Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2186

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf TomKah » 14. mar 2020, 07:13

Jeg tror ingen kommer ud og rejse før tidligst efterårsferien. Hvis man sammenligner vores situation med Kina så er vi i deres tidlige januar fase nu. Der er stadig ingen her to måneder senere som vil rejse til Wuhan (det var rød ind til alt blev rødt i går).

Vi har ellers planlagt en rejse til Skotland i maj og Paris i juni. Jeg har ikke bestilt afbestilling på hotel for nogle af de to ture, så vi må vente til vi kommer tættere på og se hvad der sker. Måske vil hotellerne være okay med ombookinger (bestilt direkte på hotellernes hjemmesider). Paris har jeg også billetter til en Green day koncert med plads til 35000 tilskuere. Det bliver nok heller ikke til noget.
Vi havde glædet os helt vildt ellers.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 494
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 8905

Indlægaf Purple Haze » 14. mar 2020, 07:15

TomKah skrev:Paris har jeg også billetter til en Green day koncert med plads til 35000 tilskuere. Det bliver nok heller ikke til noget.

Det var også Green Day jeg skulle til i Milano :D :(
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 639
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 9804

Indlægaf Mi55y » 14. mar 2020, 07:38

TomKah skrev:Jeg tror ingen kommer ud og rejse før tidligst efterårsferien. Hvis man sammenligner vores situation med Kina så er vi i deres tidlige januar fase nu. Der er stadig ingen her to måneder senere som vil rejse til Wuhan (det var rød ind til alt blev rødt i går).

Vi har ellers planlagt en rejse til Skotland i maj og Paris i juni. Jeg har ikke bestilt afbestilling på hotel for nogle af de to ture, så vi må vente til vi kommer tættere på og se hvad der sker. Måske vil hotellerne være okay med ombookinger (bestilt direkte på hotellernes hjemmesider). Paris har jeg også billetter til en Green day koncert med plads til 35000 tilskuere. Det bliver nok heller ikke til noget.

På mit arbejde har vi fået besked om, at vi kunne have booket flybilletter til Kina igen fra slut-marts, hvor skolerne i Kina også vil åbne. Nu kan man selvfølgelig ikke rejse nogle steder. Men min kollega, der ellers var udstationeret i Kina og har måttet opholde sig i Tyskland pga. 40-dages reglen kan vel nu endelig få dispensation og komne hjem til sin familie.
0
S - 09.10.18 :love2:
Petrix
Kort karma: 70
Likede indlæg: 936

Indlægaf Petrix » 14. mar 2020, 07:54

DetSorteCirkus skrev:Så er min fars og min påskeferie, selvfølgelig, blevet aflyst. Vi mister max. 350 kr. hver, så det er da til at komme over.
Vi tager i sommerhus i Jylland stedet. Det er jo ikke til at sige, om også unødvendige rejser indenlands til den tid vil blive frarådet, men nu har vi i hvert fald sikret os de nødvendige færgebilletter.

Hvis I skal sejle over kattegat med Molslinjen, så skal i nok ikke være så sikre på at de sejler til den tid.
2
Sof
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2169

Indlægaf Sof » 14. mar 2020, 08:10

Er spændt på hvor bøvlet det bliver at få pengene retur for min påsketur.

Vi ville gerne rejse i oktober-november, men det er nok ikke lige nu man skal bestille. Man kan selvfølgelig booke med afbestilling, men man får nok ikke fly refunderet, hvis de er bestilt i denne tid.

Tænker også at priserne få et ordentligt hak op, når sluserne åbner igen.
0
TomKah
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2186

Indlægaf TomKah » 14. mar 2020, 08:14

Mi55y skrev:
TomKah skrev:Jeg tror ingen kommer ud og rejse før tidligst efterårsferien. Hvis man sammenligner vores situation med Kina så er vi i deres tidlige januar fase nu. Der er stadig ingen her to måneder senere som vil rejse til Wuhan (det var rød ind til alt blev rødt i går).

På mit arbejde har vi fået besked om, at vi kunne have booket flybilletter til Kina igen fra slut-marts, hvor skolerne i Kina også vil åbne. Nu kan man selvfølgelig ikke rejse nogle steder. Men min kollega, der ellers var udstationeret i Kina og har måttet opholde sig i Tyskland pga. 40-dages reglen kan vel nu endelig få dispensation og komne hjem til sin familie.

Ja det er ikke nemt at være globaliseret i disse dage. Jeg har to kolleger som er udlændinge som jo defakto bliver afskåret fra deres familier. Den ene skulle til sine forældres guldbryllup i slutningen af april. Det forestiller jeg mig er udelukket nu.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3237
Likede indlæg: 22750

Indlægaf Wizzze » 14. mar 2020, 08:37

TomKah skrev:
Mi55y skrev:

Ja det er ikke nemt at være globaliseret i disse dage. Jeg har to kolleger som er udlændinge som jo defakto bliver afskåret fra deres familier. Den ene skulle til sine forældres guldbryllup i slutningen af april. Det forestiller jeg mig er udelukket nu.

