Alternativ til Aldersopsparing?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Alternativ til Aldersopsparing?

Indlægaf Wizzze » 15. dec 2017, 07:13

HerErJeg skrev:Hvorfor skal det være smart at indbetale 45-50.000 kr. de sidste 5 år? Og hvem siger man har råd til at rive så mange penge ud?
Der kommer jo ingen nævneværdig forrentning over så kort tidsrum, så om man sparer penge op i madrassen eller på konto, det er tæt på ligegyldigt.
Men vi skal i hvert fald have min kones betalt op til max i år, vi har råd til alligevel, nu når fremtidigt indbetalinger mere end halveres, så det jævnes ud over et år tid.


Det er som modvægt til slet ikke at spare op de sidste år før pensionen, fordi det slet ikke kan betale sig for mange med det nuværende system
http://nyheder.tv2.dk/business/2017-03- ... ret-ganske
0
Do as I say! :whip:
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Alternativ til Aldersopsparing?

Indlægaf yessup » 12. jan 2018, 20:09

Jeg er også stærkt utilfreds med det. Det er ikke ret mange år siden de gjorde alt for at få os til at bruge aldersopsparingen, og nu afskaffer de den næsten. Det er jo komplet tåbeligt! Tror folketingspolitikerne skal have trykt nogle t-shirts, hvor der står idiot på ryggen.

Samtidig irriterer det mig at de gør det på en uærlig måde, med en falsk begrundelse. Det er angiveligt for at løse samspilsproblemet, men det er jo under alle omstændigheder ingen løsning. Reelt er det jo noget de gør, fordi de er bange for at vi skal gå tidligt på pension, hvis vi har en opsparing. Det er faneme træls at leve i et land, hvor der er udsigt til at de offentlige pensioner nedskæres, og politikerne samtidig spænder ben for privat opsparing, fordi de anser borgerne for at være dovne.

Jeg kan desværre ikke anbefale et alternativ, der giver de samme muligheder som aldersopsaringen. Personligt har jeg tænkt mig i højere grad at spare op i frie midler. Så kan politikerne ikke så nemt blande sig. Hvis man synes det er for risikabelt så er det vel ratepension man må bruge, nu aldersopsparingen er næsten lukket ned.
1

Tilbage til "Privatøkonomi"