girl_beat » 12. aug 2017, 21:08

Hvis nu man skulle flotte sig... Hvilke flyselskaber tilbyder bedste Business class? :) Jeg er helt med på, at Emirates er i en liga for sig, men hvem kommer niveau-mæssigt lige efter?
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1125

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 23:24

Spejdersport eller friluftsbutikker.
"et badelagen" fylder ikke engang en knyttet hånd og tørrer på rekordtid.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 370
Likede indlæg: 3399
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. aug 2017, 06:16

girl_beat skrev:Hvis nu man skulle flotte sig... Hvilke flyselskaber tilbyder bedste Business class? :) Jeg er helt med på, at Emirates er i en liga for sig, men hvem kommer niveau-mæssigt lige efter?

Qatar!! Og Cathay. Singapore Airlines har også nogle klasse sæder. British airways skal man heller ikke kimse ad. Men kan til gengæld kimse virkelig meget af alle amerikanske selskaber.

MEN! Det kommer meget an på, hvor du skal hen - hvilke flyvninger og maskiner der rejser på de ruter. Det er typisk de bedste sæder på de længste ruter.
0
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2017, 06:40

Annione skrev:
girl_beat skrev:Hvis nu man skulle flotte sig... Hvilke flyselskaber tilbyder bedste Business class? :) Jeg er helt med på, at Emirates er i en liga for sig, men hvem kommer niveau-mæssigt lige efter?

Qatar!! Og Cathay. Singapore Airlines har også nogle klasse sæder. British airways skal man heller ikke kimse ad. Men kan til gengæld kimse virkelig meget af alle amerikanske selskaber.

MEN! Det kommer meget an på, hvor du skal hen - hvilke flyvninger og maskiner der rejser på de ruter. Det er typisk de bedste sæder på de længste ruter.

Tak for tip :gogo:

Vi overvejer nemlig, om vi næste gang skal tage en længere tur i ét stræk, eller 'knække' den med et par dages stop-over i Dubai. I efteråret fløj min mand business class med Qatar og var meget begejstret - og sidst gjorde vi det direkte til SF med den opgraderede SAS-maskine. 12 timer liggende i en lækker seng med jævnlige serveringer af mad og drikke ER bare nice! :slem:

Jeg vil også prøve at kigge på Singapore, Thai og Cathay :)
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 206
Likede indlæg: 6458

Indlægaf paint » 15. aug 2017, 11:09

Ethiad Airways, kan altså også got være med, blandt selskaber med gode sæder og særlig forkælelse :D

Billede

Ethiad Airbus A380 Abu Dhabi - New York

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 370
Likede indlæg: 3399
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. aug 2017, 11:29

paint skrev:Ethiad Airways, kan altså også got være med, blandt selskaber med gode sæder og særlig forkælelse :D

Billede

Billede

Det der ligner første klasse :love:
0
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2017, 12:01

paint skrev:Ethiad Airways, kan altså også got være med, blandt selskaber med gode sæder og særlig forkælelse :D

Billede

Billede

Guld-TV :love: :love: :love:
1
Fræksak
Kort karma: 87
Likede indlæg: 716

Indlægaf Fræksak » 21. aug 2017, 18:12

Nogen der har must see-forslag i Dubai? Vi rejser slut oktober med børn på 7 og 11 og skal bo v. Jumeirah Beach. Har planlagt en enkelt overnatning på et resort i ørkenen og tænker ellers, at tiden går med badning. Ungerne vil gerne shoppe og "se noget stort", og jeg tænker også, at vi skal se guld souk'en. Ellers har vi ikke undersøgt så meget endnu.

Nogen der har insidertips?
0

Tilbage til "Rejser"