Tror heller ikke der bliver meget ferie eller rejser i år, for når det her forhåbentligt er overstået og vi er klar til at rejse ud igen, er der så nogen tilbage at rejse med? Og så er i år jo første år med de nye ferieregler, det skal nok også bidrage til kaos. Men miljøet får det vel bedre og flyskam forsvinder vel som begreb? :gruble:

Men stakkels dem, med konfirmationer, bryllupper, store fødselsdage eller andre arrangementer, de må nok undvære gæster, helt aflyse eller værre.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1781
Likede indlæg: 33557

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. mar 2020, 09:49

Petrix skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så er min fars og min påskeferie, selvfølgelig, blevet aflyst. Vi mister max. 350 kr. hver, så det er da til at komme over.
Vi tager i sommerhus i Jylland stedet. Det er jo ikke til at sige, om også unødvendige rejser indenlands til den tid vil blive frarådet, men nu har vi i hvert fald sikret os de nødvendige færgebilletter.

Hvis I skal sejle over kattegat med Molslinjen, så skal i nok ikke være så sikre på at de sejler til den tid.

Det skal vi ikke :)
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1969
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 27003
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. mar 2020, 09:51

Jeg insisterer på at bevare optimismen. Vi har bestilt feriehus i Frankrig til juli. Kør-selv-transport. Og jeg tror stadig det et muligt, at rejsesituationem er grøn igen om 4 måneder.
2
Julledyret
Kort karma: 5
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 111

Indlægaf Julledyret » 14. mar 2020, 12:49

Nu er min skiferie til Frankrig blevet bekræftet aflyst, og min brors påskebesøg i DK er desværre også aflyst. Øv altså. :(
Jeg havde glædet mig vildt meget til skiferien, men det kan jeg trods alt godt undvære. Det er værre at jeg ikke får min bror at se, da han bor i USA og det besøg har været planlagt i lang tid. Håber jeg kan rejse derover til sommer i stedet.
0
MOGA
Kort karma: 308
Likede indlæg: 3467

Indlægaf MOGA » 14. mar 2020, 12:51

Ado skrev:Jeg insisterer på at bevare optimismen. Vi har bestilt feriehus i Frankrig til juli. Kør-selv-transport. Og jeg tror stadig det et muligt, at rejsesituationem er grøn igen om 4 måneder.

Jeg afventer også. Vi skal flyve i midt-juli. Flyselskabet har tilbudt gratis ombooking resten af året, hotels.com skriver, at de holder nøje øje med situationen. Men der er stadig fire måneder til. Det hele er bestilt før alt dette, så jeg regner med, at vores afbestillings/rejseforsikring i givet dækker.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 563
Likede indlæg: 8222

Indlægaf Stitch » 14. mar 2020, 15:01

MOGA skrev:
Ado skrev:Jeg insisterer på at bevare optimismen. Vi har bestilt feriehus i Frankrig til juli. Kør-selv-transport. Og jeg tror stadig det et muligt, at rejsesituationem er grøn igen om 4 måneder.

Jeg afventer også. Vi skal flyve i midt-juli. Flyselskabet har tilbudt gratis ombooking resten af året, hotels.com skriver, at de holder nøje øje med situationen. Men der er stadig fire måneder til. Det hele er bestilt før alt dette, så jeg regner med, at vores afbestillings/rejseforsikring i givet dækker.

Jeg afventer også. Skal flyve hjem midt juni. Og håber på sommerferie i Spanien i august/september.
0
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
Sof
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2169

Indlægaf Sof » 14. mar 2020, 16:20

Har forsøgt at anmode om en aflysning og fuld refundering fra hotellet jeg skulle have været på om 2 uger, men de har skrevet tilbage at de kan ombooke mig til 4 nye overnatninger inden 31.12 for et fee på 50 pund/10% af det jeg har betalt.

Skrev både at jeg var i risikogruppe, at rejse er frarådet og at jeg er gravid og skal føde i sensommeren, så jeg ikke har mulighed for at rejse lige foreløbigt.

Håbede jeg kunne slippe for bøvl, men må tage den med min rejseforsikring.
0
Kanga
Kort karma: 47
Likede indlæg: 489

Indlægaf Kanga » 18. mar 2020, 20:38

Vi skulle have været til Sydtyskland i påsken, en grupperejse, som arrangørerne aflyste, inden hele verden blev rød.

Nu tænker jeg, om vi skulle gøre noget andet. Booke et sommerhus på vores favorit-ø Fanø. Men så hørte jeg forleden, at småøerne, vist på Lolland, frabeder sig, at der komme turister. Man er bange for at færgepersonalet smittes, og dermed lægger forbindelsen til fastlandet ned.
Næst, så er der risikoen for at strande, hvis der sker et eller andet mere drastisk, mens vi er væk.

Kanga
0
Petrix
Kort karma: 70
Likede indlæg: 936

Indlægaf Petrix » 18. mar 2020, 22:55

Kanga skrev:Vi skulle have været til Sydtyskland i påsken, en grupperejse, som arrangørerne aflyste, inden hele verden blev rød.

Nu tænker jeg, om vi skulle gøre noget andet. Booke et sommerhus på vores favorit-ø Fanø. Men så hørte jeg forleden, at småøerne, vist på Lolland, frabeder sig, at der komme turister. Man er bange for at færgepersonalet smittes, og dermed lægger forbindelsen til fastlandet ned.
Næst, så er der risikoen for at strande, hvis der sker et eller andet mere drastisk, mens vi er væk.

Kanga

Tror ikke du skal være bange for at tage til mit fødested Fanø. Færgen skal nok sejle under alle omstændigheder, men måske ikke hvert 20. minut.
0

Tilbage til "Rejser"