Boligkøb for nybegyndere

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf S_imse » 21. dec 2017, 11:40

Håber nogle kan hjælpe et par nybegyndere med at blive klogere på boligkøb.

Vi er meget tæt på at skrive under på en købsaftale på et lille rækkehus. Men mit spørgsmål er, kan vi skifte bank efter købsaftalen er underskrevet?
Det hele er gået lidt hurtigt, så vi har ikke fået hørt andre banker om priser. Så indtil videre har vi kun snakket med Nordea, som har sagt at vi sagtens kan købe huset.

Og hvis nogle ligger inde med en god artikel/hjemmeside, der kan forklare alt om bidragssatser, kurssikring og alt andet om lån, må i meget gerne dele, da vi er ret blanke :) og jeg tænker vores bankrådgiver jo ikke nødvendigvis vil sælge os det billigste for os...
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Buller » 21. dec 2017, 12:15

i kan evt. tjekke mybanker.dk
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Artem » 21. dec 2017, 12:17

Så længe i ikke har skrevet under på et lån kan i naturligvis indhente flere.
Ud over at det tager lidt tid at være rundt flere steder, vil jeg generelt anbefale at i får et tilbud fra en 2-3 stykker både med realkredit og evt banklån?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Rapfisk » 21. dec 2017, 12:28

Tråden er to år gammel.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Artem » 21. dec 2017, 12:35

Rapfisk skrev:Tråden er to år gammel.

Øhe? 21 dec 2017 troede det var i dag... Må have sovet længe så.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Rapfisk » 21. dec 2017, 12:40

Artem skrev:
Rapfisk skrev:Tråden er to år gammel.

Øhe? 21 dec 2017 troede det var i dag... Må have sovet længe så.

Min fejl. Der må sidde en nisse i mine briller :panik: :blush2:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Artem » 21. dec 2017, 12:42

Rapfisk skrev:
Artem skrev:
Rapfisk skrev:Tråden er to år gammel.

Øhe? 21 dec 2017 troede det var i dag... Må have sovet længe så.

Min fejl. Der må sidde en nisse i mine briller :panik: :blush2:

Det er også træls med de drillenisser :jule:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Boligkøb for nybegyndere

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. dec 2017, 12:44

S_imse skrev:Håber nogle kan hjælpe et par nybegyndere med at blive klogere på boligkøb.

Vi er meget tæt på at skrive under på en købsaftale på et lille rækkehus. Men mit spørgsmål er, kan vi skifte bank efter købsaftalen er underskrevet?
Det hele er gået lidt hurtigt, så vi har ikke fået hørt andre banker om priser. Så indtil videre har vi kun snakket med Nordea, som har sagt at vi sagtens kan købe huset.

Og hvis nogle ligger inde med en god artikel/hjemmeside, der kan forklare alt om bidragssatser, kurssikring og alt andet om lån, må i meget gerne dele, da vi er ret blanke :) og jeg tænker vores bankrådgiver jo ikke nødvendigvis vil sælge os det billigste for os...



i kan lave låne beregning ved realkredit dk, nykredit og brf kredit ihvertfald, og se hvad det koster at låne købssummen der, tilbagebetalings plan m.m. på de forskellige typer lån.

jeg syntes det var meget rart at kunne se forskellen på fastforrentet og f1-f5 lån f.x.

På flere af siderne kan du også få en reel lånegodkendelse, og få et lånebevis. Baseret på jeres indkomst, lønsedler, skatteoplysninger m.m.

Jeg har lånt penge i totalkredit, via min sparekassen, det koster lidt mere end det ville koste ved de andre store realkredit selskaber. Men for mig betyder det også noget at jeg har en god personlig kontakt til min rådgiver, så betaler jeg gerne lidt ekstra, når jeg ved jeg kan få hjælp til min økonomi ved behov. Prisforskellen beløber sig vist heller ikke til mere end 2-300 kr i kvartalet, det er selvfølgelig penge set over 30 år, men satser på de er det værd :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"